Starter anlæg {{forumTopicSubject}}
Hey, jeg har brug for lidt hjælp, jeg ograder mit anlæg gradvist i bilen da mit budged er lavt så lever af min løn og SU...
Intil videre har jeg 2 små gamle computer højtalere fra logitech højtaler foran, som spiller meget fint skal jeg indrømme..
Denne basboks stå på hatte hylden
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3916674057&n=1200267971&pn=1227393613
Og så har jeg lige invisteret i en Pioneer DEH-7200SD
http://www.pioneer.eu/dk/products/25/121/61/DEH-7200SD/index.html
Har brug for hjælp da jeg er ekstrem ringe til at finde ud af hvad der skal gøres nu... jeg er stadig nybegynder...
så jeg tænkte, er næste skridt en billig aktiv sub? eller en forstæker?
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 1 Emner: 23 Svar: 983
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 36 Svar: 204
men, du kan sikkert finde noget brugt der ville spille langt bedre til samme pris (:
feb 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 36 Svar: 204
feb 2010
feb 2010
Og har nu fulgt jeres råd, har køb nogle Cerwin-Vega! 6x9'' så næste gang regner jeg med 5kanals forstærker og en sub
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 20 Svar: 1.131
hvad har i gjort... !! i har fået ham til at smide penge ud på 6x9 højtalere... ! de spiller bare ikke godt... og så lige bland det op med at det er fra Cerwin Vega... nej nej nej, men forhåbentligt bliver du klogere...
jeg ville smide de lorte 6x9 højtalere tilbage til Thansen og få pengene tilbage... dernæst ofre du penge på et godt frontsystem... højtalere til fronten...
at man overhovedet kan komme med det forslag at købe baghøjtalere først, det chokere mig lidt... og så især fra denne side som skal anses for at være seriøs...
du står jo heller ikke med ryggen til en koncert og lytter til musikken... lyden SKAL komme forfra, og kan så suppleres med nogle RUNDE højtalere bagved i evt. hattehylden...
MEN første prioriteten for et velspillende anlæg er at opgradere radioen først, så derefter højtalerene FORAN og samtidig skifte ledningerne ud da de er ved at være gamle efterhånden og stereo i en bil er ikke lige det bilproducenterne har højest på listen, så det er lavkvalitets produkter der typisk bliver brugt...
når du så har en udemærket radio og nogle fine fronthøjtalere, så kan der investeres i baghøjtalere og så en forstærker til højtalerne... først der er anlægget ved at være klar til en subwoofer og en forstærker til subwooferen...
hvis du ikke er typen der vil ha kraftig bas, men bare nyde musikken, jamen så er det ikke engang sikkert du har brug for en subwoofer, typisk er der nok bas i 4 mellemklasses højtalere...
og hvis du skal ha ordentligt lyd, og ikke bare skrammel, så hold dig væk fra Thansen... de har JBL Power serien som er det eneste der er noget værd i den butik... ! og så gode er de heller ikke engang...
noget du skal bestemme først er om du bare skal spille højt, eller det skal lyde godt... eller en blanding...
først der kan man først komme med råd... det andet her er dybt useriøs og spild af tid og dine penge... !
okt 2008
www.knot.dk
www.bd-audio.dk
www.danskaudioteknik.dk (den bruger jeg selv tit og snakker med en af dem privat, mega flinke og gode til at give tilbud)
www.carsound.dk (ikke alle deres produkter er gode, hold dig fra Bull Audio og MDS ellers kanon service og kompetente sælgere)
www.autohifi.dk (deres billige TNT forstærkere er ikke specielt gode, men gør deres arbejde)
www.ice-shop.dk (radioerne er noget hø, men forstærkere, højtalere og subwoofere er i rigtig god kvalitet og så er prisen bestemt noget man kan forholde sig til)
sep 2008
Personligt anbefaler jeg altid forstærkeren først så folk ikke brænder noget af ved at spille for højt med forstærkeren i deres HU. Man kan godt køre uden men mange kan ikke finde ud af at begrænse sig.
feb 2010
Har altid været en fan af CW så hvorfor ikke...
og jeg har snakket med folk fra thansen og der går ikke længere end en måned før jeg har pengene til forstærkeren til bilen...
Sælgeren fra thansen viste mig hans eget auto anlæg og jeg blev sku imponeret...
Han har hjulpet mig meget angående hvad der skal købes og hvorfor...
Men er da ked af at høre hvis jeg har spildt pengene
okt 2008
mit første anlæg lød også pisse godt... billige MDS højtalere og så nogle Dali subwoofere... subwooferne var rigtig gode...
men er du gal nogle lorte højtalere... ville slet ikke kunne holde ud at høre til dem nu...
du er glade for dine CV'er, fair nok... men den eneste grund til du kan li dem er fordi du ikke ved bedre... du har sikkert ikke været ude og lytte til en masse forskelligt anlæg...
og du kan ikke få det bedste for dine penge uden at ha gjort det... måske finder du nogle højtalere som du syntes spiller 100 gange bedre til de samme penge...
ja, om en måned så har du råd til en Xzound forstærker... fanme ikke noget at være stolt af...
det er en hyldevare fra kina... Xzound har INTET lavet selv... selv deres Madness serie er en hyldevare fra kina...
men sælgeren fra Thansen har da været en god sælger, han har overbevist dig til at købe skrammel...
lige før han kan sælge sand i sahara...
sep 2008
sep 2008
sep 2008
Hvad koster sådan et sæt lort egentlig ?
okt 2008
men det sjpve ved B2 er at de er underrated, så den kan faktisk klare op til 1500watt RMS og har en følsomhed på mellem 92-93db... men heller blive positiv ovarrasket end at blive skuffet...
og Dennis, nu nævner du Alpine og JBL, ja, de er sgu ikke meget værd... Type X og Type R er fine nok fra Alpine, men alt for dyre... JBL Power Serien og GTI serien er også nogle udemærket produkter, men igen, ALT for dyre...
Rockford Fosgate vil jeg slet ikke komme ind på hvor ringe det er...
Hertz, tjah, det er lidt halvdyrt, det er Audison også... Pioneer er et pisse godt starter produkt... det er jo ikke for sjov at Team Pioneer er verdens mest vindene team... KUN Pioneer... !
okt 2008
men ellers er der jo også Ground Zero... de har også lavet nogle kanon gode produkter...
feb 2010
sep 2008
feb 2010
Starter anlæg