{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.631 visninger | Oprettet:

Torben J
Torben J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Tilslutning af sub til forstærker. {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en forstærker fra pioneer:
GM 6200F http://www.pioneer.eu/dk/products/archive/GM-6200F/index.html
Og denne sub som også er fra pioneer:
http://www.pioneer.eu/dk/products/25/131/201/TS-SW3001S4/index.html

Det er det eneste forstærkeren skal trække.
Hvordan skal sub tilsluttes?
Og hvor tykt strøm kabel skal jeg bruge?

Tak for hjælpen:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilslutning af sub til forstærker.
  • #1   16. apr 2011 jeg ville minimum smide noget 2.5mm2 kabel i mellem forstærker og subwoofer...

men hvis du kun skal ha din subwoofer koblet til, hvorfor har du så købt en 4 kanals forstærker... ?? der skal da maks bruges 2 kanaler...

• Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    apr 2011

#2   16. apr 2011 hov undskyld, jeg mente tykkelsen på strømkabel smiley

Ja du har fuldkommen ret i det med 4ch forstærker. Men jeg har tilfældigvis den forstærker liggende, så jeg vil bare bruge den istedet for at bruge penge på en ny smiley

• #3   16. apr 2011 helt i orden... smiley den vil også fungere ganske udemærket...

strøm kabel kan vel klares med 10mm2, hvis du ikke har planer om opgradering... har selv lige købt middlertidigt 10mm2 kabel og jeg bruger 300-400watt RMS... den har dog ikke fuld kontrol forstærkeren, men det er nok fordi min stelforbindelse er noget hø, men blev træt af det, og manglede bare noget bas i bilen... :o) ved at være over 1 år siden jeg sidst har haft det... smiley

• Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    apr 2011

#4   16. apr 2011 Ok super, men hvordan skal den tilsluttes? sub?
    Så vidt jeg kan læse mig frem til så skal der tages plus fra en kanal og minus fra en anden og så til subben, er det korrekt forstået?

• #5   16. apr 2011 jep... men der skulle gerne stå hvilken plus og hvilken minus du skal tage fra forstærkeren da der kan være forskel...

hvis subwoofere er med dobbelt svingspole bliver det dog lidt mere besværligt...

• Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    apr 2011

#6   16. apr 2011 Det er enkel svingspole...

Super tak for hjælpen smiley

• #7   16. apr 2011 det var så lidt... smiley

men hvis du på et tidspunkt senere hen gerne vil opgradere dit setup, eventuelt med en større forstærker og subwoofer, så ville jeg nok bruge et større kabel, 10mm2 er ikke ret stort og kan kun bruges til maks 500watt RMS...

Kommentér på:
Tilslutning af sub til forstærker.

Annonce