{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.797 visninger | Oprettet:

Danni E
Danni E
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hjælp til Bilstereo højtalere spiller ikke. {{forumTopicSubject}}

Hej, som helt grå inden for bilstereo vil jeg gerne have hjælp til mit anlæg, "opsætning" hvis man kan kalde det er:

HU = Xsound avx100
Forstærker = Xsound ql 2000w 4 kanals.
2 stk. 6x9 højtalere i hattehylden, skulle være fuldtone.
2 stk 12" subwoofers. fra lightning audio

de nævnte ting spiller som de skal osv!
mit problem ligger i at der også sidder 2 stk. xzound 160w 4" 2-way højtalere. foran i bilen,
lige meget hvad jeg forsøger kan jeg ikke få de 2 forreste til at give så meget som et pip lyd.
så hvidt jeg kan se er det hele tilsluttet som det skal.

Det skal siges jeg ikke selv har lagt anlæget i bilen, og bilen er købt sådan..
hvis jeg selv havde købt anlæg til min bil havde jeg valgt andet mærke end xsound, men når nu jeg har det, kan jeg vel ligeså godt få det bedste ud af det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Bilstereo højtalere spiller ikke.
  • #1   7. sep 2011 Har du haft dørbeklædning af (hvis de sidder i døren?) Og tjekket om alle ledninger sidder korrekt?
    Du kan se på din forstærker, hvor meget der er tilsluttet, og hvor meget der ikke er...
    Ellers fejlsøg og tjek det hele fra start til slut og om igen.

• Danni E
    Danni E Tilmeldt:
    sep 2011

#2   7. sep 2011 De sidder ikke i døren men i instrumentbordet smiley

Ledningerne er tilslutter således på de 2 forreste højtalere: På min HU går der ledninger ud hvor der er mærket "Front R +" "Front R - " "Front L +" "Front L -" og de 2 højtalere er så tilsuttet direkte til disse ledninger der kommer ud af HU'en ,

og de 2 6x9 og 12" subwoofers er tilsluttet forstærkeren, smiley

• #3   7. sep 2011 Hvis de fysisk er forbundet korrekt, så hælder jeg til at den er gal med indstillingerne på din HU...
    Det er een mulighed ihvertfald.

• Danni E
    Danni E Tilmeldt:
    sep 2011

#4   7. sep 2011 Jeg har forsøgt at gå igennem menuen på HU'en, men jeg fandt slet ikke nogen indstillinger hvad det angår.

Så vidt jeg kan se skulle det være trukket rigigt, men jeg ikke sikker smiley

Kan det være min hu der ikke sender signal ud fra Front L/R udgangen ? kan det evt måles med et multimeter? smiley

• Danni E
    Danni E Tilmeldt:
    sep 2011

#5   7. sep 2011 Jeg har forsøgt at gå igennem menuen på HU'en, men jeg fandt slet ikke nogen indstillinger hvad det angår.

Så vidt jeg kan se skulle det være trukket rigigt, men jeg ikke sikker smiley

Kan det være min hu der ikke sender signal ud fra Front L/R udgangen ? kan det evt måles med et multimeter? smiley

• #6   8. sep 2011 Din HU slukker nok for sin egen forstækerdel(udgange) idet den sender signal på rca-stikkende..., prøv at tage rca stikkende ud omme på hu og se

• #7   8. sep 2011 ^^
    lige det jeg skulle til at skrive...

nogen radioer har det med at slukke for egen forstærker så snart RCA udgangene (forstærker udgangene) er i brug...

så der skal trækkes ledninger fra front højtalerne til forstærkeren i bag før det virker...

• #8   8. sep 2011 ^^
    siden det er Xzound vil jeg gætte på at den interne forstærker er gået i stykker... ??

• #9   8. sep 2011 Dennis sjovt du kan konkluderer det, efter andre model af xsound

• #10   8. sep 2011 Har heller aldrig set en hu slukke den interne forstærker automatisk, tror mere på at front/rear faderen på radioen skruet helt over på rear

• Danni E
    Danni E Tilmeldt:
    sep 2011

#11   8. sep 2011 jeg kan ikke finde nogle af de indstillinger i nævner, ved om der kan downloades en manual til Hu'en?

og ville der ske noget ved at tilslutte mine 6 højtalere til min 4 kanal forstærker, og kan det overhovedet lade sig gøre?

Kommentér på:
Hjælp til Bilstereo højtalere spiller ikke.

Annonce