Ingen lyd i sub? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige sat min subwoofer til min bil, og jeg kan ikke få den til at spille. Subwooferen er en sprit ny Ground Zero GZUW 300 og monoblocken som den er sat til, er en sprit ny Magnat Black Core One Digital.
Phonokablet (som jeg også har prøvet at skifte) sidder i indgangen, jeg har prøvet at skrue op og ned for alt, men intet virker. Jeg har prøvet at sætte subwooferen til min 4-kanals Alpine forstærker, og der spiller den lidt. Men ikke når jeg sætter den til monoblocken. Der er lys i displayet på monoblocken, så den får strøm - Og den går ikke i protect mode.
Jeg har serieforbundet svingspolerne på subwooferen, sådan at de kører 1,5 ohm (begge svingspoler er jo på 3 ohm) - Men forstærkeren er jo stabil ned til 1 ohm, så det burde vel ikke have noget at sige?
Og der er heller ikke nogen sikringer der er sprunget, og jeg har prøvet begge udgange i forstærkeren.. Kan det virkelig passe, at udgangene ikke virker, i en helt ny forstærker? s:
Er der nogen der ved hvad der kan være galt? - Displayet i forstærkeren viser omkring 12-13 volt, så den får strøm?
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 20 Svar: 1.131
umiddelbart ville jeg tjekke strømforsyningen... det kan være at stelforbindelsen ikke er god nok...
okt 2006
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 18
Men det med stelforbindelsen.. De to forstærkere er sat i den samme stelfordeler, og de sidder som de skal, med hver sit 25 mm^2 kabel. Så hvis stellen ikke var i orden, så burde min 4 kanals alpine forstærker vel heller ikke sige noget?
okt 2006
okt 2006
okt 2006
okt 2006
okt 2006
okt 2006
Hvordan kan jeg se om stelforbindelsen fejler noget? (Er der nogle typiske fejl, som mange laver på deres stelforbindelse?). For min firekanals hyler nemlig lidt i diskanterne, og det har jeg mistænket stellen lidt for at være skyld i..
Det stelkabel som løber ud af fordelerblokken og på selve stellet, er nemlig kun 21 mm^2 og sidder en lille smule løst i fordelerblokken, da den er lavet til 25 mm^2 kabler, og kobberet på det kabel virker heller ikke til at være i lige så god kvalitet som resten af mine kabler.. Tror i dette har noget at sige?
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 20 Svar: 1.131
okt 2006
apr 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
Ingen lyd i sub?