{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
313 visninger | Oprettet:

Problem med IR hørebøffer på loftskærm :-( {{forumTopicSubject}}

Er lidt udfordret med at få lyden til at gå ordentligt igennem i bilen.
Jeg har en Ampire OHV-156 loftskærm hvor jeg har tilkoblet et sæt Ampire IR hørebøffer.
Loftskærmen er monteret i en Ford Smax fra 2009 og er placeret omtrent midt i loftet.
Meningen var så at børnene på bagsædet kunne se film uden at lyden skulle gå ud af bilhøjtalerne.
Der er to kanaler at vælge på hørebøfferne (A & smiley
Har prøvet begge kanaler men der er i gen forskel.
Hvis man sidder med ca 40 cm afstand fra skærmen et lyden fin……begynder man at lsæyte sig lidt til siden - hvilket man jo gør når man sidder på bagsædet af en bil så begynder lyden at suse!
Er det normalt at IR signalet er så følsomt eller er der noget jeg kan gøre??????

På forhånd tak for hjælpen ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med IR hørebøffer på loftskærm :-(
  • #1   18. jul Hej Jacob

    Ja i et IR system, SKAL sender og modtager kunne se hinanden direkte. Husk på det er lys, dog for mennesker i en bølgelængde, som vi ikke kan se. Det er desuden moduleret ligesom et FM-radiosignal. Hvis radiosignalet er svagt, kan modtageren ikke skille de to signaler fra hinanden, og så kommer der ofte sus. Det samme er gældende for et moduleret IR-signal.

    Det er nøjagtig, som med fjernbetjeningen til tossekassen, der dog ikke er moduleret på samme måde. Men det er de samme regler der gælder med hensyn til, at modtager og sender skal kunne se hinanden. Det er ikke som med WI-FI, hvilket jeg ville have valgt, hvis det var mig.
    Mvh Tommy


  • #2   19. jul Hej Jacob.

    En lille tanketorsk. Jeg fik skrevet WI-Fi, men mente faktisk Bluetooth. Beklager.

    Mvh Tommy.


Kommentér på:
Problem med IR hørebøffer på loftskærm :-(

Annonce