1.916 visninger
|
Oprettet:
Subwoofer tilslutning? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har været så heldig at få fat i to sprit nye 12" Boxter DB WARRIOR II, men jeg er lidt i tvivl om hvordan disse skal sluttes til min monoblok.
Subsne er jo på 2x2ohm pr styk, og de kan på ingen måde brokobles da min monoblok ikke er 1 ohm stabil.
Monoblokken er en 2 kanals STEG K2.03
Nogle der ved hvordan jeg bedst muligt får det tilsluttet?
mar 2015
Følger: 1 Svar: 1
maj 2011
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 16 Svar: 51
Skal holde den i 2 ohm
http://www.the12volt.com/12voltimages/2_2ohm_dvc_2ohm.gif
aug 2009
Følger: 16 Følgere: 25 AV-enheder: 1 Emner: 33 Svar: 1.283
2) Yderst lækker italiensk forstærker du har fået fat på.
3) Ved at parallel forbinde begge svingspoler på hver enhed og derefter forbinde begge subs i serie så lander du på 2 ohm igen men du får ikke det fulde udbytte ud af dem med en forstærker der ikke levere nok.
4) Hvad ønsker du at opnå med anlæget da forstærkeren er rigtig god til SQ eller SQL mens subs udelukkende er SPL og intet andet.
5) I dette tilfælde ville en xzound madness forstærker stortset gøre sig lige så godt når det kommer til lyden samt de er billigere og stabile ved 1 ohm hvis du en dag vil trække enhederne fuldt ud.
maj 2011
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 16 Svar: 51
Meningen er er de nok kommer til at spille sq selvom det ikke er det subs er lavet efter, men mon ikke det kan lade sig gøre? De kommer højst sandsynligt i lukket kabinet for mere kontant bas og for at undgå portstøj
Subwoofer tilslutning?