Subwoofer Kabinet {{forumTopicSubject}}
Hej.
Mission : Subwoofer i VW BORA
Udfordring: Kabinet/Kassen.
Løsning : Søges
Ja, jeg skal have lidt bund i min Bora,
så skal have subwooferi, og det er 2 stk vi snakker om,
2 Stk. 10" Alpine Type R Serien:
(link fjernet)
(link fjernet)
mit spørgsmål er hvilken i vil vælge?
Men ja jeg skal jo have bygget et kabinet dertil, og det skal laves RIGTIG godt
så hvordan laver man et RIGTIG godt kabinet, tænker på om det skal være åbent eller lukket? (jeg hælder mest til lukket).
og hvad skal der være indei i kassen, tænker på uld eller skum eller dynamate eller hvad der skal være der inde, nogle gode forslag?..
min plan er at bruge 19mm MDF plade, det er vel godt nok, ikke ?
Liter:
hvor mange liter skal kabinettet være på, når jeg har 2 enheder, som har disse liter opgivelser
Lukket:
SPL : 14,2 L
Recommended: 18,4 L
Sound Quality: 26,3 / 20,0
Åbent:
Recommed Volume: 36,8 L
Sound Quality Volume: 45,3 L
jamen alt i alt, et godt forslag til hvordan jeg bygger et godt kabinet til 2 stk 10" ALPINE type R Basser...
er åben for alle gode forslag, Fif og gode råd.
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 22 AV-enheder: 3 Emner: 75 Svar: 374
Jeg ville spersonligt vælge en åben kasse (basporte) da den lukkede godt kan miste nogle toner har selv en 10" i bilen som sad i en lukket kasse og der manglede mange toner den fik en åben kasse og så kom der rabalder i bagagerummet ...
Jeg tror jeg vil lave kassen som en slags båndpass med to aflange firkantede basporte og de 2x10" midt i og så en port mere som der skal videre føres inde i kassen og til sidst dreje 90 grader du kan evt søge på google efter nogle ideer til hvordan netop din kasse skal se ud...
Ellers har carsound vidst nogle færdige kasser med båndpass til næsten igen penge du skal nok fore dem indeni med noget bølge-skumgummi bruger jeg selv
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 28 Svar: 128
hmm, troede enlig at en lukket kabinet lavede den bedste lyd, mest præcis og sådan.
undersøger lige det der båndpass lidt mere
har valgt 10" da det er dem som er mest præcis og lyder bedst i en bil, er det ikke korrekt?
bare kom med flere forslag.
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 22 AV-enheder: 3 Emner: 75 Svar: 374
sådan her med bassporte og så bare enhederne på fronten istedet for inden i(link fjernet)
jan 2006
har jo 4 stk 6½ tommer i dørene
jan 2006
det du forslår er noget i stil med billed 4 under båndpass ?
Subwoofer Kabinet