{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Hviken lydkilde bruger i? {{forumTopicSubject}}

Hej i forummet.

Hvilken lydkilde fortrækker i at lytte et hurtigt stykke musik fra?

Jeres velspillende cd afspiller - mp3 rippet i fornuftigt kvallitet eller en 3 ting?

Det er jeg er ude i er at jeg faktisk kun har min PC med et Creative lydkort i af X-FI serien. Det matcher jo slet ikke resten af mit system. Men har stort set alt min musik lageret på HDD. Ellers spiller jeg enkelte CD'ere fra min Xbox.

Hvilken lydkilde er jeg ude i at skulle overveje at opgradere synes i?

Skal lige siges min PC er en ældre herre og bør skiftes ud.;-).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hviken lydkilde bruger i?
  • #1   2. nov 2010 for det meste bruger jeg min DAC mellem computer og forstærker, musikken er så rippet i apple-losless.

ellers bruger jeg min rega p3

• #2   2. nov 2010 Simon B ->

En DAC converter kræver den en vildt lydkort eller er den den der gør det hele lækkert?

• #3   2. nov 2010 Niks jeg køre med onboard optisk, da den jo sørger for at omforme det digitale signal smiley

• #4   2. nov 2010 cd anyday, har ingen LP'er, ellers ville jeg have brugt det også

alle de lossless og flac filer, de lyder ringe, uanset hvad du spiller det på

MEDMINDRE det er linn's SA filer

• #5   2. nov 2010 Har kun computeren sat til via Coax, så det foregår digitalt, og så helst i FLAC format, så synes jeg da det lyder meget godt smiley

Har ingen CD-afspiller og kun en ringe Packard Bell DVD, som ikke er sat til da jeg nærmest udelukkende bruger min PC som kinde.

Hvad er der galt med FLAC? Troede det var tæt på så god kvali som man kunne opnå?

• #6   2. nov 2010 søren A

det er det LANGT fra, jeg har også en del flac's liggende på min pc, som jeg afspiller, og da jeg har cd'en også, så kan jeg LET lave en lytte-test

• #8   2. nov 2010 Måske en Dac magic fra cambrigde eller noget tilsvarende var noget du skulle kigge på . når nu du har det meste af din musik på harddisken

• #9   2. nov 2010 Christoffer Leise A

ja ja det fint, du ved sikkert bedre end mig

men når et medie bliver lavet om til noget andet, har du så ikke en konvertering af dine lydfiler, så snart du laver en fil om vil der komme et TAB, det er indiskutabelt

• #10   2. nov 2010 fåårk jeg må høre ekstremt dårligt. Kan høre nada forskel på cd´er og rippede mp3´er i 320kps.

Men det er vel bare en fordel, så slipper man da for alt den problematik.

• #11   2. nov 2010 Hvor finder man sådan en Flac converter?

• #13   2. nov 2010 Hehe, mine ører er nok smadret fra diskodagene, men synes nu sådan en flac fil lyder ganske fornuftigt, men nu har mit anlæg heller ikke kostet flere 100.000 smiley Synes FLAC lyder godt, i hvert fald bedre end en MP3 192.

• #14   3. nov 2010 Bruger kun min cd-afspiller og pladespiller til lytning på anlægget

• #15   3. nov 2010 Nogen der vil komme med en vurdering af om, jeg med mit anlæg, ville kunne høre forskel på en 320Kps Mp3 og en Flac fil?

• #17   3. nov 2010 Jeg benytter CDer, og ellers computeren som afspiller. Er i gang med at skulle til at høre lidt LPer igen smiley

Men hvilke programmer bruger folk så til at rippe deres cder til FLAC? smiley For jeg er mildes talt træt af alm. mp3 smiley

• #18   3. nov 2010 Nu var det jo ikke hvordan jeg konvertere en FLAC til mp3, men en cd til FLAC smiley

Og så var det nu også bare fordi, at jeg ville høre erfaringer med rippeprogrammerne smiley

• #19   3. nov 2010 Nu må jeg så gå ud fra at du har erfaring med dette, da det er det jeg spørger efter, og ikke hvordan man søger på google.

• #20   3. nov 2010 Hvis du ikke kan lide det musik der kommer ud af Dali højttalere vil jeg foreslå dig og sætte en anden CD på smiley

• #21   5. nov 2010 Har søgt lidt på nettet efter lydkort der går efter lydkvallitet - har fundet et Asus Xonar HDAV1.3a Deluxe. Da jeg gerne vil have muligheden for op til 7.1 kanals lyd.

Umiddelbart opfylder det mine krav så med tiden bliver det nok købt:-)

Så skal alt min musik rippes om i anden og bedre kvalitet.

• #22   17. nov 2010 Jeg har mange signalkilder:
    Pladespiller
    Kassettebåndoptager
    Spolebåndoptager
    Mini Disc
    PC
    FM tuner
    CD
    DVD-A
    Studie HD 24/96
    DCC
    Mikrofoner
    TV og digital tuner
    DAB

Det bedste jeg oplever af lyd kommer fra Spolebåndoptager. Jeg er i besiddelse af nogle 3g mastertapes og det kan LP'er eller andre signalkilder her ikke følge med til.

Men forskellene på de fleste signalkilder her er små forstået på den måde at det meste er super godt at høre på.

Niklas

• #23   17. nov 2010 Spolebåndoptageren er klart den bedste lydkilde der findes.

• #24   18. nov 2010 Og kassettebåndoptager er, når det er blandt de bedste der er lavet, bedre end de bedste CD afspillere.

Niklas

• #25   18. nov 2010 Din A77 var nok slidt ned, dårligt justeret eller dine bånd var optaget på en maskine helt ude af justering.

Niklas

• #26   18. nov 2010 Det er du velkommen til at synes.

Men hvis du hørte en masteroptagelse på min spolebåndoptager eller en anden veljusteret topklasse professionel spolebåndoptager, så kunne du sammenligne med hvilken pladespillerkombi du kunne have lyst til og du ville stadig kunne erfare at spolebånd er overlegen i lydkvalitet.

Det skal ikke afholde dig fra stadig at synes bedst om pladespillere fordi du sikkert har masser af LP'er og godt kan lide at vende skiverne, pladespilleren er smuk o.s.v.

Jeg holder også meget af pladespiller og mine ca. 5000 LP'er men må blot konstatere at hvad angår lydkvalitet, så er spolebåndoptager bare pladespilleren overlegen.

Niklas

• #27   18. nov 2010 Alt efter hvordan man vælger at definere lydkvalitet kan det være smag og behag.
    Det kan så også tænkes at nogle anser AM radio som bedre end LP.

Niklas

Kommentér på:
Hviken lydkilde bruger i?

Annonce