{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.125 visninger | Oprettet:

Parion .
Parion .
Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 121

PA vs Hifi {{forumTopicSubject}}

Diskutere med en kammerat og hvad der er bedst til hjemmebrug.

Jeg vil til enhver tid foretrække et anlæg inden for hifi, mens han mener PA er det bedste.

Hans anlæg spiller højt og her menes MEGET højt uden at forvrænge(her er cw vand i forhold til) men den der "realness", 3d effekt og bare lækre lyd syntes jeg bare ikke rigtig er tilstede men der imod lyder en anelse metallisk. Det er naturligvis også en smagssag men det giver bare ingen mening for mig at have PA hvis man vil opleve den her forførende "bivirkning" go`hifi lyd kan have smiley

Hvad mener i? hifi eller PA? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PA vs Hifi
  • Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 121
    #1   26. feb 2012 Nogle vil sige: "2 forskellige formål så det kan ikke sammenlignes"... hvis så vi nu sammenligner alligevel smiley

• #2   26. feb 2012 Selvfølgelig kan de 2 sammenlignes, men hvad der er bedst for den ene, behøver ikke at være bedst for andre. PA er det bedste, for din kammerat, og det er der jo ikke noget galt med.

Dette er Hifi galleri, så de fleste herinde, er naturligvis mest til Hi-Fi.

• #3   26. feb 2012 CV har ellers, gennem tiden, lavet en del ret kraftigt PA grej, så din kammerats må være særdeles voldsomt.

• #4   26. feb 2012 Enig Kent hehe.

Jeg foretrækker helt klart hi-fi! PA gør mig træt i hovedet og man får dårlig vejrtrækning af den mangelfulde eller tildels "forvrængede" effekt der kommer i lyden. Til gengæld er der også noget lækkert over PA udstyr at man bare kan tæske rundt med det uden at være bange for det går i stykker, men det er kun til festivals/havebrug. Derhjemme hedder den Hi-fi!

• Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator

Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #5   26. feb 2012 nu kan jeg ikke lade være med at tænke..

koncerter, der er der PA lyd... men selvfølgelig en helt andet størrelse som et lille børne diskotek..

og det er da noget af den fedeste lyd du kan få smiley eller er det bare mig smiley

• #6   26. feb 2012 For de samme penge får du mange gange mere vellyd i et hifi anlæg fremfor PA anlæg. Står du fx med 10k til højttalere og forstærker kan du få et rimelig vellydende hifi setup, mens PA anlægget til sammenlignet vil lyde (tæt på) hæsligt.

Har man derimod pengene til rigtige PA kasser, så findes der flere som sagtens kan være med på hjemmefronten rent lydmæssigt, bare med kænpe fordele i lydtryk også, men koster som sagt bare (rigtig) mange penge. Nu har jeg fx selv et sæt KV2 ESD12 (12"+horn) som jeg synes nærmer sig, men det er også et sæt højttalere med en nypris på over 30.000kr.
    Men hvis vi kigger forstærkere synes jeg man ser flere og flere, som køber dyre PA effekttrin og spænder bag deres high-end hifi. PA forstærkere kan memlig sagtens lyde meget fornuftigt, men de har bare samtidig et overskud og musker, som man skal lede lang tid efter indenfor PA.

Når alt det her så er sagt, så vil til hver en tid altid selv kigge i hifi baner (i hvert fald højttalerne) når jeg skal finde lyd til stuen smiley

• #7   26. feb 2012 HELT KLART HIFI

Hifi er lavet til hjemme brug

PA til koncerter osv.

• #8   26. feb 2012 Hvis man lige skal smide et shoutout til et godt PA mærke så ligger min kærlighed til Funktion One. De forstår hvordan man skal lave PA der lyder af noget og jeg ville da gerne have deres infrabass og to R5 toppe derhjemme smiley

• #9   26. feb 2012 JBL inden for PA er bestemt ikke noget de professionelle lydmænd taler pænt om smiley

L-ACOUSTICS er toppen af poppen
    efterfulgt af D&B audio

• Jeppe J
    Jeppe J Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #10   28. maj 2018 Jeg har en behringer EP4000 som er 4000 what 2 ohm og 1400 what 4 ohm på vær kanal og en behringer VP2520 med 2 gange 15 bas og 1.75 titanium horn og gav ca 4380 kr for det hele med kabler og alt og der lyder meget bedre en mit hifi anlæg. Men det også købt i udlandet som har et meget billigere PA market

Kommentér på:
PA vs Hifi

Annonce