4.125 visninger
|
Oprettet:
PA vs Hifi {{forumTopicSubject}}
Diskutere med en kammerat og hvad der er bedst til hjemmebrug.
Jeg vil til enhver tid foretrække et anlæg inden for hifi, mens han mener PA er det bedste.
Hans anlæg spiller højt og her menes MEGET højt uden at forvrænge(her er cw vand i forhold til) men den der "realness", 3d effekt og bare lækre lyd syntes jeg bare ikke rigtig er tilstede men der imod lyder en anelse metallisk. Det er naturligvis også en smagssag men det giver bare ingen mening for mig at have PA hvis man vil opleve den her forførende "bivirkning" go`hifi lyd kan have
Hvad mener i? hifi eller PA?
dec 2008
Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 121
jun 2008
Følger: 27 Følgere: 28 AV-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 1.360
Dette er Hifi galleri, så de fleste herinde, er naturligvis mest til Hi-Fi.
jun 2008
Følger: 27 Følgere: 28 AV-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 1.360
nov 2010
Følger: 12 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 234
Jeg foretrækker helt klart hi-fi! PA gør mig træt i hovedet og man får dårlig vejrtrækning af den mangelfulde eller tildels "forvrængede" effekt der kommer i lyden. Til gengæld er der også noget lækkert over PA udstyr at man bare kan tæske rundt med det uden at være bange for det går i stykker, men det er kun til festivals/havebrug. Derhjemme hedder den Hi-fi!
Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
koncerter, der er der PA lyd... men selvfølgelig en helt andet størrelse som et lille børne diskotek..
og det er da noget af den fedeste lyd du kan få eller er det bare mig
aug 2005
Følger: 36 Følgere: 36 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 1.172
Har man derimod pengene til rigtige PA kasser, så findes der flere som sagtens kan være med på hjemmefronten rent lydmæssigt, bare med kænpe fordele i lydtryk også, men koster som sagt bare (rigtig) mange penge. Nu har jeg fx selv et sæt KV2 ESD12 (12"+horn) som jeg synes nærmer sig, men det er også et sæt højttalere med en nypris på over 30.000kr.
Men hvis vi kigger forstærkere synes jeg man ser flere og flere, som køber dyre PA effekttrin og spænder bag deres high-end hifi. PA forstærkere kan memlig sagtens lyde meget fornuftigt, men de har bare samtidig et overskud og musker, som man skal lede lang tid efter indenfor PA.
Når alt det her så er sagt, så vil til hver en tid altid selv kigge i hifi baner (i hvert fald højttalerne) når jeg skal finde lyd til stuen
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 6 AV-enheder: 3 Emner: 33 Svar: 231
Hifi er lavet til hjemme brug
PA til koncerter osv.
nov 2010
Følger: 12 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 234
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 6 AV-enheder: 3 Emner: 33 Svar: 231
L-ACOUSTICS er toppen af poppen
efterfulgt af D&B audio
maj 2018
Følger: 1 Svar: 1