Spotify eller min pc? {{forumTopicSubject}}
Når jeg sidder og hører musik på spotify så er lyden generelt meget lys og med knap så meget bund som hvis jeg hører musik fra enten pladespiller eller cd afspiller.
Så er spørgsmålet om det er spotify selv eller om det er min pc som er skyld i dette. Jeg syntes ikke at jeg oplever dette på youtube men vil her i morgen laves test med spotify vs youtube ( med de samme sange) og se om det er samme problem her for det er et eller andet sted træls. Jeg syntes som regel at lyden er udemærket lige indtil jeg sætter gang i enten min pladespiller eller cd afspiller.
En dac skulle jo kunne hjælpe med at fjerne støj osv og give en generel renere lyd men kan det hjælpe på dette problem?
edit: kører forresten lyd ud via hdmi og uden nogen form for indstillinger af lyden.
aug 2009
Følger: 16 Følgere: 25 AV-enheder: 1 Emner: 33 Svar: 1.283
André, hvilken forskel skulle det give?
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 490
Når vi skal ses i den nærmeste fremtid, regner jeg med at have fået en USB-DAC hjem, så kan du høre forskellen der..
Men hvilken PC bruger du? Bærbar eller Stationær?
Hvis det er en Stationær, er det så det indbygget lydkort, eller et eftermonteret lydkort du bruger?
aug 2009
Tifo, jamen den er da forsøget værd så sådan en fætter tror jeg lige at jeg bestiller i morgen dog mangler jeg en god riaa forstærker hårdere men det kommer nok
Daniel, det er selvfølgelig en mulighed. Jeg har stationær og lyden kører gennem mit grafikkort så som sådan er der ingen lydkort imellem men alligevel er der da der er det som er indbygget i grafikkortet men der er ingen indstillingsmuligheder for lyden.
Satser på at få dac før du kommer
Jesper, takker for dit indput nu hvor du har begge dele
aug 2011
Men det vil helt sikkert give et løft på lyden !
Når du nu køre det igennem grafikkortet, er det så med minjack eller sådan noget fra dit TV, at det går videre ned i forstærkeren, eller hvordan er det sat til?
Jeg mener så også at lydkvaliteten "kun" er 320bit på den gratis Spotify, og så "ubegrænset" med Premium
aug 2009
Tja det får vi at se. jeg forventer ingen forandring
Jeg kører med hdmi fra grafikkort og ind i forstærkeren som sender billedet videre op i tv'et
Jeg har premium spotify
aug 2009
aug 2009
Ja det er ikke sådan når sådan en H/K reciever ikke kommer med riaa indbygget hvilket er pænt træls Har bare ikke rigtig fundet nogle endnu som jeg syntes virker interessante samtidig med at de koster en bondegård
aug 2009
okay dem vil jeg lige kigge på
aug 2011
På undersiden kan man så indstillle om det er MM eller MC pickup man bruger
OG, så har den vollumekontrol som er praktisk til hvis man sætter en CD-afspiller til deri
aug 2009
Jeg har rigelig med indgange så mangler ikke nogen volume knap
aug 2011
Jeg kan nu godt lide dens lyd i dens prisklasse
Men sådan er vi jo alle forskellige !
Jeg kigger mest af alt på hvordan det lyder, og ikke så meget selve teknikken !
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
Det kommer vist i meget høj grad an på hvor hårdt man bliver ramt af placebo effekten. Der er hvertfald utallige folk som har rapporteret om ingen eller minimal forskel på spotify og cd. Har bidt mærke i det typisk er meget nørdede folk, som også kan høre dag og nat forskel på kabler som påstår noget andet.
aug 2011
aug 2009
Der er ingen forskel om jeg bruger min dac i min cd afspiller eller om jeg bruger den i min H/K og min pc bruger den i min H/K Så på det punkt så deler de samme dac eller det gjorde de
feb 2010
aug 2011
Men jeg har skam også oplevet DAC's hvor man kan se det er placebo effekten der skulle spille ind...
Men, der er også setups hvor man vinder meget !
En af mine kammerater har en gammel JVC CD-afspiller, som vi bruger til samligning med alle andre kilder. Dens integreret DAC er det bedste jeg har lyttet til endnu, uanset om de andre DAC's brugte USB, eller hvad vi brugte foran de eksterne DAC's
Men resten af anlæget skal også kunne følge med
Det er alt som er snak om her: Afspiller, signalkabler, forstærker, højttalerkaber og højttalerne!
aug 2009
Jeg er meget skeptisk med forandringer ment på den måde at jeg har mange tvivl på kabler osv så hos mig virker placebo effekten ikke.
Jeg har selvfølgelig ikke noget high end grej men det er nu nok så de fleste ville kunne klare sig medmindre man ikke står med mangel på penge
feb 2010
Det er alt som er snak om her: Afspiller, signalkabler, forstærker, højttalerkaber og højttalerne!
Nu hører jeg også til typen der ikke kan høre nævneværdig forskel på signalkabler og højttalerkabler. Men kan Rene's setup afsløre forskellene, tror jeg nok også mit det kan, no offense. Men det kommer med alderen, jo ældre man bliver, jo flere ting forsvinder der. Så nyd det mens i kan
aug 2009
Spotify eller min pc?