hjælp til valg af it udstyr?? {{forumTopicSubject}}
jeg står over for at skulle flytte og min stationære gamerpc har fået "lov" til at stå i soveværelset
men har så i mellemtiden købt en bærbar pc, som jeg tager med mig når jeg er ude at rejse i form af mit job som rejsemontør, men når jeg så er hjemme, så var det planen den skulle stå over fjernsynet og anlægget, og så køre musik derfra, men nu er sagen sådan at jeg gerne vil have min externe hdd til at stå i et skab inde i soveværelset så det er gemt lidt (bruger den til noget backup o.l
men kan jeg på en måde få det koblet sammen så jeg også kan få adgang til den fra min stationære, UDEN at skulle til og skifte stik og alt muligt som det er nu, er elektriker og vil gerne lave sådan kabler og alt det gøjl der ligger lækkert
og kan det evt gøre trådløst til min bærbare, og så over wire til den stationære
er der nogen der har nogle forslag??????
de er meget velkommende
apr 2008
Følger: 1 Svar: 9
De fås i utroligt mange afskygninger, men mit råd ville være at droppe de trådløse (alt for langsomme), og hvis ellers resten af dit setup understøtter det, se på en med gigabit netkort. Uanset vil en 100mbit dog være hurtig nok til at streame såvel film som musik. Du smider der så bare til routeren, og så har både stationær og bærbar forbindelse til den.
Du kan, alt efter pengepung og velvilje, købe nas enheder der kan rumme mere end en harddisk, så skidtet kan opgraderes hen ad vejen, hvilket måske var en overvejelse værd.
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 17 AV-enheder: 10 Emner: 33 Svar: 1.023
du skal sætte din externe HD til den stationære og dele den ud på netværket. så kan du gennem din blærbar og netværket få adgang til HD uden at skifte stik.
jeg kører det på samme måde, jeg har bare ikke trådløst.. men jeg får adgang til min externe HD via netværket ydermere også de forskellige drev altså DVD og brænder, SD kort og interne harddiske..
og det kører fint
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Emner: 12 Svar: 1.746
Løsningen med den almindelige harddisk, vil være en deling på netværket. Adgangen til harddisken kræver så desværre, at den stationære er tændt.
apr 2008
Følger: 1 Svar: 9
Jeg mener helt klart at det er vejen at gå, lige netop fordi man så ikke er tvunget til at have den stationære kørende. Det sparer dermed både strøm og besvær, og begge dele virker tiltalende:o)
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Emner: 12 Svar: 1.746
hjælp til valg af it udstyr??