{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer??
  • #1   28. sep 2008 450 LITER!!!! .. Øhhh ..?? Det er rimlig stort.
    Men ja du får mere bas eller den kan gå længere ned i frekvens alt efter , hvordan du tuner portene. Har du ikke et billed af den?

• #2   28. sep 2008 Har ikk et billede endnu.

• #3   28. sep 2008
    hehe. det er nok lige en tand for stor en kasse til 2 x 15". du skal ned på ca 200 L til begge. og ja en port giver mere bund, den skal bare have den rette længde.

• #4   28. sep 2008 Hmm jeg fik afvide på hifi4all.

At jeg skulle mindst bruge et kabinet på 200l til en enhed`?

• #5   28. sep 2008
    ja men det lydder nu allegevel ret stort, men det er ikke til at regne på når der ikke er TS parameteren på enhederne. normalt skal en 18" bass have omkring 200-250L så en 15" i en så stor kasse er ikke optimalt, det kan laves mindre, self kan den spille i en så stor kassen, og self kan du sætte en port i, så den rigtigt kan spille dybt, men der er ikke rigtigt nogle modstand på enheden, så den vil vandre meget ved få watt, så du vil ikke kunne smide max watt i den inden den slår i bund, jeg har en 15" i en 125L stor kasse, og den spiller sygeligt dybt, kassen til min 15" kunne godt have været 60L lukket, det er tilstrækkeligt. men TS parametererne og så kører vi. smiley

• #6   28. sep 2008 jeg har os en anden subwoofer 15tommer den sidderi et 130liters kabinet.

Men den her kasse laver noget mere bass

• #7   28. sep 2008
    ja nu kan jeg af gode grunde ikke vise dig en frekvensgang på given enhed i en give kasse, men du vil altid få en graft det giver mere bass og mere dybde i en større kasse, men modstanden på enheden falder også, så det du henter ved at bruge en stor kasse, mister du i hva enheden kan tåle af effekt inden den slå i bund.

men du får mere transistens ved at have en mindre kasse, bassen bliver strammere og mere precis, i det der er mere modtryk på membranen i lille kasse, vil den blive bremset mere og stabiliseret mere.
    så den ikke laver ukontroleret svingninger.
    der skal så flere watt til for at få det samme lydtryk, men hvis enheden så kan klare 3 gange så emget effekt før den må bukke under, så har du jo vundet i sidste ende alligevelle. dog skal du så bare diske op med de flere watt det kræver.

min 15" kan klare 1400W i en 40L lukket kasse, i 125L kan den kun lige klare 500W inden det bliver for voldsomt med membran svingerne.

• #8   28. sep 2008 det ikke for sjov skyld at mange sværger til lukket kabinetter, for det giver klart den bedste bass,

bass refleks er en måde at snyde sig selv til mere bass, men du mister lidt af kvaliteten i lyden. det kan være afvigelse, idet enhederne skal passe i helholdsvis lukket eller åbne kabinetter, det er også noget man kan beregne sig frem, ved at have dataerne på enhederne.

men kunsten er at få den bedste og dybeste bass, i de mindste kabinetter. for at lave bass i 500L kabinet kræver ikke rigtigt noget, men at få en bass på 20L til at spille ligesådan kan være noget mere besværligt, og sætter krav til kvaliteten af enheden. men hvis du overholder de gengse krav der er, så vil den også lydder LAAAAANG bedre end dit klædeskab af en buldre bass. smiley

nu skal jeg så pointere, jeg er selv meget stor tilhænger af bass, og har man bare lidt kærlighed for det, så bliver man afhængig;-). men derfor er der stadivæk forskel fra ukontrolerert buldrende bass fra et klædeskab, og så over til kontroleret, stram, precis bass fra f.eks 2 x 10" kvalitets subs i lukket kabinetter med nok watt i ryggen. .

• #9   28. sep 2008 heh ja.

tak for hjælpen

Og den flotte forklaring

Kommentér på:
Subwoofer??

Annonce