{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

fladskærm plasma= computer=no go? {{forumTopicSubject}}

Hej HFG.
Jeg skal ud og have mig en god 40" tommer om en måneds tid.
Jeg bruger pc`en rigtig meget.
Så skærmen skal kunne tilsluttes.
MEN må man stadig ikke bruge plasma skærme som pc skærm også?.

Bemærk det er ikke et: hvilken skærm skal jeg købe spørgsmål!.
så lad værre med og sige søg i forum.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fladskærm plasma= computer=no go?
  • kenno
    kenno Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 41 Svar: 165
    #1   16. jan 2009 Risikoen for burn-in på plasma TV gør dem uegnede til brug som eksempelvis monitors, hvor statiske billeder, såsom Windows menubjælker, vises i længere tid. Til alle andre typer bevægelse bør man ikke bekymre sig, men blot være en smule påpasselig med et plasma TV i det første stykke tid, imens fosforen er ny. LCD TV har ingen problemer med burn-in og bør foretrækkes hvis man agter at bruge skærmen sammen med en PC til arbejde med tekst/internet.

• #2   16. jan 2009 som udgangs punkt er lcd en MEGET bedre computer skærm, da lcd jo er en computer skærm, ang burn in så spillede jeg computer på min plasma en dag og der var der en bjælke som var der fast og jeg spillede i 30 timer, intet burn in.... der imod kunne man se en aftegning af bjælken i nogen tid efter men dette er nok xenon'en og neon'en (plastma'en) der stadig var varm, men efter nogle minutter med normalt tv brug var der intet at se, men så kommer det nok an på kvalitet.

• #3   16. jan 2009 det er nu fosfor der ældes hurtigere et sted end det ældes et andet sted der foresager burn-in, ikke varme.

Du bør ikke bruge en plasma skærm til en decideret computer skærm. Der er risikoen for stor. omvendt er billedkvaliteten langt bedre på en plasma skærm. Så den optimale løsning er naturligvis en plasma tv skærm og en tft pc skærm

• #4   17. jan 2009 Så er det bare LCD jeg skal have.
    det burde vel godt kunne lade sig gøre og finde en god 40" til 10.000.
    Jeg så på et tidspunkt en JVC 42.
    kan bare ikke hetl huske hvad den hed, men den havde både 1080 opløsning og 100hz. Der var et rigtig godt billede på det smiley

• kenno
    kenno Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 41 Svar: 165
    #5   17. jan 2009 sony w4500 eller w4730
    full hd og 100 hz.
    overvejer det selv.
    men er lige oppe og køre med det. for kunne også tænke mig panasonic ph42pz85 smiley

Kommentér på:
fladskærm plasma= computer=no go?

Annonce