Protection, WHY? {{forumTopicSubject}}
Hey, først vil jeg sige at jeg er rigtig glad for mit nyindkøbte anlæg (Chario og Rotel)... Rotel stereo forstærkeren har 2x4 udgange, så der er muglighed for bi-wirering... så jeg udnyttede det ved at sætte mine DALI blue wave ind i forstærkeren og ud til mine højttalere. Men på Chario'erne (højttalerne) er der kun 2 indgange pr. højttaler. så den gik fre 4 udgange ind i 2udgange. Jeg flettede kablerne til chario'erne.
Og hver gang der er den mindste bass slår forstærkeren protection til!
Det skal siges at når jeg har sat to i chario'erne og det samme i Rotel, så spiller den som den skal...
Men vil meget gerne vide hvorfor den gør det?
Håber i vil sætte jer ind i det
MH Sebastian
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Ét effekt trin per kredsløb! Ellers afsætter du det modstående effekttrins effekt i det førstes udgangs impedans....
Du kan Bi-ampe højtalerne, men det skal være på hver sin, og adskilte delefilter indgang.
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 2 Emner: 47 Svar: 166
Nej den er heldigvis ikke brænd sammen...
men det vil sp sige, at for at jeg kan bi-wire, skal der være 2x4 udgange på forstærker, 2x4 indgange på højttalere?!
ellers mange tak for svaret
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Bi-Wire er hvor du samler 2 højtaler kabler i forstærker enden, og køre det ind på, hver sin indgang på højtaleren. (Afmonter bøjlen!)
Bi-Ampe er hvor du har 2 forstærker trin til hver højtaler. Så du driver eks. diskanten med den ene forstærker, og bassen med den anden. = 2 kabler til hver højtaler.
Du må IKKE montere 2 forstærker trin til én indgang på højtaleren!
jun 2006
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 3 Emner: 15 Svar: 271
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 2 Emner: 47 Svar: 166
Protection, WHY?