3.833 visninger
|
Oprettet:
Højtaler sprunget {{forumTopicSubject}}
Jeg købte en ny forstærker sidste weekend, og nu har min ene højtaler det ikke for godt, købte en SYNQ PE-1500 (2x750w)
og det mente min ene højtaler ikke den kunne holde til, så den ene bass er sprunget....mit spørgsmål er så, hvorfor er det hele så ikke sprunget ? altså hele lortet har jo fået lige meget "tæsk" for sku ikke mene jeg har spillet OVERDREVET højt, der er jo sådan noget beskyttelse på, så den lyser rød når man presser det for meget, har jeg da læst??
men hvis der er nogen som ligger inde med en 10" bass til en eltax millenium 500, så sig da til skal bruge den inden lørdag hvis det er!
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Emner: 12 Svar: 1.746
Men basserne kan sagtens brænde sammen, uden at de andre enheder gør det. Det er delefiltret der bestemmer, hvor meget effekt der smides til de forskellige enheder.
Det du siger der skal lyse rødt, er vel på forstærkeren. Den kan ikke fortælle dig hvornår højttaleren springer.
Men held og lykke med jagten på en ny enhed, og pas nu på volumeknappen næste gang.
nov 2005
Følger: 8 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 54 Svar: 839
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Emner: 12 Svar: 1.746
Forstærkeren skulle være udstyret med en begrænser (limiter), der automatisk skruer ned for skidtet inden afbrænding, men det er ikke sikkert den er hurtig nok.
Det er stadig lidt optimistisk, at smide sådan en forstærker på et sæt Eltax. Du bør købe rigtige PA højttalere, der bedre kan tåle mosten.
nov 2005
Problemet er bare jeg skulle spille noget musik til 60års fødselsdag, det kan jeg sådan set oss godt, det lyder bare ikke for godt på ene højtaler ved "normal" volume, så længe den får fuld skrald kan man ikke rigtig høre det!!
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
så et den højttaler jo nok heller ikke den mest holldbare i verdenen
men i mine øjne virker der totalt åndsvagt at sætte så stor forstærker på sådanne højttalere, lige som ole skriver
nov 2005
køber et par cls215 så snart muligheden er der var nede i hifiklubben i går, og fik afvide at de først ku fåes senere, efter som ingen butikker havde dem (var inde ved den i holstebro)
Højtaler sprunget