Brugt annoncer, med urigtige oplysning {{forumTopicSubject}}
Er der andre end mig, der tit har oplevet at når man har svaret på en salgs annonce,og når så man kommer ud til sælger, er der afgørende / alvorlige defekter - som der ikke er blevet nævnt i annoncen og efterfølgende telefon samtale ???
Alene i år, har jeg haft 3 oplevelser :
Et par højttaler der var til salg, som havde fået skiftet kantophæng, hvor man meget tydeligt kunne høre svingspolen skrabe på i magnetgabet, når man tjekkede det.
Intet nævnt i annoncen, eller i tlf samtale med sælger.
En effektforstærker, der fungerede 100% perfekt. Jeg kunne ikke komme til at høre den, da alt andet var solgt Kom hjem med den : Kraftig skratten og udfald i den ene kanal ! -den røg self omgående retur.
Min sidste historie er faktisk den "SJOVESTE"
Svarede på en annonce på et par højttalere, til 2200,- hvilket var ca 20-25% billigere end man normal, ser den model til. Altså billigt, men ikke alamerende biligt. Snakkede med sælger i tlf, der var ikke noget galt med dem - jeg kunne bare komme og høre dem.
Får en kammerat til at køre mig de 50 km til sælger. Da jeg ser højttaleren, opdager jeg med det samme, at der er et hul i den en diskants metal dome, og en revne i den anden.
Så naturligvis vil jeg ikke betale den pris, de stod til i annoncen. Sælger tilbyder så at slå 200,- af prisen, for de er jo sat billigt til salg iforvejen. Jeg takker self nej, og siger at prisen for udskiftning af diskanterne, vil koste betydelig mere end 200,-
Nu kommer det "sjove" mandens kone, blander sig og siger i en eddike sur tone "JA ! men vi VED OGSÅ HVAD DE HAR KOSTET FRA NY AF"
ØHHH... nu var det MIG og min kammerat, der havde kørt 50km forgæves. Så vi havde spildt 1,5 time og kørt 50 km ud, og 50 km hjem igen, for at set på et par defekte højttalere. Og der var ingen, sure eller uforskammede kommentarer fra os !
På trods af den spildte tur, kunne vi dog grine af den sure kones kommentar, på hjemvejen. ; )
Overskriftet på emnet skulle havde været " Brugt annoncer med urigtige / manglende oplysninger" men da jeg havde skrevet indlægget, kunne jeg ikke rette i overskriften.
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Har også selv oplevet det, men det har heldigvis altid været bagateller, og har endnu ikke ødelagt en handel for mig.
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.568
Jeg ser det osse lidt som en oplvelse i sig selv, da man så ved hvad man skal se efter næste gang, så man ikke dummer sig igen.
Men det er altid ærgeligt at blive snydt.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 AV-enheder: 1 Emner: 104 Svar: 877
mar 2009
Følger: 1 AV-enheder: 3 Emner: 26 Svar: 95
Ringede tidligt om dagen og sagde jeg lige ville finde ud af om hvornår jeg evt ku hente dem, så ville jeg ringe igen sagde jeg.
Det var nogle Jamo laser power incl forstærker og cd-afspiller osv..
Så er der en anden der ringer til ham lige efter og da han ikk kan genkende stemmer, så tror han det er mig igen.
Så aftaler personen så at komme ved 21:00 tiden om aftnen.
Så ringer jeg ham så op igen og siger jeg kan hente den på det og det tidspunkt og så spørger han om jeg er casper der ringede lige før.
Så sagde jeg nej, det er mig der ringede for 10 minutter siden og lige sku finde ud af hvornår jeg ku hente.
Så måtte han meddele at der allerede var aftalt med en for 2 minutter siden at det ville blive hentet.
Så han havde faktisk lovet en han troede var mig at holde det til personen.
Det var Jamo Laser Power incl forstærker og cd-afspiller og sådan lidt, for kun 350 kroner da det bare sku væk.
Så sagde han at onsdag, altså dagen inden igår var der også nogle der sagde de ku hente det, men de mødte aldrig op.
Og så sagde han at det samme ku ske med dem her, så han sagde at vi ku tage turen 60 km til brøndby og være heldige at de ikke mødte op så vi ku købe det.
Så kører vi ca 19:45 og ved 20:15 der får vi opkaldet at det er lige blevet hentet og vi har kørt fra frederiksværk af, og til allerød ca (regn selv afstand på krak)
Lidt provokerende at han tror han lover mig det, og så alligevel ikk gør det :s
Brugt annoncer, med urigtige oplysning