{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Fuld HD Video Kamera, anbefal ? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte om der var nogle er kunne komme med nogle gode råd til et HD video kamera.

Hvad har i erfaring med og hvorfor vil i anbefale lige netop det i gør?

Giv nogle bud, jeg skal bruge et rigtig godt HD video kamera og gode råd om køb af sådan et til ca. 6-7000 Kr.

Jeg har selv haft kik på følgende, men kan i finde nogle bedre eller federe så sig til, gerne med link

Panasonic HDC-HS9 60GB

Eller

Sony HDR-CX11

Eller

Canon HG 20

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fuld HD Video Kamera, anbefal ?
  • #2   18. maj 2009 Ok, jeg er lidt i tvivl her så hjælp mig lige med at forstå følgende valg:

Mediet som Video kammeraet optager på når man snakker om disse 3 valgmulighedder:

1. Medie = indbygget harddisk og SD/SDHC slot
    2. Medie = Indbygget SDHC kort og SD/SDHC slot
    3. Medie = Slot til SD/SDHC kort.

Hvad er bedst og hvorfor?

Min idé er at et video kamera som er en barbar brugsgenstand IKKE skal have indbygget noget som en harddisk så hellere et Flash kort som SDHC
    Men hvorfor overhoved have en indbygget hukommelse hvis der er en slot til det samme ??? dette har jeg svært ved at se fidusen i, eller er der noget med man så kan gøre 2 ting på samme tid eller noget???

• #5   18. maj 2009 Ok.

Men som jeg kan se det, så kan man jo optage op til 15 timer med det indbyggede 32GB SDHC (som jeg godt kendte til) hvis det ikke er nok :o) så har man en seriøs film igang hehe :o)
    Men jeg ville være meget imod at have noget så skrøbeligt som en HDD i mit Video kamera som kommer ud for en del rystelser da det jo trods atl ikke er en PC der bare står på et bord...
    Og den er helt sikkert meget mere følsom og vil dø meget før end et flash kort som SDHC. men ja HDD kan have mere plads, dog ser jeg det lidt som et luksus problem når man trods alt kan optage op til hele 15 timer på det indbygget kort :o)
    Men kan man tilslutte en ekstern HDD via USB og på den måde rippe det ud på en HDD ???
    Jeg har nemlig hele 20 stk. Hitachi 40GB 2.5" diske til at ligge og de kunne bruges som backup af film på en billig måde :o)

• #6   18. maj 2009 Ah, kan se det var et andet jeg tog fejl hehe...

Det ser ud til at det optager med 17MB/sek.

Og det giver jo kun 30min. optagelse på et 32GB kort.
    Det er jo ikke meget, men hvis jeg har alle mine 40GB diske så kan jeg jo bare helde det hele ud på dem :o)

• #7   18. maj 2009 Hov jeg er i øvrigt blevet lidt varm på et Panasonic HDC-TH300
    http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Nyheder/Seneste+nyt+/300+modellerne/1975964/index.html#anker_1960367

Det er dyrt men fedt synes jeg hehe

• #9   23. maj 2009 Ah jeg tog fejl af Mega Bit og Mega Byte kan jeg se, der er en væsentlig forskæl:

Det flash kort som sidder i Panasonic HDC-TM300 er jo egetnlig stot og hurtigt nok så jeg på deres side.

Panasonic´s SDHC 32GB kort (i klasse 6) som i øvrigt var det første på marked på hele 32GB i class 6 der kan skrive med op til 20MByte/sek. og garanteret mindst 6MByte/sek. og der skal jo kun bruges 17Mbit/sek. som svare til 2,125MByte/sek.
    Så der kan altså være hele 4 timers optagelse på sådan en fætter samtidig med det kan lagre garanteret hele 4 gange så hurtigt som der er brug for og op til 10 gange så hurtigt, men det kan variere lidt da formatet bliver lagret med en variable bit rate, men i gennemsnit vil det være 17MByte/sek.

Fordelen er ved ssd som vel egentlig blot er det samme som et flash kort at det kan være på op til mange hundrede GigaByte frem for Flash kortene som når deres maks på 32GB men teoretisk kan et SDHC kort sagtens laves op til 2048GB men så overholdes SDHC standarten bare ikke helt hvis de skal laves på mere end 32GB.

I fremtiden vil vi se endnu skarpere standarter så som Real HD der er en tak finere end Full HD og skiver med ca. 21Mbit/sek. som er det de bruger som bracasting på TV stationer til at skabe full HD

Der vil også komme flash kort der afløser SDHC og de hedder SDXC og kan have en capacitet på op til 2048GigaByte lige som SDHC egentlig kan. men de er hurtigere og kan læse skrive med op til 104MByte/sek. og vil blive udviklet til ca. 300MB/sek.

Så ja man kan hele tiden vente på der sker noget nyt i fremtiden for det vil der altid gøre, så det bedste man kan gøre er vel egentlig at købe noget mens det er forholdsvist nyt, så holder det længere men er måske også lidt dyere lige når det er nyt.

Men det er da forvirende at de bruger 2 standarter til at angive kort hastighed og så den hastighed formaterne bliver lagret med
    1 MByte/sek. er jo 8 gange større end 1 Mbit/sek.

Her ses en rigtig fin tabel over kapaiteter i video formatet AVCHD og hvor mange timer det svare til på et kort.

(link fjernet)

Kommentér på:
Fuld HD Video Kamera, anbefal ?

Annonce