{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Forstærker/Setup hjælp {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg skal sætte lyd op hos min far, har okay styr på audio, men ville lige hører om råd her inde for at være sikker på det den bedste løsning

Han skal have 12 Højtalere, og 1 bass sat op i hans hus, de skal sidde i loftet (undtagen bassen) i forskellige rum. der skal sidde 5 (en soundbar) + bas i stuen ved tv, også resten er fordelt i huset

Min plan var at have samme setup som han havde før han flyttede og det en 12.1channel forstærker med kabler til alle sammen også havde han en radio fordi den gamle forstærker ik havde det

Han vil godt have der måske var bluetooth og man kunne fordele rum og styre rum vær for sig, han har prøvet at snakke med Hifi klubben om det og det ville have han skulle have sonos og have 6 forskellige ting fra sonos for at kunne bruge egne højtalere og det ville koste en vandvigtig pris, som gav ingen mening også det derfor han er kommet til mig

Selvfølgelig ville en en lav pris være fortrækket, han har højtalere og bassen og huset er under renovering så kabler kan køres og alt kan laves næsten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker/Setup hjælp
  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 257
    #1   24. jul 2018 En løsning der er til at betale kunne være en Yamaha WXAD-10 pr. rum

For hver WXAD-10 skal der så en effektforstærker som kan håndtere det givne antal højttalere i rummet. Er det f.eks. kun til køkken eller badeværelse og højest to stk. højttalere,, kunne en ganske lille forstærker som denne benyttes https://elektronik-lavpris.dk/p135781/akb-60-forstaerkermodul-60wmax/ hvis forstærker og WXAD-10 skal være i rummet.

Eller hvis han hellere vil samle det i et teknikskab, og trække kabler til højttalerne, og anvende den 12.1 forstærker han allerede har, så kan han jo også gøre det, i det tilfælde vil jeg anbefale at WXAD-10 forbindes med et kabel til routeren frem for wireless, da der vil stå flere sammen.

• #2   27. jul 2018 Lars E.

Det første passer ik rigtigt til min fars bolig fordi køkken stue og spise stue er i samme rum men der skal sidde højtalere over de forskellige "afdelinger"

Han vil helst som du sagde have det hele i et teknik skab, han har ikke 12.1 forstærkeren mere dens remote modtager gik i stykker så hver gang han skulle skrue op eller noget så skulle han hen i samme skab som ik giver mening og den havde ingen mulighed for rum fordeling, han har stadig nogen af højtalerene så han skal ud og købe både et par stykker højtalere og 1 bas og forstærker setup

Så sådan han leder efter en løsning hvor han kan stream via mobil til højtalerene (uden at skulle gøre andet end at koble på også tryk play i spotify eller noget), også at han skal kunne fordele de forskellige højtalere i rum. også det en ok pris og ik vandvigtig høj

Jeg tænkte at have 1 eller 2 forstærkere som har var forsig nogen af højtalerene (som 2 6ch eller mere), ved bare ikke hvordan jeg så skal sætte 1 dvd til begge eller 1 audio input til begge så de ikke spiller lyden ude af synk

I alt skal der nok de her ting til lyd:
    1 radio
    1 dvd (som skal gå til tv)
    1 tv (altså en yousee tv boks så tv kanal lyd kan gå igennem højtalere)
    1 Streaming ting så man kan stream musik fra mobil

• Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 1 Svar: 2
    #3   31. jul 2018 Skrot det han har og køb komplet sonos eller bose. De er beregnet til sådan noget der.
    En sonos play højtaler i hver rum, og så sub og soundbar I stuen.
    Der må findes noget adapter værk for at få lyd fra tv og dvd ind i sonos.

• #4   31. jul 2018 Dan J sonos kan ikke indbygges i loftet, og hvis han købte bose eller sonos så ville det koster sindsygt meget man kan ik få det han vil have i sonos eller bose for 12.000kr som det ville cirka koste at lave en løsning med det han har.

• Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 1 Svar: 2
    #5   31. jul 2018 Nej det er rigtigt.
    Det vil det nok, jeg kender desværre ikke de andre løsninger så godt.

Kommentér på:
Forstærker/Setup hjælp

Annonce