1.454 visninger
|
Oprettet:
Stereo OG surround? {{forumTopicSubject}}
Hej Hifigalleri, er det muligt at have både en Stereo forstærker og en surroundforstærker sat til samme højtalere?
Sådan at f.eks. når man hører musik er det stereo forstærkeren og når man ser film er det surround forstærkeren som bliver brugt.
Uden at skulle til at skifte højtaler kabler fra den ene til den anden forstærker?
Måske noget med en effektforstærker som er koplet til begge forstærkere og til front højtalerne.
Hvad skal der til hvis man kan gøre det og hvordan gøres det ?
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 20 Svar: 1.131
og så er det ellers bare at koble begge forstærkere sammen med højtalerne...
men så skal du jo self ikke spille på både stereo forstærkeren OG surround forstærkeren på samme tid..
men ellers kan jeg nu sagtens se det lykkedes...
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 4
og ligeledes omvendt.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 3 Emner: 83 Svar: 395
Det ved jeg skam godt
Men jeg syntes at lyden i en stereo forstærker er bedre til musik end en surround forstærker. Derfor ville jeg høre om man kunne udnytte både god lyd til film og god lyd til stereo ved hjælp af både surround forstærker og stereo forstærker.
jun 2008
Følger: 27 Følgere: 28 AV-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 1.360
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Svar: 13
Der bruges pre out fra surroundforstærkeren og ovenstående forstærkere har en indgang hvor den virker som ren effektforstærker.
Så er det bare at skifte over på "ren amp" når de skal bruges til surround.
Nu ved jeg sgu ikke hvor teknisk sådan et indgreb ville være at få foretaget på andre forstærkere, men det må vel være muligt at kunne koble ind efter forforstærkerdelen. Hvis man er lidt ved elektronikken....
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 8 AV-enheder: 4 Emner: 32 Svar: 165
1 stk Denon PMA1500 Stereo + Denon AVR1709 surround. Disse skla blot forbindes ganske simpelt. Dine fronthøjttalere som skal spille stereo kobles til 1500'eren - når du s¨skal se film, er der en enkelt knap på 1500'eren du skal aktivere - den bliver derefter ren effekt.
/Tim
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 15 AV-enheder: 4 Emner: 134 Svar: 919
Stereo OG surround?