{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Stereo OG surround? {{forumTopicSubject}}

Hej Hifigalleri, er det muligt at have både en Stereo forstærker og en surroundforstærker sat til samme højtalere?
Sådan at f.eks. når man hører musik er det stereo forstærkeren og når man ser film er det surround forstærkeren som bliver brugt.
Uden at skulle til at skifte højtaler kabler fra den ene til den anden forstærker?

Måske noget med en effektforstærker som er koplet til begge forstærkere og til front højtalerne.

Hvad skal der til hvis man kan gøre det og hvordan gøres det ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stereo OG surround?
  • #1   26. okt 2009 nej det kan man ikke

• #2   26. okt 2009 kunne forstille mig at du måske kunne splitte signalet fra afspilleren så begge forstærkere for signalet...

og så er det ellers bare at koble begge forstærkere sammen med højtalerne...

men så skal du jo self ikke spille på både stereo forstærkeren OG surround forstærkeren på samme tid.. smiley

men ellers kan jeg nu sagtens se det lykkedes...

• #3   26. okt 2009 de fleste recivere kan både spille stereo og surround. blot ved at trykke på en knap kan du endre din reciveren fra surround til stereo.
    og ligeledes omvendt. smiley

• #4   26. okt 2009 Niels M:
    Det ved jeg skam godt smiley
    Men jeg syntes at lyden i en stereo forstærker er bedre til musik end en surround forstærker. Derfor ville jeg høre om man kunne udnytte både god lyd til film og god lyd til stereo ved hjælp af både surround forstærker og stereo forstærker.

• #5   26. okt 2009 Hvis du kørere med seperat effektforstærker, burde du kunne bruge y-splittere, til henholdsvis surroundforstærkerens pre del, og en seperat stereoforforstærker. Jeg har ikke prøvet det, men ser ikke at, der skulle være noget problem i det.

• #6   27. okt 2009 Denon PMA 2000 kan dette nummer. Mener også der er en Cambridge der kan.
    Der bruges pre out fra surroundforstærkeren og ovenstående forstærkere har en indgang hvor den virker som ren effektforstærker.
    Så er det bare at skifte over på "ren amp" når de skal bruges til surround.

Nu ved jeg sgu ikke hvor teknisk sådan et indgreb ville være at få foretaget på andre forstærkere, men det må vel være muligt at kunne koble ind efter forforstærkerdelen. Hvis man er lidt ved elektronikken....

• #7   27. okt 2009 Eller du kan gøre som jeg gør smiley

1 stk Denon PMA1500 Stereo + Denon AVR1709 surround. Disse skla blot forbindes ganske simpelt. Dine fronthøjttalere som skal spille stereo kobles til 1500'eren - når du s¨skal se film, er der en enkelt knap på 1500'eren du skal aktivere - den bliver derefter ren effekt.

/Tim

• #8   27. okt 2009 Og Tim fik lige forkaret den bedste løsing der...

Kommentér på:
Stereo OG surround?

Annonce