{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.219 visninger | Oprettet:

Jamo 250R med hvilken reciver? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens

Har lige købt nogle Jamo 250R højttalere og som jeg kan se så er de på 170W og peak er på 250W på 8-4 ohm

Hvilken forstærker kan jeg bruge til den fx?
Har kigget på en del som kan surround (5.1 og 7.1) men det ser ud til at de alle sammen er på maks 40-60w ved 8 ohm åbenbart.
Har så fundet nogle stereo forstærkere som går langt mere op. De kan fx 120W.

Har kigget på harman/kardon da jeg går ud fra de er gode.


Hvilken ville være mest egnet til disse højttalere?
(link fjernet)
eller
(link fjernet)

Håber i kan hjælpe mig. Er stadig ikk så meget inde i det her endnu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jamo 250R med hvilken reciver?
  • #1   28. okt 2009 Jeg havde nok købt den HK 3490 der.

    H/K er kendt for at være strømstærke.
    og kan klare en del.
    Meeen jeg synes nu heller ikke man skal friste skæbnen.


  • #2   28. okt 2009 hmm ok. Men så det er bedst at købe en som har samme watt output pr kanal som højtalernes ikke peak værdi eller hvordan?

    altså jeg skal finde en reciver som kan give 170w ud i hver kanal ved 8ohm?


  • #3   28. okt 2009 Skal du køre stereo eller surround?

    Hvis du skal køre stereo så find en forstærker som kan trække igennem og som yder en god spidsstrøm.

    Harman/Kardon er et godt bud på det.

    Kig efter en HK-970 eller en HK-980. De ville kunne trække dine Jamo´er uden så meget som at tøve. Jamo´erne du har er temmelgi letdrevne så det vil passe fint dertil. Jeg har selv nogle Jamo´er fra samme tidsalder og jeg har en HK-970. Jeg mangler aldrig kræfter


  • #4   28. okt 2009 Og hvis det skal være en reciever, så vælg HK 3490 modellen. jeg ville dog selv foretrække en ren forstærker, da der er lagt flere penge i lyddelen på dem.

  • #5   28. okt 2009 Allan A:
    Hvis jeg nu køber en HK 3490 til at starte med vil den så kunne trække dem?
    Fordi de andre 2 HK-970 og 980erne er lidt dyre af hvad jeg husker.


  • #6   28. okt 2009 en HK-980 er ikke dyere, hvis du køber den de rigtige steder. Søg evt på den inde på Hifipriser og tjek prisen på den. HK-970 er væsentlig billigere da den køre med det gamle design

  • #7   28. okt 2009 Inde på www.cinemagic.dk kan HK-980 købes til 3000 smiley

  • #8   28. okt 2009 HK-980 er da mindre kraftig end en hk-3490?

    Er 3490eren et dårligt valg eller hvorfor er det i siger jeg burde tage den anden? smiley


  • #9   28. okt 2009 Den er opgivet med højere watt en 980'eren, det betyder dog ikke at den er kraftigere. men jeg ville gå efter 980'eren af den grund at de har brugt flere kræfter/penge på lyd delen, end i den anden fordi der er inbygget tuner i den.

  • #10   28. okt 2009 Er det kun det som er den store forskel? At 980 kun er en forstærker hvor 3490eren har en tuner?

    Tror du at 980 vil spille højrere så? hvis watt delen virkelig ikk gør så meget?

    Og hvad med den her fætter? er den bedre end haman kardon?
    http://www.rega.dk/produkter_files/forstarkere/mira.html
    Det er en rega. Har fået et tilbud på den brugt for 3000kr nemlig.


  • #11   28. okt 2009 Jeg vil ikke sige at den er bedre, men den spiller nok på en lidt anden måde den fra Rega.

    Min mening er, at til dine Jamo vil en harman/kardon være et bedre bud. Om den eneste forskel er at der er tuner i en HK 3490? nej det er bestemt ikke den eneste forskel.

    I HK-980 er der fokuseret mere på lyddelen og udgangsforstærkeren. Der er større strømforsyning i en bedre kvalitet som bedre kan håndtere større og kraftige belastninger uden at blive overbelastet.

    Generelt er HK-980 meget mere seriøst i musikstilen. En reciever er efter min menimg en nødløsning og kun til de folk som ser det praktiske i at det er bygget sammen.

    Eneste fede detalje ved en reciever, er nok, at der er direklte subwoofer tilslutning i i de fleste modeller. Men det er ikke noget problem på en HK-980 i og med at man kan benytte pre-out til subwoofer tilslutning


  • #12   28. okt 2009 Ok smiley Det var super godt forklaret smiley Tak for hjælpen smiley
    Snupper så bare en HK-980er da jeg alligevel ikk skal bruge radio til en dyt smiley


  • #13   29. okt 2009 Godt valg smiley

Kommentér på:
Jamo 250R med hvilken reciver?

Annonce