computer anlæg {{forumTopicSubject}}
Godaften
Jeg har fået den "vilde" ide at jeg ikke vil nøjes med mine små skod højtaler til min computer og da jeg for lang tid siden kørte med forstærker over min computer så vil jeg igang med det igen men så havde jeg besøg af en bekendt her til aften og han sagde at det gav virkelig dårlig lyd hvis jeg brugte sådan et Jack audio kabel.. det er sådan et som jeg sætter i min computer med et min jack stik og så 1 rød og 1 hvid som skal i min forstærker, efter at han sagde det så er jeg virkelig blevet i tvivl om dette er den rigtigt løsning.. hvordan forbinder i jeres computer sammen med en forstærker? bruger i noget bestemt lydkort til computeren?.
mit setup ser sådan ud pt:
Harmann Kardon HK385i stereo forstærker..jeg vil dog gerne snart ha mig en anden da denne er temmelig gammel så hvis i har et god råd så er det meget velkommen.
2 stk Bose højtaler (Interaudio)
jeg håber at I kan hjælpe mig lidt på den rette vej.
mvh Jens
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
mvh jens
nov 2006
alternativt skulle du finde et sæt aktive højttalere, de kan altså nogle sager
dec 2009
mvh Jens
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 23 Svar: 270
dec 2009
mvh Jens
nov 2006
dec 2009
mvh jens
nov 2006
og dem som siger at FLC filer ikke er med dårlig lyd, de ved ike hvad de snakker om, for jeg kan sgu tydeligt høre forskel, også selvom jeg sætter den pågældende originale cd i min pc, og afspiller derigennem
dec 2009
Jamen lige pt har jeg bare et std lydkort i men kunne være at det var spild af penge at købe f.eks et lydkort til 1000kr så jeg havde kigget lidt på det her: http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=127916 hvad syntes du om det? og sådan som det lyder på dig så er kvaliteten ikke super god igennem sådan et jackkabel men nu vil jeg prøve det først og håber at jeg bliver tilfreds men lige et spørgsmål mere, jeg har den gamle Harmann Kardon HK825i og nogle rigtigt gamle Bose højtaler.. ville jeg kunne vinde noget ved f.eks at købe denne her forstærker: (link fjernet) eller skulle man gå videre og købe en surround forstærker?
det skal siges at mit værelse er 14kvm og jeg ville helst ha mine højtaler til at hænge op.. ved ikke om det her giver nogen mening for dig.. håber at du kan hjælpe mig lidt.
mvh jens
nov 2006
du skal ud og lytte på noget anlæg som du kan lide lyden af, så køber du så den forstærker du synes lyder godt, men normalt falder HK (harmann kardon) i flertallets smag, når vi snakker budgetanlæg, så ingen ko på isen der
men til det med lydkortet, så er det du selv linker til, et ok kort efter min mening, så jeg ville ikke tøve med at købe det
resten er som sagt så bare et spørgsmål om at få strikket det sammen med kabler
et lille tip, lad være med at købe det de har i hifiklubben fra argon, det er SÅ crappy, jeg passer generelt på mine ting rigtig godt, men det kabel er simpelthen for dårligt, minijack stikket får hurtigt dårlig forbindelse
dec 2009
jamen så vil jeg bestille det lydkort, det kan næsten ikke blive dårligere end det som jeg har i forvejen:)
Jeg tænkte på om man istedet for skulle prøve en surround forstærker da mine højtaler ikke er særligt store og derved ikke kan give en god bund i musikken, det skal dog siges at jeg fortrækker helt ren lyd fremfor en dyb bas men tænkte måske at jeg på sigt ville få glæde af en lille diskert sub og så ville det jo være så træls hvis man ikke kan sætte den til forstærkeren fordi man "kun" har købt en stereo..jeg ved ikke om du kan følge mig?
du skriver at jeg ikke må købe mit kabel i hifiklubben men har du så et link til et godt minijack kabel? lige pt bruger jeg et fra sandberg men det vil dog blive skiftet ud hvis du kender et som er bedre.
mvh Jens
nov 2006
dec 2009
mvh jens
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 3 Emner: 83 Svar: 395
Når man snakker aktiv, f.eks. højttaler eller subwoofer er det en forstærker der er bygget ind i højttaleren eller subben, så man ikke behøver en ekstra forstærker.
nov 2006
dec 2009
mvh jens
computer anlæg