1.047 visninger
|
Oprettet:
Surround reciever til stereo {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har mig et sæt Dali Oberon 3 højtalere som jeg skal have fundet mig en forstærker til.
Pga. bekvemmeligheden ved ARC, har jeg egenligt i tankerne at købe en surround receiver, selvom jeg kun skal køre stereo.
Vil dette være totalt hul i hovedet?
Årsagen til jeg spørger er at da jeg nævnte min plan i den lokale afd. af hifi-klubben, blev jeg tudet ørene fulde af hvor dårlig en ide det var.
Det var nærmest en dødsynd.
Jeg blev sågar anbefalet at det var bedre at købe en billig Argon stereo forstærker end at købe en dyrere Denon surround receiver.
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 152 Annoncer: 1 Emner: 92 Svar: 1.019
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
apr 2012
Følgere: 188 AV-enheder: 3 Emner: 3 Svar: 1.047
Men f.eks i expert butikkerne, har jeg altid fået god service eller vejledning.
Men de ved sikkert også, at tilfredse kunder er kunder som kommer igen en anden gang. Hvilket hifiklubben godt kunne lære lidt af.
En god surroundreceiver kan da godt være udmærket til bare stereo, og så hvis man vil udvide til surround senere hen.
Men hvis du ikke har planer om at ville have surround lyd, ville jeg nok selv kigge efter en stereoforstærker med de krav.
Men som jakob n skriver, hvis der er pre-out på surroundreceiveren kan man bare sætte en fornuftig effektforstærker til. Hvis man ikke er helt tilfreds med den som den er.
Det gør jeg selv når jeg engang imellem ender med at have et beocenter eller beomaster receiver
Surround reciever til stereo