effekt forstærker. 1 eller 2 stk. {{forumTopicSubject}}
Hej. hifigalleri.
Syntes nu jeg har læst nettet tyndt for at finde svaret på et godt forstærker valg til et par dc1515 fra Cerwin vega.
Kan se at typisk siger folk 2 nad effekt blokke. De er ca på 2x250 watt.
Eller en stor crown forstærker. Men er det ikke PA forstærkere?
De er omkring 2x700/1000 watt..
Mangler en PA forstærker noget lyd i forhold til en stereo effekt blok?
Ville det være mest optimalt med 2 nad blokke. Eller 2 Crown blokke? Eller vil 1 Crown blok kunne magte opgaven? Eller skal/bør der konsekvent være en blok på hver højttaler når vi er oppe i de str højttalere?
det skal siges jeg høre almindelig blandet musik.
Kan ikke finde ud af hvilken er den "bedste" løsning? Hvad giver bedst lyd? Hvad har mest kontrol over de ellers store bass enheder?
Håber nogle kan hjælpe mig, da jeg faktisk ikke ved hvilken effekt jeg skal kigge efter.
på forhånd tak. Martin
apr 2012
Følgere: 188 AV-enheder: 3 Emner: 3 Svar: 1.047
Det største spørgsmål er vel, hvor stort behov du har for at kunne spille højt og i om det er i lang tid af gangen?
Men Crown skulle vist generelt være godt kram. Og jeg kunne forestille mig at en enkelt på 2x500 watt i 8 ohm, burde være mere end rigeligt til at holde styr på de højtalere når der spilles meget højt og længe.
Men f.eks Nad 218 er også en rigtig god effektforstærker, hvis det endelig skal være nad. Acurus har også lavet nogle rigtig gode og kraftige effektforstærkere som har fået meget ros.
Men hvis gubby et eller andet stadig har en profil herinde, kan du jo se hvordan han har sine dc1515 sat op med Crown forstærkere. Selv synes jeg det er overkill Men smag og behag som man jo siger
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 152 Annoncer: 1 Emner: 92 Svar: 1.019
Jo det er 4 ohm højtaler og fasevinklen kan være slem
Så behøver du vidst ikke mere evt prøve at kigge efter en nad C372 eller c 272
https://www.thomann.de/dk/crown_xls_1502.htm
Den her er uden blæsere og 2 ohm stabil https://www.thomann.de/dk/apart_champ2.htm
aug 2018
Følger: 1 Svar: 3
effekt forstærker. 1 eller 2 stk.