Kan man brænde en forstærker af? {{forumTopicSubject}}
Har en xzound t-svansen pis forstærker på 2000watt hvor jeg har tilsluttet to ukendte subs på 600w hver, og to cw højtalere på 150w hver, så har på ingen måde overskredet hvad den kunne klarer..
However, jeg havde det hele med til en fest igår, og der fik jeg byttet rundt på kanalerne, så mine højtalere fik sindsygt bassboost (forudinstillet på forstærkeren). Min ven tilsluttede så lortet til sin iPod, og skruede helt op, da der jo ikke var ret god lyd (sjovt nok).
Lige pludselig stoppede den ene højtaler med at spille, og jeg fandt så ud af det med byttet rundt. Fik det stillet tilbage, men den spillede stadig ikke... Aftenen løb så bare videre med to subs, og en højtaler :(.
Jeg var så bange for at den var sprunget, men da jeg tilsluttede det hjemme hos mig selv duede begge højtalere, lige indtil jeg satte mine subs til. Så var det kun den ene højtaler, og nu også kun den ene sub der dur...
Jeg har tilsluttet det med to phono<->jack stick, og hvis jeg ikke sætter stikket helt ind, så siger enheden en stor scrat-lyd (som tegn på at der næsten er forbindelse) men sætter jeg den så helt ind er den død...
Så c'on BaBoomies, der må sgu være en eller anden herinde der har bare en lille smule forstand på det der kan hjælpe?
-Fox
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 8
nov 2006
men hvordan er det koblet sammen? og hvad forstærker er det?
for at en forstærker kan klare 2000watt, er ikke ensbetydende med at den kan klare belastninger ned i en ohm fx
så før du har vist os hvordan det var koblet sammen, så kan vi ikke rigtig svare dig på det
lav en tegning i paint og upload den i et fotoalbum
feb 2010
nov 2006
feb 2010
feb 2010
feb 2010
nov 2006
for så kan man udelukke om det er højttalerne.
hvis det stadig er den samme udgang som ikke spiller, så kan man prøve at bytte rundt på signalkablerne, så skulle det gerne bytte rundt, gør det så det, så er det de ene signalkabel som ikke er noget signal på
Kan man brænde en forstærker af?