911 visninger
|
Oprettet:
hjælp til aktiv sub? {{forumTopicSubject}}
jeg har gået og kigget lidt på nogle aktive subwoofer og overvejer lidt og gå hen og købe en, men først ville jeg lige hører jer om hvad i mener jeg skal købe af mærke og størrelse, osv ? skal bruges til at høre musik med, og har ikk så meget forstand på det så ville lige høre hvad i har at sige om det ? og kan man virkelig mærke forskel? for vil ikk gå hen og købe en for et par tusinde og så ikke være tildfreds ! så hvad siger i?
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
så sælg evt hellere dine nuværende højttalere og køb nogle bedre
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 17 AV-enheder: 10 Emner: 33 Svar: 1.023
jeg har selv sub som jeg kan sætte til hvis jeg syntes det er nødvendigt. for jeg har nemmerlig små højttalere og der kan bassen ikke rigtigt være med hvis man skulle på abstinenser for tung bass.
jeg ved godt der er mange der siger at det kan man ikke, men det kan man nu altså godt. det er nok bare en smags sag. og at man siger subben ikke kan følge med, det er da noget bavl, det er jo en enhed lige som alle andre. den varetager bare de dybeste frekvenser. jeg kan forstå hvis man en 18" ikke kan følge med en magnaplan HT, for det kan en 8" egentligt heller ikke. men har du 6" bass mellemtoner kan en 10" sagtens følge med. men det kan lyde lidt mærkligt kune at have 1 sub til musik. der skal man gerne have en til hver side.
men en aktiv suv til 2000kr. er ikke ret meget værd. du skal have ldit flere penge på bordet.
eventuelt kan du bygge selv.
jan 2007
her er det enda bevis for det
der hvor det store problem kan komme er fasen. da den godt kan være helt af helvedes til. altså, teoretisk skal begge enheder i hver side slå frem og tilbage på nøjagtigt samme tid, men refleksen og enhedens egenskaber kassens størrelse kan gøre sådan et der f.eks et 30 graders faseforskydning. det vil sige at enhedernes membran stempelgang ikke er synkron. derfor der enda på de fleste færdigbygget subs er en fase knap
men alt det teoretiske er i og for sig kun ½ delen. for rummet det placeres i og hvordan det placeres har lige så meget indflydelse.
mar 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jan 2007
så skal du bare selv bygge kasserne.
men hvis man køber højttalere, så har du en større chance for at få fat i noglet rigtigt lækket´til en god pris hvis du køber små HT. og så vælger selv at suppelere op med bass.. ellers skal man op med læderet for at få nogle store rigtigt gode HT.
mar 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jamen ved du så nogle gode og billige store højtaler med god lyd og bas... nu siger jeg billig men bare om du kendte nogle gode højtaler som jeg lige ku kigge på til en god pris andet end lige HT ?
hjælp til aktiv sub?