1.558 visninger
|
Oprettet:
Bi-wire osv på surround system.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har købt mit et system audio surround sæt og så har jeg en Dali 1.2 subwoofer ved siden af. Skal så have købt mig en forstærker - kan dog ikke rigtigt beslutte mig mellem Denon, Onkyo og Marantz.. svært valg!
Det kan man ikke bi-wire vel?!
Så vidt jeg kan forstå på det, så er det at give mere strøm til de enkelte enheder eller noget i den dur.. men når det er surround sæt, så er det vel ikke muligt?!
og giver det nogen effekt at bi-wire ellers?
Bor i en lejlighed, hvor man alligevel ikke må spille ret højt, så det er primært bare film og selvfølgelig musik også..
feb 2006
Følger: 1 Emner: 31 Svar: 176
den kan både køre bi-wire og bi-amp..
aug 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 37
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
man kan ALTID bi-wire, det er faktisk bare et Y kabel man sætter på sin normale højttalerudgang
at biampe er så hvis man har 2 effekttrin til sine højttalere
og det at man køber en forstærker der er speakers A/B er ikke biamping, det er stadig den samme strømforsyning, så den går ikke, de har bare lavet et sæt højttalerterminaler så man kan styre højttalere i andre rum
lidt ligesom, man får heller ikke en motor på 3,0L til at være på 6,0L bare fordi man sætter et ekstra udstødningsrør på
feb 2006
aug 2008
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 52
Jeg har også system audio til surround, en dali sub og en denon forstærker.
Jeg har kører bi-wirering.
du fjerne de små plader bag på højtalerne som forbinder terminalerne, og så trækker du eks. en ledning fra VF til øverste sæt terminaler på VFH, og fra samme terminal på forstærkeren til nederste sæt terminaler på VFH osv osv...
Det har givet en lille effekt hos mig i form at lidt dybde, så det er kun når jeg skal virkelig skal opleve eksplosioner osv jeg tænder subben nu.
Håber det er lidt hjælp til dig.
Kan endvidere fortælle at en flinker fyr i hifi klubben anbefalede at gøre det på denne måde, men tjek din forstærker og højtalere stemmer overens med ohm inden ellers går den i protect og senere hen dør en af delene..
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 52
VFH: Venste fronthøjtaler...
aug 2008
Hvordan er din denon forstærker til dit system? hvordan lyder det?
Er nemlig meget i tvivl om hvilken en jeg skal have..
feb 2006
lige pt kører jeg med nogle Jamo 707i højtalere som front og som det eneste(da jeg ikke har fundet mit surround endnu)
og det spiller virkelig godt.
syntes der er et rigtig godt overblik over lyden, med en god dybde og en diskant som er fin detaljeret og ikke for skinger.
men som sagt har jeg slet ikke leget med min forstærker endnu da mulighederne er så mange.
det er det eneste minus ved min forstærker. man skal have tid til at sætte den op.
det tog mig næsten 2 timer bare at få noget lyd ud af den da man skal ind i menuen og aktivere at man kører bi-amp.. og så langt havde jeg jo ikke tænkt til at starte med..
men plusser er der mange af. bare netværksdelen er et kapitel for sig selv.. virkelig lækkert med internetradio, men federe at den kan kører som mediecenter med vores bærbar pc. så jeg bare streamer alt mit musik, billeder osv fra min pc
aug 2008
feb 2006
Bi-wire osv på surround system..