{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.329 visninger | Oprettet:

trådløs bredbånd {{forumTopicSubject}}

Har lige lidt knas med dålig trådløs forbindelse

Mine forældre skal have nyt bredbånd, og jeg tror det bliver en TDC homebox trådløs router de får stillet til rådighed af arbejdsgiveren.

Men af erfaring, så virker intet hjemme hos dem hvad angår trådløse ting. Der må være noget i huset som i dén grad jammer de trådløse signaler.

Kan dette scenarie derfor virke.....

- Den trådløse router skal være på 1. sal.
- Et netværks kabel bliver trukket til stueetagen hvor der så er endnu en trådløs AP.

Er dette muligt??

Dårlig forbindelse? Find dit nye bredbånd her
På TjekBredbånd.dk får du en oversigt over hvilke udbydere, der tilbyder den hastighed, du har brug for. Få et overblik her.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trådløs bredbånd
  • #1   2. apr 2010 Det er sådan vi kører det herhjemme.

En trådløs router nedenunder, som er koblet op til switch via kabel.
    Den switch videregiver signalet (via kabel) til vores Access Point, vi har på 1. etage.

Dog skal du være opmærksom på, at de helst skal være af samme fabrikant, da det ellers bliver noget kludder.

Vi kører forresten ZyXEL, og det fungerer upåklageligt til en 25/25 fra EnergiMidt.

• #2   2. apr 2010 Det er så lige dét.... For jeg kan ikke se hvad det er for en fabrikant som TDC bruger til deres HomeBox. Men så længe det fysisk kan lade sig gøre, så skal det nok komme til at virke... takker.....

• #3   2. apr 2010 Ja.

Wlan standarderne indeholder specifikationer omkring roaming. Dog ikke seemless roaming, som eks. kendes fra mobil nettet. Men enheden vil falde af nettet, når dem kommer udenfor rækkevidde, og derefter connecte til det kraftigste signal igen.

Men som du selv er inde på, så er det langt den bedste løsning, at trække et kabel imellem AP'erne, for selvom noget udstyr skilter med repeater modes osv. så virker det sjældent. Af den simple grund at WDS (Wireless Distribution System) standarderne er implementeret forskellig fra mærke til mærke, og endda fra model til model. (Og så æder det jo mere end halvdelen af den effektive båndbredde!) Spar dig selv for problemerne og frustrationerne, og start med at trække ledningen! Det er >1000 gange bedre smiley

I praksis skal AP'erne bare sættet op helt end, hvad angår den trådløse forbindelse. Samme SSID, samme kryptering og nøgle osv. (SSID broadcast kanal kan dog godt være forskellig)

Men hvis du benytter routere, så sørg for at KUN ÉT af dem er sat op med DHCP (og evt. hvis det er en opsætnings mulighed, så er det kun master routeren (den med internet forbindelsen) der skal sættes op som gateway (eks. nogle Linksys modeller har denne opsætning...))

Men ellers bare koble dem sammen med ledning, fra LAN stik til LAN stik. Bare se bort fra WAN stikket på øvrige routere/AP udover masteren.

• #4   2. apr 2010 Det bedste ville have været, hvis TDC udbød en router som understøttede udskiftning af den trådløse antenne til en kraftigere. Men umiddelbart er der ingen af dem der gør det, som man kan vælge.

Vi skal alligevel trække nyt antenne kabel mfl. så et lan kabel bliver trukket samtidig. Det er for så vidt rigeligt med et lan kabel, men det er meget rart også at kunne smide en tråløs bærbar på i stuen hvis man har brug for det.

Micma>>> jeg ville egentlig bare lave to forskellige SSID netværk i huset. Så i stueetagen vælger man bare den, og på 1. sal vælger man den ovenpå.
    Men du siger at de skal sættes ens op? Vil der så ikke være en chance for, at man vælger den forkerte??

• #5   2. apr 2010 Først så vil jeg sige jeg arbejder ved TDC-SoftwareTeknikker, og sidder og rådgiver folk i dette every day...

For det første når du sætter homeboxen op så er der indbygget wifi i den, men må indrømme det ikke er det bedste trådløse signal på dem, men langt bedre end den gamle tdc box.. For at komme en anden router på Home Boxen skal du lave en portforwarding på den, tdc.dk\tdcbox, det sidste link på siden. For boxen er blokeret for at man kan sidde andre routere på, uden at gøre dette.

Men lav en port forwarding, og så kan det sagtens lykkes, hvis du gør det uden vil den ingenting den anden router, pga homeboxen blokere.

Andreas H - Det er ikke netgear mere, nu er det en SAGEM, som er et modem-router og telefoniadapter indbygget i en, plus den har indbygget y-adapter.

• #6   2. apr 2010 * Jeg arbejder ved Tdc, som software teknikker.. (kunne ikke lige sproge dansk )

• #7   2. apr 2010 Stig>>> he he så er det jo lige dig som jeg skal have fat i smiley

Tror simpelthen, at der er så meget alukraft i huset, at ingen signaler kan gå igenne etagerne.

Er der en bestemt router du vil anbefale som nr 2 router i stuen??

• #8   2. apr 2010 Det tyder ihvertfald meget på det, når du siger at generelt er der mange problemer med Trådløse forbindelser hjemme ved jer. Men når det er du har sat Home Box'en op, så gå lige ind og stil på frekvenserne (Brug hjemmesiden fra før) og stil den til nr. 2. Det er den mest stabile.

Hvad det angår routere, så er det virkelig forskelligt hvad folk siger er en god router. Det afhænger af pengepung, og krav. En ting du ikke skal gøre, er at købe dem fra Føtex/Bilka osv. Det er dem vi oftest har problemer med at de går ned og skal resettes, D-Link, Belkin, og den store Netgear (799,-) ( http://www.netgear.dk/Solutions/HomeNetworking/WirelessNetworking/RangeMaxNEXT.aspx ), er dem jeg høre folk er mest tilfredse med..

• #9   2. apr 2010 Den Router som jeg henviser til med linket, er den jeg selv bruger privat. Har kørt 1 år uden problemer, og trækker 24/23 trådløst, og har 25/25mbit. Og min lejlighed har også store trådløse problemer, og routeren står i skabet med vandværket, og varmemåler, så det er godt klaret smiley

• #10   2. apr 2010 Jeg har egentlig altid været mest fan af linksys. Men hvis den du linker til virker, så er det bare den det skal være. Pengepungen er heldigvis ganske dyb til dette projekt smiley

Tak for hjælpen, med forbehold for, at jeg måske hiver fat i dig igen smiley

• #11   2. apr 2010 Du skriver bare, vil med glæde hjælpe dig ;)... Og hvis der er noget som jeg skal ordne, så bare lige smid jeres Telefonnummer eller bærelinienummer med så må jeg lige se på det når jeg er på arbejde..

Linksys er også rigtig godt, og kan du også sagtens købe, men netgears den store gør det også fint, og har ikke haft nogen kunde med netop den som har haft problemer.. Dog med de små, de er ikke så heldige..

Men bare skriv pb hvis der er mere.. hehe

Kommentér på:
trådløs bredbånd

Annonce