4.268 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Køb af kabel Køb af kabel

Hej Hifigalleri

Har tænkt mig og købe kablet:
QED Silver Anniversary XT Bi-wire kabel (5 meter) samt ARGON 5452 banankontakt (8 stk.) hvilket løber op i beløbet 845 + fragt...

Ville bare lige spørge om der er et kabel, som er endnu bedre til mit behov (helst 5 meter) og kan det holdes indenfor grænsen af højst 1.500,-?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af kabel
  • #1   8. jun 2010 Lige en ting til... Kabelet skal være spændt til 2 stk CV AL 1002 + 2 stk. NAD 218 thx

• #2   8. jun 2010 Du kan også prøve at kigge på:
    avconnection.dk

Der er også et bredt udvalg.

- Har du overvejet at købe brugt?

• #3   8. jun 2010 Nej det har jeg ikke smiley
    Har også lige set inde på hifiklubben kablet VAN DEN HUL The TEATRACK HYBRID, som ellers også skulle være et fint kabel... Men kigger lige inde på avconnection smiley

• #4   8. jun 2010 Ville du anbefale Supra Rondo Bi-wire kablet? smiley

• #5   8. jun 2010 Der er da så vidt mig bekendt efterhånden et par stykker, der kører med SUPRA højttalerkabel - og de har da været ganske positive om det.
    Prøv evt. at hør Allan A om det, mener han sidder inde med sådan et sæt kabler.

Van Den Hul er meget tilbagelænet, blødt og varmt i lyden.
    Så du skal nok gøre dig nogen tanker om, hvilken side du er til.

• #6   8. jun 2010 ok smiley
    Men har disse kabler og vælge imellem:

QED Silver Anniversary XT Bi-wire (8 meter) + bananstik (8 stk) = 1.307,00

VAN DEN HUL The TEATRACK HYBRID (6 meter) + bananstik (8 stk.) = 1.589,00

inakustik LS-602 Reference single-wire højttalerkabel med banan BFA stik terminering (8 meter) = 1.317,00

Supra Rondo Bi-wire højttaler kabe (8 meter)l + bananstik (8 stk.) = 976,00

• #7   8. jun 2010 Supra RONDO kan jeg helt klart anbefale, det koster ikke alverden og er et godt solidt kabel som jeg selv benytter. og ved at Allan A herinde bruger et magen til.

• #8   8. jun 2010 Har lige PB'et Alan A for at få yderligere oplysninger smiley

Men tror også, at det er det kabel jeg hælder mest til...
    Men da jeg har en meget bred musiksmag (klassisk, pop, rock, dance, hardstyle, house osv.) ved jeg ikke om kabelet er det rette for mig??

• #9   8. jun 2010 Hvis du er til den slags musik, vil jeg ikke anbefale Van Den Hul - det fjerner (hvis du spørger mig), en stor den af den "attack", der er i musikken.

• #10   8. jun 2010 Ok, så Van Den Hul er udelukket smiley

Er bare lidt i tvivl om noget omkring Av-connections beskrivelse...
    hvis jeg nu køber Supra Rondo Bi-wire/Prof. højttaler kabel, 4x 2½ mm², m. flex og banan terminering, får jeg så et kabel med 4 udgange med bananstik i hver ende... Eller får jeg et kabel, som jeg får lov til at skære i, hvis at du ved hvad jeg mener? smiley

• #11   8. jun 2010 Hvis der står med flex og bananterminering

Så skulle det gerne være færdigsamlet og monteret med krympeflex (flot resultat)

4x 2½ mm² betyder jo så, at kablet har 4 ledere (2 plus og 2 minus) - tjek om der står "Bi-wiring".

• #12   8. jun 2010 Er der så 2 plus og 2 minus begge veje? Altså sådan at den udgang har 2 plus og 2 minus imens den anden har 1 plus og 1 minus? smiley

• #13   8. jun 2010 Eller... smiley På billedet viser den jo, at den har 4 udgange hvert sted... Men er det muligt at få det anderledes?

• #15   8. jun 2010 Mine AL 1002 skriger aldeles nok i diskanten i forhold til bassen... bliver endda nød til og skrue ned for diskanten på min forforstærker da den skærer for meget igennem...

• #16   8. jun 2010 Men jeg ved ikke lige hvad forskellen på single-wire og bi-wire er..? Men det er jo trods alt efter smag hvad kabel man kan lide... Søger jo bare et kabel, som spiller med en god dynamisk bas og god klang for oven...

• #17   8. jun 2010 Er prisen så lige så fin som mit budget på max 1500?

• #18   8. jun 2010 Tjoo det var da en mulighed smiley

Så indtil videre har jeg mulighederne Supra Rondo og Van Den Hul Cs-122...
    Men hvad (efter jeres smag) mener i er bedst? smiley

• #19   8. jun 2010 Nicolaj hvid L.
    Jeg fortæller blot min oplevelse af VDH anvendt på mit nuværende system - jeg synes der forsvandt meget dynamik i forhold til, hvad jeg ønskede.
    Bestemt er det da et godt kabel - men det skal også passe sammen med resten af systemet for at komme til sin fulde ret.

• #20   8. jun 2010 ARGON 5452 banankontakt tilbehør - ARG5452
    25,00 200,00

VDHCS122SC VAN DEN HUL The CS-122 HYBRID kabel - Creme
    109,00 1.090,00

SUBTOTAL 1.290,00
    Fragt 75,00
    TOTAL 1.365,00

Det er hvad jeg gør... Hvis der er nogen, som protesterer, så gør det inden for en time smiley
    Med mindre at i selvfølgelig (nævner ingen navne) anbefaler et skodkabel af kvaliteten wtf... ;D

• #22   8. jun 2010 Nicolaj hvid L
    Vil da gerne maxe mit budget ud smiley

lars hubbi C
    Du får æren til og købe det til dit eget, hvis du er så glad for det kabel smiley

• #23   8. jun 2010 Der er absolut INGEN Grund til at købe for langt et kabel - medmindre du har tanker om at flytte rundt på det hele.
    Så vidt jeg kan se, køber du 10 meter - det giver 5 til hver højttaler.
    5 meter, så har du godt nok et bredt værelse at arbejde med.

• #24   8. jun 2010 Skal bruge de ekstra meter til når jeg skal have dem transporteret over til et stort forsamlingshus.. Jeg skal også have bi-ampet hver højttaler hvis det har nogen betydning smiley

• #25   8. jun 2010 Har du sikret dig, det er muligt at biampe dem ?

Lyder til, at du ikke har ret meget styr på, hvad du skal have efterhånden.

• #26   8. jun 2010 Har indtilvidere følgende:
    2x Nad 218 thx
    2x CV al 1002
    1x Nad preamplifier 106

Mangler jeg mere... F.eks. en crossover?

• #27   8. jun 2010 fatter ikke du smider så mange penge på højttaler kabler, når anlægget nu ikke er bedre.

Det kabel lars hubbi linker til, er fint nok til det anlæg du har.

• #28   8. jun 2010 Bruger også mit anlæg her hjemme, hvor det er sluttet til min computer... Har lige nu brokoblet mine højttalere og vil derfor gerne bi-ampe for, at høre om det lyder bedre da jeg har fået og høre, at forstærkerne bliver presset ved brokobling

Cerwin Vega er det jeg har og det er det jeg elsker... Respekter dog folks værdier og smag!

• #29   8. jun 2010 Skal heller ikke spille vildt højt hele tiden, da jeg bor i et mindre hus...
    De kabler jeg har er alligevel ikke lange nok til det jeg skal bruge dem til...

• #30   8. jun 2010 Så tag dog ud og brænd dine penge af, du vil jo alligevel ikke lytte til os!

• #31   8. jun 2010 Har ikke langt nok kabel til dette Andreas H...

Mads R
    Jeg hører skam efter hvad i siger... Det eneste jeg bare godt kunne tænke mig og vide var hvad det bedste kabel var til den pris jeg havde fastslået og det har jeg fået... Og hvem ved om jeg køber noget bedre om et par år..? Så er de nye kabler jeg har købt fine til og genbruge...? smiley

• #32   8. jun 2010 Mente også forstærkere sorry smiley

• #33   8. jun 2010 Andreas H
    Har 8 bananstik liggende her hjemme smiley

Jeg ved ikke rigtigt smiley
    Føler bare at jeg ikke gider til og købe nogle lavkvalitets-kabler i starten smiley smiley

• #34   8. jun 2010 Nej nej... men så har jeg da kablerne til fremtiden smiley
    Og respekterer da også, hvis i ikke kan lide mit anlæg/setup... Det er endda sluttet til min computer smiley

• #35   9. jun 2010 Jeg køre med Supra Rondo SingleWire og ja det er et kanon kabel til prisen, Jeg brugte dem på mine Jamo CBR 1304 og nu osse på mine Dali 15A og de er knap så lyse i toppen som QED & TaraLabs

• #36   9. jun 2010 (link fjernet)

Kablet svarer til Van den hul the inspiration, som normalt koster 750kr meteren utermineret, jeg har testet det mod noget nordost flatline gold. Tannoy er klart bedst, specialt i bunden.
    Selvom jeg kom af med 1522kr med fragt for 6m, er det stadigvæk et superkøb.

• #37   9. jun 2010 Ja men du skal og se det i forhold til prisen

Kommentér på:
Køb af kabel

Annonce