{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.319 visninger | Oprettet:

Jakob N
Jakob N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Første hifi-anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej HFG

Jeg skal ud og investere i mit første rigtige hifi anlæg. Valget er faldt på et steroanlæg fremfor surround dels pga. forbruget, men også budgettet. Er studerende pt. så budgettet er lidt stramt, men vil geren købe noget kvalitet og så udvide anlæget hen ad vejen. Formålet med anlægget er som sagt at få et godt velspillende anlæg til en mindre stue i en lejlighed. Anlæget skal både bruges til Film/tv, men dog hovedsageligt til musik.
Er fuldstændig grøn i hifi verdenen så ville lige høre nogle med mere erfaring?

Jeg har været nede i forskellige butikker og høre lidt forskelligt og er faldet for følgende:

Højtaler: B&W DM 685
Forstærker: NAD C355BEE

Så ville lige høre om der er nogle herinde der har erfaringer med ovenstående produkter. Derudover om der er nogle der kan anbefale en CD/DVD afspiller som ville passe godt til.
Har læst lidt om at det muligvis er nødvendigt med en sub til b&w højtalerne, er der nogen der kan genkende dette?

På forhånd tak for hjælpen

/jakob

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første hifi-anlæg
  • #1   16. jun 2010 Altså de B&W spiller vidst noget rigtig godt så hold du fast i dem... Dem har jeg selv kigget på som side højttalere... Forstærkeren kan jeg desværre ikke hjælpe med, men lige umiddelbart ville jeg nok holde mig fra denon hvis jeg var dig, fordi den er enorm lys i lyden... Jeg har den kun selv fordi det lyder lige efter min klang smag når den spiller sammen med min gamle nad
    en sub der kunne være en mulighed var sådan en som min, eller B&W ASW10 ellers en af de små velodyne fra av-connection.dk ellers køb den fra flatscreencenter.se

CD kan jeg ikke rigtig hjælpe med

• #2   16. jun 2010 Højttalerne kan du godt holde fast i, jeg har den gamle model altså B&W 602 og de spiller skide godt, jeg har en B&W AS2 subwoofer sat til, men benytter den kun engang imellem, det kommer an på hvor meget bass menneske du er.
    Forstærkeren vil jeg dog bytte ud med en Harman / Kardon HK980
    http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hk-3798p.html
    Jeg har selv en H/K forstærker, og det spiller utrolig lækkert sammen, desuden har de H/K forstærkere en masse kraft og et utrolig lækkert design

Cd-afspiller: http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hd-3799p.html
    dvd/cd: http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-dvd-3793p.html
    blu-ray: http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-bdp-10-4653p.html

• #3   16. jun 2010 Hvad er dit budget. Og har du overvejet at købe brugt? For så kan du få meget mere for dine penge

• #4   16. jun 2010 hvis dit budget er stramt, så køb dog noget brugt, der får du et pat klasser eller bedre for pengene

hvad er dit budget og krav?

• #5   16. jun 2010 Jonas : tror ikke BD betyder så meget for ham, sådan lyder det ikke

Jakob - du skal også ha noget kabel, ellers bliver oplevelsen sgu lidt flad hehe, Af signal kabel kunne du gå ind på av-connection.dk og kigge på noget supra ellers gå på hfk og kig på både højttaler og signal kabel fra van den hul, det er virkelig lækkert kabel

• #6   16. jun 2010 johan, men til gængæld tjener de så lige % på deres kabler, så find noget andet, der er masser på markedet

• #7   16. jun 2010 brugte kabler er vejen frem. der er mange der ligger inde med gode billige kabler her på HF.

men som student har du nok en bærbar. så en usb DAC en god lille stereoforstærker og et par gode standere højttalere. og så har du et rigtigt godt begynder stereo.

• #8   16. jun 2010 Enig med Rasmus L.

• #9   16. jun 2010 Okay majik... Men ved du hvor man ellers kan købe VDH? smiley

• #10   16. jun 2010 Jakob hvis det er så har Lars hubbi C nogle ret gode kabler tilsalg lige nu vist nok

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    jun 2010

#11   16. jun 2010 Hej

mhs. til budgettet snakker vi 10.000- 15.000 kr.
    Tak for svarene. Kender i nogle steder man evt. kan høre b&w højtalerne sammen med H/K forstærkeren som jonas anbefaler? Eller er der kun hifi-klubben der sælger b&w i danmark?

• #12   16. jun 2010 Så vidt jeg ved er hfk den eneste forhandler af B&W her i kongeriget

• #13   16. jun 2010 Det er da en pænt budget. Personligt så ville jeg gå efter de Arum stander højttalere der er til salg herinde. Nogle brugte kabler en brugt integreret forstærker og en DAC

• #14   16. jun 2010 Hov. De hedder Aurum Cantus

• #15   16. jun 2010 Jeg kan ihvertfald sige at et sæt aurum cantus højttalere og en 60W stereoforstærker og en god DAC med tilsvarrende kabler vil feje benene væk under dig. højttaler med bånd spiller ufatteligt klart og rent.

• #16   16. jun 2010 Det er da et pænt budget smiley
    men ja som nævnt brugte kabler ihvertfald, og som du sel siger kan der jo opgraderes efterhånden med tiden...

• #17   16. jun 2010 en god DAC med USB reciver vil forvandle din kedelige bærbar til en killer afspiller.

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    jun 2010

#18   16. jun 2010 Mange tak for svarene. Tror lige jeg skal kigge brugt markedet igennem, ligesom i skriver, inden jeg beslutter mig.

Rasmus med hensyn til en DAC kan du så anbefale nogle? For det vil nok være computeren der bliver den mest brugte afspiller.

• #19   16. jun 2010 Det er da et pænt budget smiley
    men ja som nævnt brugte kabler ihvertfald, og som du sel siger kan der jo opgraderes efterhånden med tiden...

• #20   16. jun 2010 Det lyder sgu fornuftigt... Held og lykke med det

• #21   16. jun 2010
    uha kender ikke markede og deres Dacs, der er nogle nogle her på HF der har mere erfaringer med diverse dacs. jeg har min egen hjemmebyggere og modificeret dac, så den er unik og kan ikke sammenlignes med de andre.

men jeg kan fortælle dig. en DAC med PCM2707 USB reciver chip og en med BB1798 ihvertfald giver et godt resultat. men der findes så mange andre chips der er brugt som kan ikke sige om den ene eller den anden er bedst, det kommer helt and på hvordan kresdsløbene er opbygget. men jeg er af den type at jeg skal pille og ombygge. så ved sgu ikke hvilke der er bedst som std.

men du kan stole på at en DAC er et bedere køb end en cdafspiller. en DAC er som det digital kredsløb i en cdafspiller bare uden løbeværk. du kan føde DACen via usb 2,0 og opnå det samme som et cd drev vil give. bortset fra du nu har en hel computer til at trække det. og pengene nu ikke også er brugt på cddrev, men kun på DA kredsløbet.

• #22   16. jun 2010 Jeg har selv kig på en Maverick Audio D1. Tror også at den kunne være en god løsning for dig, du kan evt. bruge den som Forforstærker hvis du vælger en effektforstærker istedet for en integreret.

• #23   16. jun 2010 men kik eventuelt efter en brugt dac. så får du endnu mere for pengene. DA kredsløbet er meget vigtigt for hvordan dit system vil lyde i sidste ende, så på dette punkt må man ikke spare hvis man vil have rigtigt hul igennem.. kan du bruge 5000kr på en god brugt DAC så er det absolute pengene værd.. Da kredsløbet er det der skaber lyden i første omgang. så her må der ikke spares hvis man vil have det bedste af det bedste, forstærker og højttalere har self også meget af sige. men en super god forstærker og super gode højttalere på en dårlig D/a converter vil ikke spille sit maximale og det vil følels lidt som man er blevet taget ved næsen og at der mangler noget i lyden.

du kan aldrig bruge for lidt penge til der hvor den analog lyd bliver skabt.

• #24   16. jun 2010 har selv lige købt cambridge dacmagic fra hfk, og jeg må sige den har givet lyden et stort løft. meget mere åbent og roligt lyd billed.

• #25   16. jun 2010 ja se der var en der havede et godt måøde med en alm dac.

skal du have noget der er utroligt musikals at høre på, for 10-15.000kr

så kan jeg varmt anbefale Aurum cantus højttalere, måske lige leisure 2 er lidt lille men ellers en leisure 5 er på samme niveau som en BW 685, bortset fra en 685 B&W højttaler bliver flov hvis den skal spille op imod AC. . men et par brugte AC leisure 5 kan erhverves for en 4.000kr og de spiller virkligt muskalsk, og så er deres finish ultra luxuriøst, meget meget flotte højttalere.

og så en god brugt dac. til en måske 2.000-3000kr.

og så en forstærker, gerne Class A. og har du mod på at prøve noget anderleres så overvej en rørforstærker på en 30Wrms. " rørforstærkere spiller helt spec godt iforhold til almindelige traistorforstærkere. " de giver magi til lyden " virkligt !!

og så et sæt HT og signal kabler til en 1000kr brugt.

det skulle kunne lade sig gøre til et stykke under 15.000kr.

og så vil du få et stereo anlæg der vil blæse benene væk under dig, og samtlige af de mennesker der skulle have fornæjelsen af et prøve lyt.

forstil dig at du ikke kan høre lyden kommer fra højttaleren, sådan er sådan et setup, lyden er magisk og varm, behagelig og utroligt velopløst, meget 3d agtig og du vil høre detaljer i musikken du ikke før har hørt.. . kvindestemmer vil kravle helt under huden på dig, og akustisk guitar vil have nærværd så man skulle tro det blev spillet foran en.

og self kan det også spille højt bare på en så ren måde at du ikke drømmer om det. .

Kommentér på:
Første hifi-anlæg

Annonce