{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.381 visninger | Oprettet:

Netværks harddisk til ps3 {{forumTopicSubject}}

Hej Hifigalleri

Jeg har en netværksharddisk som min pc kan sagten kan finde, men ikke min ps3, hvad skal man gøre før det virker?
Jeg har ps3 media server på min pc, men når jeg ser film på ps3 så hækker filmen rigtig meget, nogen der har svar på det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Netværks harddisk til ps3
  • #1   2. jan 2011 lytter lige med, min hakker også, men kun hvis det er 1080p

• #3   2. jan 2011 bruger kabel

• #4   2. jan 2011 Det virker kun, hvis din nas har indbygget upnp server? Den kan ikke bruge SMB/Windows fil deling, som din pc.

(men usb mass storage virker også fint! Hvis man husker at overholde standarden, og formatere harddisken med FAT fil system)

• #5   2. jan 2011 Hvordan kan jeg se om den har upnp?
    Jeg har trådløs forbindels.

• #6   2. jan 2011 kig i opsætningen

• #7   2. jan 2011 Jeg sætte et kabel i pc og ps3, men den hakker stædigvæk, så det kan ikke være det.

• #8   2. jan 2011 I kan måske prøve, at streame det fra jeres computer/mac og så over til Playstationen. Dvs du downloader et program: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list
    Det kører du på din pc/mac, og Playstationen finder automatisk din computer som Media Server. Du browser dit indhold på Playstationen, og finder hvad du vil afspille. Hvis du vil afspille filer, du har på din NAS, så kan du også browse ind i din NAS igennem din computer, og streame igennem din computer.

Fordele ved dette:
    Computeren står for transcoding = Playstationen kan derved afspille alle filformater.

Ulemper ved dette:
    Da Computeren står for transcoding, kan det, ved forkerte indstillinger og langsomt net, fører til hakken.

Kører selv dette ved mig.
    Opsætning:
    Ekstern harddisk -> Mac (trådløs) -> Router -> Playstation 3 (kabel)
    Det vil sige jeg browser den film, jeg vil på Platstation 3 igennem min computer og ud på min ekstern harddisk. Computeren henter filmen fra ekstern Harddisk (som du ville afspille den direkte på com) men istedet transcoder den trådløst til Playstation 3 igennem WiFi til Router, som sender det videre igennem kabel til Playstation 3.

Håber i forstår, og det kan hjælpe.

• #9   2. jan 2011 PS. Har kun prøvet (indtil videre), at sende 720P filer igennem med 5.1 DTS lydspor, - Det hakker ikke.
    Og hvis i har problemer med hakken, så rod ved instillingerne. Det hjælper smiley

• #10   2. jan 2011 silas, det står jo i manden første tekst at han bruger dette program, hvilket jeg også gør, men når man kører 1080p film så hakker det

• #11   2. jan 2011 Så har i også en mulighed stadigvæk. Det var for at hvis andre folk nu også læse dette emne at de ved hvad vi snakkede om.
    Plus i har fået en mulighed om hvad i kan gøre.
    Rod ved instillingerne.
    Dvs. inde i menuen "Transcoding Settings" kan i kigge lidt.

Blandt andet på:
    "Transcoder Buffer Maximum Size" = Maks. (600)
    "Number of Cores" = Maks.
    "AC3 Audio Bitrate" = Ville jeg ikke spare på...

• #12   2. jan 2011 det vil jeg prøve næste gang jeg skal se film, tak for info

• #13   2. jan 2011 Det var så lidt.

Grunden til det hakker, er som sagt fordi computeren står for transcodingen, hvilket den gør on-the-fly, derfor den mulige hakken ved forkerte indstillinger.

Kommentér på:
Netværks harddisk til ps3

Annonce