{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så kom de nye cls
  • #1   17. jun 2006 nej det var også det jeg tænkte på om enhederne er blevet bedre ? eller om de bare er steget i pris

• #2   17. jun 2006 ¨det er da altid noget de ved at gå tiil bage igen

• #3   17. jun 2006 Det godt.. Jeg skal op og have den 15 tommer sub i århus når de får den hjem der.. Glæder mig som et lille barn smiley

• #4   17. jun 2006 Sorry Drenge, men hvornår kommer i vider end BASS BASS BASS BASS... Prøv høre her... hvis i vil havde bas, så flyt til farum midtpunkt, danmarks støreste beton klos... så skal i satme få buller bas! UDEN 15" det er mere end nok med en 6" fra en mindre stander højttaler til klar det... fatte bare NOBE af hvad i syntes er så fedt ved buller bas der er ved ryste hovede af en...

Helt seriøst hvis der er nogen der gir 8000 Danske Kroner for den "nye" CLSC 215 så vil jeg med glæde komme og hente og køre til syghus... så er man sku da ikke helt normal.... for 8000kr er i klar over hvor mange fede højttaler i kan få som uden problemer kan lever bas, vel og mærket som den skal gengives ikke 3 toner der buller der ud af....

jeg fatter ikke hvad i ser i de CV. og joo jeg har prøvet de gamle også... både 1215 - AL1000 - AL 1002 og kæft nogen BAS KASSER ikke meget mere... det føles som om bassen hele tiden var skruet 5-10 dB højer end alt andet hele tiden! den som var mest "normal" af høre på vare 1215 den kunne man da bruge sådan nogen lunde til et styk god Rock uden man blev overdøvet af bas...

Og nu blir jeg sikker hakket ned... men nu har jeg prøvet div. ældre CV. som folk siger skulle være så gode... og der er sku heller ikke noget de kan som en normal fuldvoksen højttaler ikke kan... som feks. en concept 8 som i mine øre ikke er noget stort til prisen...

The MBG

• #5   17. jun 2006 Flot skrevet og helt enig..! Tror det hænger sammen med, at dem der er vilde med det, bare aldrig har prøvet/hørt andet .. Når de ser en HiFi højtaler med enheder under 10/12", så er den slet ikke værd at lytte til, for den kan jo umuligt lave bas med så små enheder ?! Har selv haft diverse CV'er... HP215, DC-15 m.f. så jeg har selv været der, nu har jeg et par Dali 450 med 2x6,5", som i mine ører lyder SÅ meget federe på mit værelse, også på bas delen!

• #6   17. jun 2006 Mickey G hvis du hentyder til mig så har jeg ik tænkt mig at bruge den sub til musik men film er det ik meningen det skal bruller meget i film ? eller? det har jeg iværfald forstået af surround + jeg også godt kan lide at der er meget bas i film..

Bare lidt træls cv bliver sådan svinet til for det er da nogle udmærkede højtalere til billige penge hvis man gerne vil have noget der spiller højt bassen kan man jo så bare skrue lidt ned for hvis man ik kan lide det..

Men det da helt op til den enkelte person hvad man vil have af højtalere hvis man kan lige bas så kan man det og hvis ikke så kan man ikke det.. Det da bedøvende ligemeget smiley

• #7   17. jun 2006
    Sonny J
    som du siger,
    altså hvor svært kan det være og skruge diskanten op og bassen ned ?,
    altså bliver det en dårlig højtaler fordi den Kan levere for meget bas ? og forlidt "lyd" ..

• #8   17. jun 2006 NejNej siger ik det er en dårlig højtaler fordi den levere for meget bas og for lidt Diskant det jo helt op til en selv hvad man bedst kan lide smiley

Der er ik noget der hedder for meget bas det hvad man bedst kan lide..

• #9   18. jun 2006 hehe sonny der er ikke nogen steder det er mening der skal buller... nå det buller er der 3 løsninger... Dårlig akustik, Forkert forstærker, Eller dårlig højttaler.... og nej der er ikke nogen højttaler der er lavet efter man skal skrue op eller ned for bas/diskant på ens forstærker eller bruge EQ....

HiFi stå for en ting, og det er så natur tro som mulig... og joo det er rigtig... hvis det er diskotek man vil efterligne, så er Cv vel ok... Meget buller bas, dårlig mellemtone og skarp dårlig diskant...

The MBG

• #10   18. jun 2006 Kan godt være smiley men kan godt lide bassen larmer i film / får det hele til at ryste.. Sådan får jeg en fed oplevelse af en film.. men så burde det her ikke hede hifi galleri.. men jeg syns nu mine er meget naturtro men jeg er heller ikke en Hifisnop sry ik for at træde på nogle men wath ever smiley

• #11   18. jun 2006 Nobe problemer...

Være sin smag... og der skal være plads til alle... håber bare i også prøve lytte til nogen andet... kender fler der har vært låst fast i Cv... og som virkelig lyste op efter af ha hørt noget "beder" hifi...

The MBG

• #12   18. jun 2006 Forstår ikke i skal kritisere Cerwin Vega sådan... de har jo været verdens kendt for det samme i de sidste 50 år hvis ikke mere. og kun for en ting. at kunne spille øretæskende højt med en bas der var så vild at din fantasi end ikke strækkede til det. og det har de formådet at kunne presse ned i et pris'niveau som er ekstremt acceptabel for alle i forhold til at der ikke er gået nogle store tab i det. Cerwin Vega skal følge med tid og udvikling som så mange andre producenter skal. og jeg synes de klarer det glimrende. alle de ting som i har kritiseret dem på har været på baggrund af det som hifiklubben har skrevet. altså har de været syndebukkene i det her spil. de skrev at Clsc 215 var den "værdige arvtager" til Dc1515 hvilket de aldrig bliver. da de er produceret i et helt andet land under helt andre omstændigheder. Cerwin Vega har aldrig sagt et ord om at de var ligeså gode som DC1515 eller skulle kunne arvtage dem. så synes i skal tænke en ekstra gang inden i bliver for bagkloge for det i har læst er noget som hifiklubben har opdigtet for at kunne sælge højtalerne på baggrund af DC1515 store succes. sådan hænger det sammen...

• #13   18. jun 2006 Cerwin Vega har været monster godt og er stadig monster godt og det vil de fortsætte med at være. og de vil nok altid have det samme mål. fed bas, vild lyd og nogle helveds til store kabinetter til alle enhederne. men såvel som kvaliteten på dem falder lidt ja så falder prisen da naturligvis med. DC1515 kostede de der 12000-13000 for et sæt hvor imod Clsc kostede 7000 for et sæt. altså kan man så forvente at det er ligeså godt??? nej vel.. så Cerwin Vega er stadig godt- pris og kvalitet hænger som regel sammen.

• #14   18. jun 2006 alt hvad hifiklubben skriver er en profil for den enkelte højtaler og så en masse salgsargumenter.

• #15   18. jun 2006 Christian Ø.. det er ikke for at være uenig med dig i det du skriver, for jeg synes det lyder fornuftigt. CV selv har aldrig lovet mere end de kan holde, for som du selv siger, så er de netop lavet til det med meget bas osv osv. .. Det jeg kan blive lidt irriteret over er, at folk ophæver CV til at være meget mere end de er, og kun kan se muligheder fra CV når det skal vælges højtalere med, som de selv skriver "god bas" .. Men sådan vil det sq nok altid være ..

• #16   18. jun 2006 I taler om CV har god bas... Så må jeg lige spørger hvad er god bas... er det en hurtig, dyb og præcis gengivelse eller er det bare en spark i hovedet der buller der ud af?!

The MBG

• #17   18. jun 2006 hehe jeg har skam intet nævnt om god bas og det gjorde Casper I heller ikke. men som sagt så er det jo en smags sag fra person til person hvad man synes er god bas. nogle synes god bas er "buller bas" andre synes god bas er dyb og hurtig og ren basgengivelse.. men det er jo som sagt en smagssag ..,. og sådan vil det jo altid være..

• #18   18. jun 2006 det er helt op til den enkelte entuiast at vurdere hvad der er god bas for ham...

• #20   18. jun 2006 ja min onkel har en stor kælder han har to cerwin vega hp 215 stående og noget pa forstærker og sådan lidt og han har lyd isoleret det er ordenligt fedt at holde fest hås ham

• #21   18. jun 2006 mickey g.. jeg er ikke helt enig.. jeg er selv gået fra CV. jeg kunne sagtens finde på og købe et sæt en anden gang bare for og have lidt sjov engang i mellem. men jeg beholder stadig mine dali.. da jeg gik fra vega, og over til en højtalere med mindre enheder var jeg bange for ikkg og så bund nok i musikken.. men skal satme love for 2x8" i hver højtalere og nogle ordenlig forstærkere spændt for de giver total syg fed stram kontant bass....

men ja da jeg havde mine al1002. jeg synes altså sagtens man kunne høre musik der, uden at bass´en var for meget. men det kræver stadig nogle forstærkere som har overskudet til og styre de store enheder. men tit har de knægte som ikke kan få nok bass som køber de store kasser.. og som tit har en lille forstærker så skruer de selvfølgelig også op for bass´en på forstærkeren..

men ja synes sagtens man kunne høre musik der på, lækkert bass og mellemtone område, dog discant området det var der jeg blev træt af vegá´erne de skar lidt i ørene.

• #22   18. jun 2006 Nu er 850 heller ikke lige den mest detaljerede og neutrale højttaler fra Dali efter min mening... hvis du altså samligner med den...

Og de Cv jeg har hørt (AL1000, AL1002, 1215) har vært på en 2x350watt effekt blok fra Thule, med dertil hørne Forforstærker så tror ikke lige det er der den ligger...

Men det er nok en smags sag...

The MBG

Kommentér på:
så kom de nye cls

Annonce