Antenne fordeling (til 3 rum) (yousee) {{forumTopicSubject}}
hej HG
jeg har lige køb hus og har lige fået installeret kabel tv fra Yousee
og skal til at lave noget antenne fordeling til 3 rum, og trådløs internet (også fra Yousee)
signalet kommer ind på lofter og skal fordeles til 3 rum (og har så valgt at plassere min Router på lofter (trådløs router) så der er trådløs internet i hele huset)
og mangler så kun tv signalet til de 3 rum (og skal jo nok have en antenne forstærker på da der skal tilsluttes 3 tv og tviler på at signalet er kraftig nok uden)
jeg havde forstillet mig at lave det på denne her måde (se tegning på linket http://i53.tinypic.com/2zhiqkw.jpg) og så smide en vægslutdåse på i hver rum
men er det en fornuftig måde at gøre det på, eller er det helt hen i været (kunne selvfølgelig undvære den antenne splitter med 3 udgange, hvis jeg valgte en forstærker med flere udgange) men har bare hørt at hvis man skal have en ordenlig forstærker med 3 udgange eller flere så koster den en halv bondegår i forhold til en god kvalitets forstærker men kun en udgang.
og ved godt at antenne forstærkeren skal være af en god kvalitet (og ikke den billige fra harald Skrald)
og kan i anbefale en ordenlig antenne forstærker
på forhånd tak
(og beklager for den dårlige tegning)
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
bare husk det skal vre slutdåser alle stikene
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 107 Svar: 676
http://paraboleksperten.dk/forstaerkere-48/signal-indendoers-forstaerkere-49/comega-push-on-forstaerker-dual-data-tv-yousee-ready-718.html
nov 2006
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 26 AV-enheder: 3 Emner: 27 Svar: 942
nov 2006
jeg har lavet RIGTIG mange huse efterhånden, og jeg har ALDRIG endnu lavet installationer hvor en forstærker har været nødvendig
jeg har nok lavet hvad der ligner 100 enfamilies huse villaer og andelsboliger
og har ALDRIG haft rug for at sætte en forstærker op
aug 2007
Følger: 1 AV-enheder: 2 Emner: 27 Svar: 162
det med en forstærker var mere fordi den tekniker fra yousee der var ude at installere det, sagde at hvis jeg skulle ha mere en 2 tv'er på så ville han anbefale at jeg smed en forstærker på.
men så prøver jeg uden og ser hvordan det går
nov 2006
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 107 Svar: 676
Derfor er det netop en god ide, med en forstærker.
nov 2006
aug 2007
Følger: 1 AV-enheder: 2 Emner: 27 Svar: 162
jan 2012
Følger: 1 Svar: 1
Antenne fordeling (til 3 rum) (yousee)