Underlig sub {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har her til aften fået fat i en Eltax Atomic 15.2R subwoofer til et minimum af penge
Tidligere ejer sagde at den spillede men han regnede nok med at udgangene var gået, pyt med det bare den stadig fungerede med line in, hvilket den så gjorde..
Problemet ligger så i at når jeg sender lyd igennem den lyder det som om bassen er sprunget, ved ikke hvordan det skal forklares, men lyder som om den "klapper" når den spiller..
Det mærkelige er så, hvis subben ikke laver noget og man rører ved bassen så siger den sådan en summelyd, lyden kommer kun når man rører bassen hvis man trykker og holder på bassen summer den kort og så er den ellers stille, den brummer ikke når den står i "tomgang" den er hel stille
Var temmelig sikker på at bassen var strøget MEN da jeg satte den på min reciever med filter imellem spillede den perfekt uden mislyde eller noget...
Prøvede at montere min JBL bas med samme resultat samme "klap" lyd hvergang bassen slog og nul mislyde når den kom på anlægget...
Så fejlen må så findes i selve forstærkerdelen
Spørgsmålet er så om der er andre som der har prøvet dette ? skal jeg evt prøve og smide forstærkeren ind til Eltax service, eller er der nogen rare mennesker som der evt kan prøve og måle den igennem så vi evt kan se om vi selv kan finde fejlen og få den rettet.
Det skal siges at subben spiller og jeg kan justere alt på den osv den har bare den "klappe" lyd hvergang basenheden skal bevæge sig
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 8 AV-enheder: 6 Emner: 92 Svar: 345
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 22 AV-enheder: 3 Emner: 75 Svar: 374
så hører lige ham ad
Men kan være at jeg skal lave en video så man kan se og høre hvad jeg mener
Underlig sub