{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Så er det her det sker!!! {{forumTopicSubject}}

Ja så er det her det sker for dem der gerne vil vide hvordan det funker IRL....

Hvert fald hos System Audio!

Og må sku sige den lydfilosofi er også hvad jeg er noget til, med de erfaringer jeg har gjort mig... efter 5 udskiftninger af højttaler på ca. ½ år.

Så sæt dig tilbage og læs...
det kunne jo være der var nogen braker der faldt på plads?!

link: (link fjernet)

Mvh.The MBG

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er det her det sker!!!
  • #1   19. jun 2006 Og ved godt med den Lydfilosofi modsiger jeg sikkert mig selv, med hvad jeg før har haft sagt...

Men man lære af sine fejl!!!

The MBG

• #2   19. jun 2006 Hmm ... lyder meget interessant! smiley Men har hørt i at de har udvilket nogle flade højtalere i Frankrig. Det der er specielt er at de gengiver flade lydbølger og ikke runde / kugle formede som alle andre. smiley Men de siger det varer mindst 5 år inden nogen kommer til at se rigtigt til dem.

De flade lydbølger giver den effekt at Liggeeee meget HVOR du står/sidder og lyden spredt ens og man kan ikke hører hvor den kommer fra og at "EN" højtalere kan slå et 7.1 surround set!!! De klare bas helt ned på 10Hz pga den store (membran) overflade!!!

Så tænk lige lidt over det i stedet! smiley

• #3   19. jun 2006 Det er jo kun en filosofi... Men jeg er dog helt enig med at deres flere små basser er hurtigere og mere præcise end en stor slap en!
    Men SA har i mine øre dog aligevel formået at lave nogle særdeles tamme højtalere. (desværre, for de er jo flotte!)

• #4   19. jun 2006 Jeg synes at deres produkter lever fint op fil lydfilosofien, og det er naturligvis derfor jeg har deres produkter stående i min stue. Lyden rammer mig og jeg synes at der er masser af energi og liv i deres højttalere. Jeg er naturligvis åben for andet, men de rammer mit behov super godt.

Simon: Det lyder da alt sammen meget godt, men hvordan vil du få en højttaler til at gengive et ordentligt stereobillede? Jeg forholder mig skeptisk indtil jeg har hørt dem smiley

• #5   19. jun 2006 Claus det er nået han har hørt,

Ved at Bose har haft lavet nået med 2 højtaler hvor det gav samme effekt som 5.1, har selv hørt det og det lød godt lige indtil man fik prisen.. :S

• #6   19. jun 2006 Derfor kunne det godt være. at han kunne fortælle mere om hvordan det fungerede.

Og det kan da godt ske at Bose har lavet noget med 2 højttalere der leverer noget der minder om en surroundoplevelse, men jeg tvivler på at det kan matche en rigtig opstilling, hvor du også har højttalere bag dig. Men nu er jeg heller ikke videre imponeret over Bose.

• #7   19. jun 2006 Altså jeg siger ikke SA´s filosofi er GUD på nogen måde... hvis det kun var dem der havde ret ville der jo ikke være andet end SA. højttaler...

MEEN, som jeg også skriver, efter hvad jeg har vært igennem med dårlig og god akustik i et rum... og et utal af udskiftinger... må jeg sku indrømme det jeg har nu (System Audio 1750) er sku det mest dynamik fulde og detaljeret lydbillede jeg har hørt end til vider i min stue... og som jeg også skriver i min profil har jeg før hend haft en meget negativ oplevelse med system audio hvor jeg også hørte dem som meget tamme og kedlige i lyden... og jeg har også fundet fejlen hvorfor de gjor det... Kender i ordet lydisolering hehe... så tænker i sikkert, ja men så kan det jo ikke blive beder,så skule det hele jo være som det skal... MEN NEEEEJ, det er sådan en fin følen balance og bare en smule for meget på den forkerte væg kan smader det hele... og det har jeg godt nok hørt og set nogen gange... bla. HiFi Klubben på Åboulevard som ellers skulle være uha så fin og det ende og det andet... deres "referance" rum hvor det helt tunge grej stå i, det er så smadret pga for meget lydisolering... og de indrømmer det sku også selv hehe... jeg har hørt B&W N801 der inde på det helt stor 300.000kr anlæg fra classe, og til dem der ikke ved det, det er den højttaler med 15" i... og der var bare ikke nogen bas overhovede... og mellemtonen var tarm og kedlige... det eneste der var godt, det var diskanten... og det er simpelten fordi de har lydisoleret for meget... bas opstå jo ved tunge lave lydbølger som bolter sig rundt i rummet, men hvs man lydisoler for meget så draber du total det der hedder akustik, det vil sige 100% 0 "runger" i rummet... og det er det som bas opstå ved... men lige så vis der er for meget akustik (runger) i rummet smadre det også bassen så det hele runger :oS ja det er ikke lige til finde ud af ved det godt... nå tilbage til system audio, det rum jeg hørte dem i første gang var i hifi import i hillerød, lige efter de havde åbnet, og der havde de også bare vært gang med lydisoleringen så der var næsten heller ikke nogen bas eller dybte i mellemtonen... og system audio er netop meget afhængi af akustik, ikke sagt der skal være meget akustik for de spiller godt... for de kan sku også runger som alle andre vis der er dårlig akustik... de har bare svære ved det pga de små enheder som er 100% nøjagtige i forhold til støre... men de skal jo bruger akustiken for af sætter gang i basområdet... og så snart der er meget lidt af den, som i et rum hvor der er lydisoleret for meget, dræber man bare bassen meget hurtiger fordi de små enheder ikke laver en stor lydbølge men mange små lydbølger som gøre de er så hurtige og præcise, men små lydbølger blir jo også hurtiger smadret end stor tunge lydbølger så derfor går det bare meget hurtiger ned af bakke vis der er forkert eller smadret akustik i et rum... og en anden god ting ved små lydbølger er også de sprader sig hurtiger end stor så derved et hurtiger, breder og ikke mindst dyber lydbillede... SA og også kendt for spiller forand dig, lydbillede mæsigt, i stedet for som mange andre højttaler spiller mellem højttaleren og bag ved... det vil sige mere live...

Tænk over det... :o)

The MBG

• #8   19. jun 2006 Ja den der fra yamaha skulle ikke være hel dum... har set den nede i fona... barelidt mærkelig den der lille dumme kasse skulle kunne gengive et total lydbillede i surr.

men den skulle vis også stille nogen stor krav til rummet...?!

The MBG

• #9   19. jun 2006 Per: Ideen lyder da fin, men det må kræve meget af rummet. Fx. har jeg mit anlæg spillende på tværs i den ene ende af en aflang stue. Det må da være noget nær umuligt at kompensere for at der er 3 meter mere til den ene ende end den anden. Samtidig vil der også skulle kalibrering til hvad gang der bliver flyttet lidt rundt på møblerne. Fx, hvis man flytter en lænestol en meter i den ene eller anden retning.

Jeg siger ikke at det ikke fungerer, men mit hoved har svært ved at forstå at det kan hænge sammen i praksis smiley

• #10   19. jun 2006 den der yamaha hørte jeg i electronic world....det fungere på den måde at lyden rammer vægene og hen til dig....lyder maks fedt og virker super godt....for tænkte da også på hvordan det kunne virke

• #11   19. jun 2006 ps.der er en mikrofon med som fanger hvordan lyden bevæger sig i rummet ligesom...med en denon forstærker

• #12   19. jun 2006 Jeg har så også læst om folk der har købt den Yamaha-ting og meget hurtigt har afleveret den igen.

• #13   19. jun 2006 Det er ikke højtaler som vi normalt ser. Det er bare en plade på 120cm*60cm og 3cm tyk. Den laver flade lydbølger!!! ligemeget hvor man går rundt i rummet giver det en fornemmelse af at musik er lige ved siden at dine ørerer hele tiden. Jeg ved ikke hvordan det virker. Så det i en dokumentar om fremtidens højtalere.

Det lyder helt uroligt!! ..! men WTF! der er langtid til!

• #14   19. jun 2006 Hvis en lydbølge er flad så er der ingen lyd, - længere er den jo ikke. Jo mindre amplituden er, des mindre er lyden, - hvilket betyder at hvis der ingen amplitude er så er der heller ikke lyd?

For når vi snakker lyd er der jo kun en teori, - bølgeteorien. Partikkelteorien er kun ved lys.

Kommentér på:
Så er det her det sker!!!

Annonce