946 visninger
|
Oprettet:
Så er det her det sker!!! {{forumTopicSubject}}
Ja så er det her det sker for dem der gerne vil vide hvordan det funker IRL....
Hvert fald hos System Audio!
Og må sku sige den lydfilosofi er også hvad jeg er noget til, med de erfaringer jeg har gjort mig... efter 5 udskiftninger af højttaler på ca. ½ år.
Så sæt dig tilbage og læs...
det kunne jo være der var nogen braker der faldt på plads?!
link: (link fjernet)
Mvh.The MBG
nov 2005
Følger: 32 Følgere: 30 AV-enheder: 1 Emner: 55 Svar: 949
Men man lære af sine fejl!!!
The MBG
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 28 Svar: 822
De flade lydbølger giver den effekt at Liggeeee meget HVOR du står/sidder og lyden spredt ens og man kan ikke hører hvor den kommer fra og at "EN" højtalere kan slå et 7.1 surround set!!! De klare bas helt ned på 10Hz pga den store (membran) overflade!!!
Så tænk lige lidt over det i stedet!
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Men SA har i mine øre dog aligevel formået at lave nogle særdeles tamme højtalere. (desværre, for de er jo flotte!)
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 414
Simon: Det lyder da alt sammen meget godt, men hvordan vil du få en højttaler til at gengive et ordentligt stereobillede? Jeg forholder mig skeptisk indtil jeg har hørt dem
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 26 AV-enheder: 3 Emner: 27 Svar: 942
Ved at Bose har haft lavet nået med 2 højtaler hvor det gav samme effekt som 5.1, har selv hørt det og det lød godt lige indtil man fik prisen.. :S
aug 2005
Og det kan da godt ske at Bose har lavet noget med 2 højttalere der leverer noget der minder om en surroundoplevelse, men jeg tvivler på at det kan matche en rigtig opstilling, hvor du også har højttalere bag dig. Men nu er jeg heller ikke videre imponeret over Bose.
nov 2005
MEEN, som jeg også skriver, efter hvad jeg har vært igennem med dårlig og god akustik i et rum... og et utal af udskiftinger... må jeg sku indrømme det jeg har nu (System Audio 1750) er sku det mest dynamik fulde og detaljeret lydbillede jeg har hørt end til vider i min stue... og som jeg også skriver i min profil har jeg før hend haft en meget negativ oplevelse med system audio hvor jeg også hørte dem som meget tamme og kedlige i lyden... og jeg har også fundet fejlen hvorfor de gjor det... Kender i ordet lydisolering hehe... så tænker i sikkert, ja men så kan det jo ikke blive beder,så skule det hele jo være som det skal... MEN NEEEEJ, det er sådan en fin følen balance og bare en smule for meget på den forkerte væg kan smader det hele... og det har jeg godt nok hørt og set nogen gange... bla. HiFi Klubben på Åboulevard som ellers skulle være uha så fin og det ende og det andet... deres "referance" rum hvor det helt tunge grej stå i, det er så smadret pga for meget lydisolering... og de indrømmer det sku også selv hehe... jeg har hørt B&W N801 der inde på det helt stor 300.000kr anlæg fra classe, og til dem der ikke ved det, det er den højttaler med 15" i... og der var bare ikke nogen bas overhovede... og mellemtonen var tarm og kedlige... det eneste der var godt, det var diskanten... og det er simpelten fordi de har lydisoleret for meget... bas opstå jo ved tunge lave lydbølger som bolter sig rundt i rummet, men hvs man lydisoler for meget så draber du total det der hedder akustik, det vil sige 100% 0 "runger" i rummet... og det er det som bas opstå ved... men lige så vis der er for meget akustik (runger) i rummet smadre det også bassen så det hele runger :oS ja det er ikke lige til finde ud af ved det godt... nå tilbage til system audio, det rum jeg hørte dem i første gang var i hifi import i hillerød, lige efter de havde åbnet, og der havde de også bare vært gang med lydisoleringen så der var næsten heller ikke nogen bas eller dybte i mellemtonen... og system audio er netop meget afhængi af akustik, ikke sagt der skal være meget akustik for de spiller godt... for de kan sku også runger som alle andre vis der er dårlig akustik... de har bare svære ved det pga de små enheder som er 100% nøjagtige i forhold til støre... men de skal jo bruger akustiken for af sætter gang i basområdet... og så snart der er meget lidt af den, som i et rum hvor der er lydisoleret for meget, dræber man bare bassen meget hurtiger fordi de små enheder ikke laver en stor lydbølge men mange små lydbølger som gøre de er så hurtige og præcise, men små lydbølger blir jo også hurtiger smadret end stor tunge lydbølger så derfor går det bare meget hurtiger ned af bakke vis der er forkert eller smadret akustik i et rum... og en anden god ting ved små lydbølger er også de sprader sig hurtiger end stor så derved et hurtiger, breder og ikke mindst dyber lydbillede... SA og også kendt for spiller forand dig, lydbillede mæsigt, i stedet for som mange andre højttaler spiller mellem højttaleren og bag ved... det vil sige mere live...
Tænk over det... :o)
The MBG
nov 2005
men den skulle vis også stille nogen stor krav til rummet...?!
The MBG
aug 2005
Jeg siger ikke at det ikke fungerer, men mit hoved har svært ved at forstå at det kan hænge sammen i praksis
aug 2005
Følger: 11 Følgere: 10 AV-enheder: 1 Emner: 20 Svar: 170
aug 2005
Følger: 11 Følgere: 10 AV-enheder: 1 Emner: 20 Svar: 170
aug 2005
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 28 Svar: 822
Det lyder helt uroligt!! ..! men WTF! der er langtid til!
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 197
For når vi snakker lyd er der jo kun en teori, - bølgeteorien. Partikkelteorien er kun ved lys.
Så er det her det sker!!!