{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

forstærker til 7.1 JBL + vudering {{forumTopicSubject}}

hva skal jeg have af forstærker til dette sæt

2x JBL E100 (Front - 500W / 8Ohm)
2x JBL E10 (Surround - 200W / 8Ohm)
2x JBL E10 (Surround Back - 200W / 8Ohm)
1x JBL EC35 (Center - 300W / 8Ohm)
1x JBL E250P (12" Subwoofer - 550W)

og hva vil i mene sættet er værd også smiley det noget jeg skal ud at kigge på her en af dagene

har ca 4000 kr til en brugt 7.1 forstærker hva har i af gode forslag ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forstærker til 7.1 JBL + vudering
  • #1   14. feb 2011 vil også gerne høre andres meninger om sådan et sæt smiley

  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #2   14. feb 2011 Jeg har et 5.1 næsten sæt magen til dit, jeg har dog ikke E100 som front men bruger også E10 til det. Det fungere super godt også i stereo. Har altid kørt med stereo, mit sidste anlæg kostede 75000 og dette anlæg spiller næsten ligså godt og har kostet 1/6 del. Efter min mening er ES serien meget undervuderet, specielt når man tager prisen i betragtning.

  • #3   14. feb 2011 dette er kun E serien kan nemlig få det til 6 k og det står som nyt er dette billigt

    så du vil mene man får meget for pengene her ?

    men hvor stor forstærker skal jeg have fat i har også overvejet at bruge det til 5.1 og så bruge de 2 overskydene højttalere i soveværelset smiley


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #4   14. feb 2011 Det lyder som et godt køb.

    Normalt er det fornuftigt at købe brugt, som du selv er inde på. Når det gælder surround reciever skal man dog være opmærksom på udviklingen går hurtigt, vil du køre 3D gennem recieveren eller have mulighed for ARC. er der ikke mange brugte endnu med hdmi 1.4, da det er forholdsvis nyt. Lidt ældre receivere har slet ikke hdmi tilslutning, som er det normale kabel man bruge til fladskærm og et must til blu-ray.

    Northridge skulle have en lidt tilbagetrukket diskant, kunne foretille mig at fx en Denon receiver ville være et godt match.


  • #5   14. feb 2011 okay lyder meget fornuftigt men hvor mange watt skal jeg op i i 8 ohm før det lyder ordentelig

  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #6   14. feb 2011 Det er svært at sige hvor mange watt du skal bruge, det afhænger ligeså meget af hvor strømstærk recieveren er. Indenfor fo dit buget på 4000 vil en Onkyo sr-sx 608 nok være den kraftigste forstærker der samtidig har hdmi 1.4 http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/receiver-forstarker/TXSR608B/onkyo-tx-sr608-7-2-receiver

    En Harman Kardon laver også forholdsvis kraftige receiver i den billige ende de mangler dog stadig hdmi 1.4 hvad mindre du vil ofre +5000.

    Denon avr-1911 kunne også være et godt bud, det spiller rigtig godt, men er knap så kraftig som Onkyoen, til gengæld vil den fremhæve din diskant og øvre mellemtone hvilket jeg tror vil passe godt til de htér.


  • #7   15. feb 2011 ville man ikke få noget mere for pengene ved at købe en brugt ` <??

  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #8   15. feb 2011 Jo givet, kan du finde en næsten ny vil der nok være en del at spare, men en 3 år gammel reciever vil være håbløst bagefter, specielt på tilslutningssiden.


  • #9   15. feb 2011 okay smiley syntes bare de fleste jeg finder smider omkring 120watt er det overhovedt nok til at få fronterne til at arbejde de skal jo have en del watt

Kommentér på:
forstærker til 7.1 JBL + vudering

Annonce