{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.094 visninger | Oprettet:

Morten B
Morten B
Følger: 1 Emner: 45 Svar: 103

dali concept 10 - denon færstærker? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

hvilken forstærker vil i anbefale til dali concept 10??
kunne godt tænke mig at kunne smide en subwoofer til også, lige for at yde bassen derfra og ikke kun fra dali højtallerne smiley

denne her forstærker vil den passe til?
http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-denon/id-72248957/
og kan der komme subwoofer til den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dali concept 10 - denon færstærker?
  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    feb 2011

#1   25. feb 2011 eller måske denne her?
    http://www.hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=26643

• #2   25. feb 2011 Jeg ville holde mig fra Denon, når det er til Dali. Jeg ville finde en rotel eller en harman kardon i stedet. Gerne en stor modbydelig effektblok når det er så store højttalere.

• Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    feb 2011

#3   25. feb 2011 hvor mange watt skal den kunne yde?? hvis du har fundet ud af det, så aner jeg intet om højtallere ;s har bare været ude i hifi-klubben og kører nogle dali højtaller, godt nok de billigste som de havde..

men der blev jeg helt forelsket i den dejligt rene lyd, tilforskel for cerven vega, som spiller meget urent i forhold til dali smiley

• #4   25. feb 2011 Altså watt er meget relativt, der er rigtig mange forstærkere hvor watt'ene er "pumpet" op, dvs de er målt på nogen, skal vi kalde det kreative måder.
    Det totale strømforbrug på en forstærker er altid værd at kigge på. Der er mange der reklamerer med 7x150W fx, mens strømforsyningen kun er på 500W. Så skal man jo ikke ha gået til matematik ret længe for at finde ud af der er noget der ikke stemmer.

Til så store højttalere, vil jeg derfor finde en forstærker der har en veldimensioneret strømforsyning og jeg har ikke meget fidus til den Denon du har linket til. Den kan da helt sikkert spille med dem, men det er så også det. Concept er ikke en high-end højttaler, men fortjener ikke al den skæld ud den får, hvis man spørger mig.

Som du garanteret finder ud af, så er der mange herinde der har en ret skarp indstilling til Hifiklubben og de billigere Dali serier, men det er heldigvis dine ører der skal bestemme.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide, hvad har du selv tænkt dig at bruge på en forstærker?

• Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    feb 2011

#5   25. feb 2011 jamen kan man få en god forstærker til 2500 som hvor der også kan tilsluttes en subwoofer, og man spiller godt?? smiley

de skal bare kunne spille 50 kvardrat meter op max, og normalt er det bare 21 kvadrat meter .. men hvis man kan finde en forstærker som man kan brokople til endnu stærere evne så vil jeg gerne ligge 3500 i det smiley

• #6   25. feb 2011 Den her vil være mere passende:
    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=180735

Tror faktisk det ville være et rigtig fint match.

• #7   26. feb 2011 Har Surround reciever + effektforstærker til salg for 3500,- ??
    Har masser af kræfter + der er mulighed for tilslutning af subwoofer?

• #9   26. feb 2011 det er mere end okay til de dali, bruger det selv til concept 8 og den har fuldstændig styr på dem!

• Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    feb 2011

#11   26. feb 2011 hvilke af alle dem vil du anbefale?? samt hvilken forstærker? er det bare en denon forstærker, eller den som Thomas A linkede på?

• Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    feb 2011

#12   26. feb 2011 Morten P

har selv tænk meget over dali conpept 8 smiley
    hvilken forstærker bruger du??

jeg har i tankerne at bruge den som steoanlæg, hvis der kan tilsluttes en subwoofer til forstærkeren vil det være et plus smiley

• #13   26. feb 2011 Jeg bruger en NAD T743v2 surround reciever + en NAD c272 effektblok.
    Der skal jo bare være en pre out udgang til sub på den forstærker du gerne vil have, så kan du jo gøre det?

Kommentér på:
dali concept 10 - denon færstærker?

Annonce