Opstilling af udstyr (varme problem) {{forumTopicSubject}}
Yessir!
Så har jeg endelig fået købt et sæt højtalere til min Denon AVR 2105 receiver, og min Denon 1920 DVD-afspiller, som bare har stået og samlet støv i de sidste 2 uger!
Men for at mit vende tilbage til mit problem! (en god opstilling af udstyret - uden for meget varme):
Jeg vil gerne have at min receiver, dvd-afspiller og mit tv til at stå på denne reol her: (Undskyld billede-kvaliteten, men det blev taget i en fart med min mobil telefon)
http://img412.imageshack.us/my.php?image=opstilling3mq.jpg
For at det kan lade sig gøre, skal DVD-afspilleren vel umiddelbart stå oven på min receiver, og fjernsynet ved siden af.
Problemet er bare, at når DVD'en står direkte oven på receiveren, og den har spillet i et stykke tid, føler jeg umiddelbart at den bliver en smule for varm!
Derfor vil jeg gerne høre jeres umiddelbare mening!
Er det bare mig, som har en dårlig situationsfornemmelse (eller måske nærmere dårlig temperatur-fornemmelse), eller er det tænkeligt at det langt fra er optimalt, at DVD'en er plantet direkte oven på receiveren?
Kunne det eventuelt være en mulighed at stille receiveren oven på DVD'en i stedet? Jeg kan nemlig se at DVD'en ikke har varme-afgivelse på toppen.
Eller er det en dum idé, da receiveren er rimelig tung, og DVD'en knap så stærk (modstandsdygtig)?
Eller er det en mulighed at lave en form for fødder på min DVD, så at der bliver noget mere luft i mellem receiver og dvd, så at varme afgivelsen ikke burde blive et problem?
På forhånd tak!
Søren L.
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 12 AV-enheder: 1 Emner: 45 Svar: 275
apr 2006
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
Anders A: Du skulle se resten af mit værelse! Jeg har omkring 5 AGF-halstørklæder hængende rundt omkring, og 4 trøjer i mit klædeskab! Trøjen som jeg har indrammet, blev jeg faktisk tilbudt 1500 kroner i kontant for, en dag jeg gik ned af strøget Men en ægte fan sælger vel ikke?
sep 2005
Følger: 1 AV-enheder: 3 Emner: 6 Svar: 124
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 2 Emner: 6 Svar: 353
Og i værste fald brænder du en, eller flere udgangs-transistorer af en varm sommeraften..
apr 2006
jun 2006
Følger: 1 AV-enheder: 2 Emner: 16 Svar: 54
apr 2006
Thomas P, jeg må indrømme at jeg også selv er blevet lidt fristet, af dit forslag om at montere udstyret på væggen! Det ville ikke være helt dumt!
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 18 AV-enheder: 1 Emner: 32 Svar: 394
så nej tror ikke det er smart,.
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 414
apr 2006
Opstilling af udstyr (varme problem)