{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

Søren L
Søren L
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64

Opstilling af udstyr (varme problem) {{forumTopicSubject}}

Yessir! smiley

Så har jeg endelig fået købt et sæt højtalere til min Denon AVR 2105 receiver, og min Denon 1920 DVD-afspiller, som bare har stået og samlet støv i de sidste 2 uger!

Men for at mit vende tilbage til mit problem! (en god opstilling af udstyret - uden for meget varme):
Jeg vil gerne have at min receiver, dvd-afspiller og mit tv til at stå på denne reol her: (Undskyld billede-kvaliteten, men det blev taget i en fart med min mobil telefon)

http://img412.imageshack.us/my.php?image=opstilling3mq.jpg

For at det kan lade sig gøre, skal DVD-afspilleren vel umiddelbart stå oven på min receiver, og fjernsynet ved siden af.
Problemet er bare, at når DVD'en står direkte oven på receiveren, og den har spillet i et stykke tid, føler jeg umiddelbart at den bliver en smule for varm!

Derfor vil jeg gerne høre jeres umiddelbare mening!
Er det bare mig, som har en dårlig situationsfornemmelse (eller måske nærmere dårlig temperatur-fornemmelse), eller er det tænkeligt at det langt fra er optimalt, at DVD'en er plantet direkte oven på receiveren?

Kunne det eventuelt være en mulighed at stille receiveren oven på DVD'en i stedet? Jeg kan nemlig se at DVD'en ikke har varme-afgivelse på toppen.
Eller er det en dum idé, da receiveren er rimelig tung, og DVD'en knap så stærk (modstandsdygtig)?

Eller er det en mulighed at lave en form for fødder på min DVD, så at der bliver noget mere luft i mellem receiver og dvd, så at varme afgivelsen ikke burde blive et problem?

På forhånd tak! smiley
Søren L.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstilling af udstyr (varme problem)
  • #1   3. jul 2006 jeg er ikke ekspert men tror ikke den bliver for varm har set masser af folk herinde der har DVDen stånde oven på deres reciver så tror ikke det er noget problem vil heller ike anbefale dig at stille reciveren på DVDen da den som du selv siger er meget tung

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

#3   4. jul 2006 Anders J: Yeps! Det er også min generelle opfattelse at det ikke burde være noget problem! Det er sikkert bare mig, som er en smule for bekymret smiley

Anders A: Du skulle se resten af mit værelse! Jeg har omkring 5 AGF-halstørklæder hængende rundt omkring, og 4 trøjer i mit klædeskab! smiley Trøjen som jeg har indrammet, blev jeg faktisk tilbudt 1500 kroner i kontant for, en dag jeg gik ned af strøget smiley Men en ægte fan sælger vel ikke? smiley

• #4   4. jul 2006 Jeg havde min gamle Sony dvd stående ovenpå forstærkeren, og den blev også varm, meget varm faktisk, så jeg tog et plakatrør og skar 4 afstandsstykker, og satte dem på fødderne af dvdén. Ikke den kønneste løsning, men det hjalp, og man kan jo altid give dem lidt farve så det ikke ser helt så billigt ud;)

• #5   4. jul 2006 Lad være! enten laver du en hylde fra bag-væggen. Eller tager en skønsmæssig vurdering på om dvd'en kan bære forstærkerens vægt. Hverken dvd eller forstærker har godt af varmeudviklingen på den anden måde.
    Og i værste fald brænder du en, eller flere udgangs-transistorer af en varm sommeraften..

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

#6   4. jul 2006 Okay! Så må jeg finde en alternativ løsning på mit problem smiley Jeg må lige prøve at flytte lidt rundt på det hele, og se hvad jeg kan finde ud af!

• #7   4. jul 2006 lave Evt nogle spacere som du kan stille i hvert hjørne så der kan komme godt med luft mellem dvd og reciver

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

#10   4. jul 2006 Tak for forslagene allesammen smiley
    Thomas P, jeg må indrømme at jeg også selv er blevet lidt fristet, af dit forslag om at montere udstyret på væggen! Det ville ikke være helt dumt! smiley

• #11   4. jul 2006 der står også i brugsanvisningen på de fleste forstærkere, at forstærkeren skal have luft omkring sig..
    så nej tror ikke det er smart,.

• #12   5. jul 2006 Bare stil forstærkeren øverst. Det burde der ikke være nogle problemer i, selvom jeg af betjeningshensyn foretrækker at have DVD'en øverst.

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

#13   5. jul 2006 Claus F: Okay, er du sikker på at det ikke vil ødelægge DVD'en? For det ville jo trods alt være det nemmeste, bare at stille DVD'en nederst

Kommentér på:
Opstilling af udstyr (varme problem)

Annonce