iPad vs. Motrola Xoom. {{forumTopicSubject}}
Efter at havde haft en iPad i ca. 3 mdr. ville jeg prøve en Android, da jeg ikke har være vildt imponeret over iPad'en.
I torsdags fik jeg så endelig en Xoom ind af døren. Det starter sådan set meget godt, men efter nogle dages brug, begynder de små børnefejl/fejl at melde sig.
Video:
Den er ekstrem kræsen, når det kommer til video formater. F.eks så æder den ikke Xvid !???
Det er ganske enkelt for dårlig. Punktum. Det er endnu ikke lykkes mig, at afspille en film. Enten hakker det, grumset billede, eller også KAN den bare ikke. Jeg har forsøgt med alle formater og både i "alm" opløsning, 720p og 1080p. Dumpet !
Navigation:
Jeg har en HTC telefon, hvor jeg dagligt bruger Google maps navigation. Det kører bare.......!
Det er jo præcis det samme, som der ligger på en Xoom. Jeg har testet det på to forskellige Xoom og ingen af dem virker, kun over WiFi (så går ide'en lidt af navigations-delen Dumpet !
Jeg købte så Navigons app (kr. 350) og det virker fint nok !?
Apps:
Utrolig langsom til at hente apps (op til 10 min.)
Men så igen, der er så heller ikke så mange at vælge imellem. Dumpet !
Musik:
Virker lidt rodet og også med fejl. Den laver f.eks flere mapper, med samme kunstner ?
Kamera/video
Den del, er ok. Den kan optage i HD og tager ok billeder.
Mapper:
Da jeg bruger min meget til arbejde, så har jeg stor brug for, at kunne lave mapper og ikke mindst undermapper. Det kan hverken iPad'en, eller Xoom. Kæmpe minus !
Er den så de 4800 kroner værd ?
Nej.....ikke engang tæt på. Der skal laves rigtig meget om og en opdatering der sparker røv, før det bør overvejes, at købe sådan en fætter.
Så på trods af, at Ipad har en del mangler, så er det mit klare valg indtil videre. Hvorfor.........fordi den i det mindste virker.
iPad 2 bestilt !
Den dag de tager det bedste fra Android og Apple, så har vi den perfekte tablet....næsten
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 35 AV-enheder: 5 Emner: 154 Svar: 697
min far har den og der er ingen problemer med den, og jeg har selv galaxy s og jeg har heller ikke nogen problemer med.
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 107 Svar: 676
maj 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 34
iPad er et godt valg, dersom den er gennemarbejdet og du ved at apple ikke spytter noget ud som ikke virer.. Der er lidt ulemper, men sammenlignet med hvad du ellers får, er den pt urørlig..
Mange af de ting som apple har valgt fra, har de gjort for at brugerfladen blev optimal, hvilket også forklarer den ikke eksisterende mappestruktur..
Hvis du vil have lidt ekstra ud af din iPad 2, skal du købe en iPhone og en Mac også, og vente til efteråret når de lancerer iCloud.. Wünderschön..
Ps. jeg ønsker mig en iPad og en iPhone ;O og Apple TV!
jan 2009
Vi har dog en imac stående, men jeg bliver aldrig rigtig fan af det.
Største ulemper ved ipad er, mappe-delen og ingen flash.
Men ja.......den virker i det mindste.
nov 2006
Følger: 1 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 19 Svar: 267
Mappedelen? Hvad er det du ikke kan? Tænker her på du kan da bruge dropbox? Hvis du bruger pages/numbers/keynote? Er der jo flere muligheder for at kommunikere med netværk? Både iTunes, iDisk og Webdav?
maj 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 34
jan 2009
Jeg skal bare kunne lave mapper, med undermapper. That it !
Og det kan ingen af dem.
P.s
Tre nye fejl fundet på XOOM.
Nu laver den selv mellemrum, inde i de ord man skriver.
Udover det, så lukker browseren ned, i tide og utide.
Og selvom den er sat til dansk, forslår den engelske ord, når man skriver? ???
nov 2006
Følger: 1 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 19 Svar: 267
iPad vs. Motrola Xoom.