{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

hvilken 5.1 reciver? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har besluttet at skifte min yamaha RX-V459 ud med en lidt nyere Reciver. Men hvilken en? Har fået lidt hjælp herinde til at finde en pioneer vsx 921, den kan jeg godt li´især fordi pioneer har det der hedder sound retriver, som gør det godt hvis man hører komprimeret materialer.

Men er der andre jeg burde overveje, f.eks. onkyo ?
Vil jo gerne have det hvor jeg får mest for pengene (3000 - 3800,-)

Den skal kunne spille godt med mine dali 450, og min dali Concept ct center, og til sidst mine dali 202 som baghøjtalere.

Et af kravene er at den skal have hdmi...

Tak for jeres hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken 5.1 reciver?
  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #1   25. jun 2011 Skal den ikke også kunne lave kaffe og gå med hunden for dig ?

    Folk kræver, kræver og kræver - men nægter konsekvent at lave benarbejdet selv....

    Ud og lyt for silvan da... der er ikke en eneste person herinde der kan gætte sig frem til hvad du synes lyder godt.........


  • #2   25. jun 2011 Det kan da godt være Morten - men andre har vel gjort sig nogle erferinger med nogle forskellige modeller.... Det kan jeg da ikke se d burde ha et problem med de delte ud af deres erfaringer?

    Måske du skulle ta en kop kaffe....


  • #3   25. jun 2011 mine ører sigeer onkyo frem for pioneer har selv haft et par pioneer og en enkelt onkyo af ældre dato. sys onkyo har noget mere kraft bag sig og sys lyden er noget bedre.

  • #4   25. jun 2011 okay mange tak for info - jeg har faktisk hørt noget tilsvarende fra andre....



  • #5   25. jun 2011 selv tak vi skal jo hjælpe hinanden. ellers kunne du også tage et lyt til harman kardon sys jeg også har en god lyd når man kommer op i de større modeller.

  • #6   25. jun 2011 "okay mange tak for info - jeg har faktisk hørt noget tilsvarende fra andre"

    Det er bare en alt for voldsom generalisering, som du ikke kan bruge til en skid. Pioneers nyeste modeller har over dobbelt så kraftig en strømforsyning som de gamle modeller. F.eks. har vsx-920 245w strømforsyning, og de nye vsx-921 har 550w strømforsyning.


  • #7   25. jun 2011 "Skal den ikke også kunne lave kaffe og gå med hunden for dig ?

    Folk kræver, kræver og kræver - men nægter konsekvent at lave benarbejdet selv....

    Ud og lyt for silvan da... der er ikke en eneste person herinde der kan gætte sig frem til hvad du synes lyder godt........."

    So true!


  • #8   25. jun 2011 han spurgte om folks meninger...

    thomas a.. smid lige et link til nogle ordentlige pioneer forstærkere med masser af kraft og en ordenlig strømforsygning til 3000 - 3800


  • #9   26. jun 2011 Du kan høre på tusinde mennesker meninger men faktum er at det er DIG som skal kunne lide receiveren, ikke hugo fra nabobyen!!!

    Onkyo og Denon er efter min mening de mest fesne receivere man kan få, de putter det nyeste af det nyeste for at kun sælge... Onkyo påstår deres modellerne f. Eks kan lave 7x190watt dette er en løgn. Det er målt med 1 kanal i brug ved 6 ohm. Den kan måske max klare 7x60 watt. Denons 4311 påstår at kunne håndtere 9x140watt den er målt til 7x125 watt. De er begge lyse i lyden.

    Harman Kardon er i mine øjne det grimmeste mest grumme design men hold kæft hvor er de strømstærke. De er mere ærlige end andre og måler effekten med fuld knald på alle kanaler. Står der 7x65watt på papiret så er det også rigtigt. Mener den er mørk i lyden?

    NAD er et rigtigt fint mærke og er også rimelig ærlige med effekten. De er for det meste mørke i lyden.

    Marantz er for folk som er meget audiofile, de er ikke så strømstærke som NAD og HK men de er meget gode når det kommer til lyden. Er varme i lyden.

    Pioneer er meget kraftige og fleste har kraftige ICE strømforsyninger. Lyden er lys men fordi den har en meget speciel equalizer kan man justere lyden til næsten hvad som helst.

    Håber du kan bruge det til noget men TAG UD OG LYT SELV.
    Det dig som skal leve med den smiley


  • #10   26. jun 2011 Ronni S

    Pioneer har netop opgraderet strømforsyningen kraftigt i alle deres mindre modeller. Selv den mindste (vsx-421) til et par tusind har en 415W strømforsyning. Og vsx-921 til 3800kr har en 550W strømforsyning.

    Så på papiret er vsx-921 faktisk kraftigere end min LX-52, og den trækker mit Lektor setup fremragende, så helt tabt bag en vogn kan vsx-921 ikke være!

    Link: http://www.av-connection.dk/?PGr=4991&ML=1814


Kommentér på:
hvilken 5.1 reciver?

Annonce