{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Streaming {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Nu synes jeg selv, at mit anlæg spiller helt godt.
Meen så kom jeg til at læse om streaming...... smiley
Når jeg streamer bruger jeg enten chromecast eller min 4K Blueray.... jeg synes det lyder godt.
Her kommer mit (måske dumme) spørgsmål.:
Kan man få bedre hørbar lydkvalitet ved at købe en streamer?
Og de svinger i pris fra ca 600 kr til en millionmilliard.....
Er der hørbar forskel?
Hvad er efter jeres mening bedst? Bitstream eller pcm
Mvh
Jack

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Streaming
  • #1   10. apr 2020 Ja der er forskel på om du bruger en streamer til 600 eller en af de dyre high end maskiner lige som der er forskel på en 5000kr anlæg og en til 250000kr
    Men der kan være stor forskel i lydkvaliteten på to apparater i nogenlunde samme prisklasse lige som at en billiger godt kan være beder end en til det dobbelte i pris.

Har man i forvejen en god DAC så kan fordelen jo være at en billig streamer kan give endnu højre lydkvalitet via den eksterne DAC.

Jeg vil mene at ukomprimeret lydfil er bedst

• #2   10. apr 2020 Så kommer der nok et lidt dumt spørgsmål igen smiley
    Kan man med fordel sætte en ekstern DAC foran sin forstærker?

Mvh
    Jack

• #3   10. apr 2020 Fordelen er jo at du kan tilslutte alle dine digitale kilder til en ekstern DAC og på den måde opgrader en ældre CD afspiller eller hvis din streamer har en mindre god indbygget DAC.
    Altså du opgrader alt på en gang.
    Normalt sætter man DAC til på samme måde som andre signal kilder som fks. en CD afspiller, altså til kontrolforstærkeren (for-forstærkeren) men nogle har indbygget volume-kontrol og kan tilsluttes direkte til effekt-forstærkeren.
    Der var i øvrigt engang en der sagde at man ikke kan stille dumme spørgsmål, kun dumme svar smiley

Kommentér på:
Streaming

Annonce