{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cerwin vega VE-12F, godt køb ?
  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #1   11. jul 2011 Det skal du da næsten selv ind og høre skal du ik ?

Er du tonedøv eller på anden måde høreskadet kan det sikkert være et fint bytte... Under alle andre omstændigheder ville jeg beholde det du har hvis det lort der er alternativet...

• #2   11. jul 2011 Jeg har selv et sæt af denne model..

Jeg synes de spiller godt..

• #3   11. jul 2011 okay, ja ved godt der er mange fordomme omkring CW, men vil gerne høre noget fra nogen, som rent faktisk ved hvad de snakker om, evt nogle som selv har cw højtalere. Har godt nok hørt at DC (den gamle) serie skulle være vedst kvalitetsmæssig, men synes bare de er noget gamle efterhånden, og det kan være svært at finde nogle som er i pæn stand efterhånden...

• #4   11. jul 2011 *bedst

• #5   11. jul 2011 Jeg ville til enhver tid vælge en ældre højtaler fra Dali fremfor noget af det nye fra Cerwin Vega.

Jeg har selv haft bla. Dali Blue 6006+8008, Dali 606, Dali 505.

Af Cerwin Vega har jeg haft bla. Clsc-12 og nogle af de ældre modeller.

Jeg vil til enhver tid foretrække mine nuværende Dali 8008 fremfor nogle af de nyere CW modeller. De spiller simpelthen forfærdeligt når man lige kommer udover den der teenage-erektion over deres vilde bas.

I f.eks. et sæt Dali 8008 kan du SNILDT få mere end rigelig bas hvis de er spændt op foran en ordentlig forstærker.

Dermed ikke sagt, at Dali nødvendigvis er det rigtige valg, men hvis jeg var i dit tilfælde ville jeg enten beholde mine Dali 450, eller alternativt prøve en anden model fra Dali, som f.eks. 606, Blue 8008 eller lignende.

• #6   11. jul 2011 tak for dit svar Martin E - det vil jeg da tage til eftertragtning....... smiley

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#7   11. jul 2011 Hvis du kun vil høre fra folk der har cv højtalere, så får du jo bare salgstalen... Noget tyder på du underbevidst allerede har truffet valget om at skifte ?

• #8   11. jul 2011 Morten T - Det er jo egentlig ikke helt det han skriver. Han skriver, at han EVT vil høre fra folk der selv har CV

• #9   11. jul 2011 Lige præcis, og jeg har ikke taget stilling, ellers ville jeg vel ikke spørge om råds fra folk som har erfaringer?

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#10   11. jul 2011 fjong nok - det er vist mig der ikke kan læse....

Men derfor ændrer det jo stadig ikke på det faktum, at du selv skal ud og lytte.. Nogen kan li pærer - andre bananer og sådan vil det jo altid være... At købe højtalere på baggrund af hvad andre synes er ren idioti...

• #11   11. jul 2011 Når du er vant til klar og detaljeret lyd fra Dali, tror jeg du vil blive slemt skuffet over sådan et sæt CV. Da jeg selv købte lyttede jeg til CV XLS-28, som skulle spille betydeligt bedre end VE serien, og de spillede forfærdeligt. Mine gamle Logitech PC højttalere var nærmest highend lyd ved siden af.

Men tag ind og lyt, jeg tror du kan tage beslutningen på under 10 sekunder, de spiller af helvedes til. De kan være ok til fest hvor folk er stang stive, men det er også de eneste de kan bruges til, og så lige et teenage værelse smiley

• #12   11. jul 2011 Det må jeg så tage med i mine overvejelser smiley det er også meningen jeg vil ud og lytte, men derfor kan man jo godt gøre sit hjemmearbejde alligevel smiley

• #13   11. jul 2011 Tag også et lyt til den nye Zensor serie, der har allerede fået en del positiv omtale:

(link fjernet)

• #14   11. jul 2011 De ser også ret lækre ud Thomas A, måske jeg burde få en demo på dem i Viborg smiley

• #15   11. jul 2011 Men hvis det er fordi du savner lydtryk, kunne du også overveje en ny subwoofer. Feks:

http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?info=p2008_Heco-Celan-Sub-38-A-black-Edition--hochglanz-schwarz-.html

Den skulle lyde super godt, og spiller meget dybt helt ned i 18hz..

• #16   11. jul 2011 Lidt bedre billeder:

http://www.hifigalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2142

• #17   11. jul 2011 Pointen er nu at jeg egentlig helst ville undvære en subwoofer, så der egentlig var rigelig med lydtræk i de 2 fronthøjtalere, der er da også en ok bas i de 450'ere, men det kunne da være bedre .-)

• #18   11. jul 2011 *lydtryk ,-)

• #19   11. jul 2011 Hmm tja ok. Jeg ville aldrig undvære en god subwoofer. Den har jo sit helt eget lydspor når du ser film, som ikke bliver sendt til fronterne.

Derudover skal du virkelig have nogle ekstreme fronter og dertilhørende forstærker, hvis sådan en skal "erstattes". Men til musik kan den sagtens undværes.

• #20   11. jul 2011 Nej tror også du har misforstået mig smiley jeg vil jo stadig beholde min sub, men som du selv nævner vil jeg gerne kunne undvære den til musikafspilning. Jeg synes lige der hvor jeg sidder i "lytte positionen" er der en fin bas, men så snart jeg bevæger mig længere væk, forsvinder bassen. Det kan selvfølgelig have noget at gøre med vi har trægulv? jeg har prøvet at stille højtalerne på på nogle kork klodser, men uden det hjalp......

• #21   11. jul 2011 Nu har jeg tilfældigvis en helvedes masse Cerwin-Vega! DC... Og som du siger så ja, de spiller meget federe end de nye Kina serier...

Hvis det er muligt skulle du tage at se om du evt. kunne få fat i et sæt DC12... Der er jævnligt nogle til sag på dba.dk og mange af dem er i fin stand...

Så sent som sidste mandag købte jeg endnu et sæt DC12´ere så jeg nu har tre sæt til baghøjttalere... Og de var nyrenoverede for sølle 1500 kroner smiley

• #22   11. jul 2011 Tja i min stue er der også en del forskel på bassen alt efter hvor man befinder sig. Det blev dog betydeligt bedre da jeg fik 2 subwoofere. Ellers har jeg ikke lige nogen gyldne tricks.

• #23   11. jul 2011 Hey jeg har selv hørt Ve12'eren og synes egentlig de spiller udemærket, det fede ved cerwin vega er at du får en fed bund ligemeget hvad du vælger, dog synes jeg at diskanten er en del mere tydelig og spids i XLS serien, hvor VE serien er mere "stue" dæmpet. jeg ved sgu ikke hvad jeg havde valgt og ikke havde valgt, men ligemeget hvad er det en lækker højttaler til prisen. og i VE12'eren får du fed bas og power, men hvor imod som de andre siger du skal vælge den nye Zentor, der for du dynamik og detaljer, hva er du mest til?

Kommentér på:
Cerwin vega VE-12F, godt køb ?

Annonce