Lyd fra HD kanal {{forumTopicSubject}}
Hey.
Er lige flyttet og har i den forbindelse fået kabel tv.
Har tunet kanalerne ind på mit Samsung tv og kører lyden ud via den optiske udgang (eneste udgang) over i en DAC og ned i min stereo reciever, så jeg kan få lyden ud over anlægget.
Nu kommer problemet. På TV3+ HD får jeg ingen lyd ud fra anlægget? Det virker fint på fx Kanal5 HD osv, men lige ved 3+ er der et problem. Der er fin lyd fra kanalen på tv'ets indbyggede højttalere, men altså ikke nogen lyd ud.
Kan man gøre noget ved det, nogen som kender situationen? Tænker det måske kan være fordi at lyden på 3+HD er kodet i et bestemt format, som min DAC ikke kan lave om til et brugbart stereo signal?
Help! Hader de indbyggede tv pis højttalere
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 15 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 50
Prøv det.
Vi satte vores tv til at udsende alt lyd via optisk kabel direkte ned i receiveren.
aug 2005
Følger: 36 Følgere: 36 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 1.172
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.569
Umiddelbart kunne det tyde på en konflikt i det lydformat visse kanaler udsender i og din DAC. Ved ikke om der er så meget man kan gøre, andet end prøve at låne en forstærker med optisk tilslutning og teste igennem om det er det samme problem. Hvis problemet stadig er der, er det en fra din tv udbyder problemet ligger. Forsvinder fejlen, er det din DAC den er galt med.
Lyd fra HD kanal