{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.096 visninger | Oprettet:

ville dette HT kabel være overkill ? {{forumTopicSubject}}

hej hg.

jeg har kigget lidt på nye kabler til mine fronter, det er et sæt dali evidence 870 SE.
har kigget på forskellige kabler, men syntes rigtig godt om dette sæt :
http://hificable.dk/produkter/15-hoejttalerkabel/208-viablue-sc-4-bi-wire-t6s-hoejttalerkabel/

2*3m vil koste ca 2500, er det prismæssigt fint nok til et sæt højttalere med en nypris på ca20000kr

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ville dette HT kabel være overkill ?
  • #1   2. okt 2011 Du afgør jo selv hvor meget du ønsker at ligge i kablerne.
    En god hovedregel siger, at ca. 10% af ens samlede anlæg's værdi skal ligges i kabler - så er det ikke fuldstændig overgearet smiley
    Jeg kører med Tara Labs Helix 8, og de har også en nypris omkring de 2500 for 2x2 meter. Fungerer ganske fint her.

• #2   2. okt 2011 Det der ViaBlue, det er forfærdenligt dårligt. Spild af penge.......

Jeg har ikke haft det i eget system, men det har en af mine hifi venner og hans system voksede til nye højder da han skiftede det ud med et andet kabel, som faktisk var billigere.....

Så et godt råd. Hold dig langt væk fra det ViaBlue smiley

• #3   3. okt 2011 Og allerbedst... Hør om det kan lade sig gøre at låne med hjem og lytte..

• #4   3. okt 2011 problemet er bare at vi har ikke fandes mange butikker i byen med muligheden for at høre kablerne, og hvis man ikke høre dem på sine egne, eller nogen der er magen til så kan det vel ikke samlignes alligevel.

men som lars c er inde på så er der jo returret hvis det går helt galt smiley

• #5   3. okt 2011 Henrik

Et godt råd til dig, er ikke at købe det ViaBlue kabel. Du spørger om det er overkill, jeg mener det underkill smiley

Et andet kabel som er MEGET billigere er Blue Jeans Cable Ten White og det lamme banker dette ViaBlue. Jeg har selv brugt Ten White i mit setup. Det er et utroligt bass stærkt kabel, men der hvor det manglede noget, var på detalje graden og 3D effekten. Men det var altså også samlignet med kabler i +10/15 tusiende klassen.
    Et kabel som er endnu bedre end Ten White er deres Canare 4s11, men koster kun få kr mere. Men er stadigvæk billigere end ViaBlue kablet.
    Jeg kender en del som bruger Canare 4S11 i setups til mange 100.000,- kr og fungere det hos dem, så fungere det også hos dig;-)

Du kan ikke høre det før køb, men jeg vil garantere at det er godt og vil NÆSTEN sige at, kan du ikke lide det, så køber jeg det af dig smiley

Dette er ment som et venligt råd, så du får mest for dine penge. For det mener jeg bestemt ikke at du gør ved det ViaBlue. Jeg kan også nævne mange andre kabler som du kan købe billigere eller til samme penge som det ViaBlue. Men som så bare er SÅ meget bedre. Men jeg vil nøjes med at "anbefale" dem jom jeg selv ville havde købt og har haft.

Held og lykke med det ,-)

• #6   3. okt 2011 pr: jeg siger rigtig mange tak for rådene, og links smiley

Kommentér på:
ville dette HT kabel være overkill ?

Annonce