1.178 visninger
|
Oprettet:
Pioneer Tv ekspert prismæssigt. {{forumTopicSubject}}
Ligger inde med følgende model:
PDP-506PE med seperat tuner / tilslutningsdel.
Er jo en ældre skærm, men igen en af de bedre når vi snakker Billedekvalitet idag.
Mit spørgsmål er således: hvad er den værd?
Kan se flere på nettet taget 8000,- - 15.000,- for den idag, selv om det er med analog tuner del.
Har org vægbeslag til pioneer'en også, org. kasser + ekstra tilslutningsboks.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 4 Emner: 12 Svar: 641
Jeg er ikke engang sikker på jeg ville give 8000 for en 508'er. Måske en 5090'er, og så synes jeg stadig det er højt sat.
Jeg har selv en 4280'er så jeg kender fint til den kvalitet de står for, men bare fra 7 til 8 serie skete der en voldsom forbedring i sortniveau.
Jeg ville ikke forvendte at få mere end 3-4000 for min. Max.
maj 2009
Følger: 21 Følgere: 23 AV-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 1.040
Det er vil nok gå mere end et år, før HD er forældet, jeg ved at der snakke om ultra HD, men der er ikke noget materiale endnu i den opløsning og det menneskelig øje kan ikke se højre end full HD, efter hvad undersøglerne siger.
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 3 Emner: 44 Svar: 158
sep 2007
Følger: 51 Følgere: 11 AV-enheder: 2 Emner: 25 Svar: 475
Ultra HD er under udvikling og flere viser prototyper at disse skærme.... men jeg er overbevist om det er tiltænkt storskærme for der er endnu ikke båndbrede til disse kanaler som kræver enorme mængder data.... De knokler jo stadig for at løse de nuværende "plads poblemer"
Samtidig er der intet hjemmenetværk der kan overfører så meget data endnu....
maj 2009
Hvis du bare viste hvor mange penge producenterne bruger på at lave et nyt produkt, som har noget nyt smart som alligevel ikke skal bruges eller lægger meget vægt på det, for at få solgt mere.
Du kan bare se, f.eks. LED og 3D, Samsung lavede en kæmpe markedsføring på LED og gjor forbrugeren opmærksom på at det var det nye, men de oplyste bare ikke noget at det stadig var et LCD panal forbrugeren kiggede på, med LED belysning. For OLED er stadig ikke klar endnu.
Og hvor mange producenter snakker ikke om 3D, det hele skal jo være 3D, men der ingen tv kanaler som sender i 3D og der ikke meget materiale her hjemme i DK, som er i 3D.
Alligevel hopper forbrugerne i med begge ben og køber sagerne.
Så meget betyder det at skabe og få noget nyt på sine produkter for at få solgt mere.
sep 2007
Producenterne gør alt for at få fat i vores penge.... og ikke alt hvad de kommer frem med at altså lige godt..... istedet for engang imellem at udvikle de nuværende ikke perfekte tv satser de istedet penge på at få 3D frem som hvertfald slet ikke er fejlfrit.... der går længe før der kommer noget 3D som kan bruges til noget....
sep 2007
Vi kan tales ved om et år og se hvor langt ultra HD er kommet.... til den tid er der end ikke et tv der understøtter dette.....
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 3 Emner: 44 Svar: 158
Men lige et spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at få besvaret. Hvorfor ultra HD, når vi snakker opløsning som 4k og 8k?
Og tak for de fine ord Dennis!;)
maj 2009
Men jeg mener som sagt at der går nogle år, før vi ser denne standart til hjemme elektronik.
Men du kan læse lidt om der her:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=5762&zoneid=5
Men det menneskelige øje, kan ikke opsebere højre end full HD.
Pioneer Tv ekspert prismæssigt.