{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.923 visninger | Oprettet:

Forstærker bliver lidt for varm ?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg står i den situation at jeg har opdaget at min forstærker bliver ret varm, dog har jeg ikke målt den præcise temp.

Som i kan se i min profil så står den i et tv-møbel, hvor jeg ville mene at der er rimeligt med udluftning. Der er 4-5 cm for oven, og der er ikke nogen bagplade i møblet.

Det skal lige siges at jeg kom til at mærke på den efter at den havde stået tændt i en del timer, hvor jeg har hørt musik ( ikke højt ), og har brugt højtalerne til TV-lyd.

Er der nogen som umiddelbart kan se om der skal mere luft til dyret, eller er det mig der er paranoid ??

Håber på et hurtigt svar, for tør ikke rigtig bruge den for meget før jeg ved klar besked smiley

/Morten Jørgensen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• kigge på 4 radiatorer der ikke giver varme 1.467 kr.
  • Sæt håndtag på IKEA skab + "opslagstavle" 300 kr.
  • Hænge stort lidt tungt billede op på betonvæg 500 kr.
  • Tilslutning og opsætning af tørretumbler 1.200 kr.
  • Opsætning af lampe 300 kr.
  • Skifte vandhane baseværelsesvask 450 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstærker bliver lidt for varm ??
  • #3   27. okt 2011 Vil heller ikke mene at den får luft nok. De fleste af mine integrerede amps, har været blæserkølet, så der har det ikke været noget problem, men da de fleste amps ikke har en blæser monteret, kan de stort set aldrig få for meget ventilationsplads omkring sig.

Dog udvikler diverse amps varme forskelligt.

Hvis du kan mærke at den bliver meget varm, så er der 2 muligheder. Monter en blæser i forstærkeren eller i dit møbel som kan flytte varmen, eller du kan give forstærkeren en anden placering.

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #4   27. okt 2011 det første der står i manual til min er "for proper heat disposal, do not install this unit in a confined space such as a bookcase or similar enclosure."

på billedet er illustreret ca 15cm fri luft på siderne, toppen og bagved.

• #5   27. okt 2011 Nåh, så må jeg finde på noget flytning af den ..

• #6   27. okt 2011 varme dræber dit grej, det skal have AL den luft der kan lade sig gøre

• #7   27. okt 2011 altså jeg oplevede lidt det samme, da jeg stillede min effektblok inde i mit tvbord, hvor der både er lukket foran og delvis bagi, så jeg måtte flytte den ud, så der blev helt åbnet foran, siden har jeg ikke haft problemer med varmen, så det er for lidt luft som dræber dit grej.

Kommentér på:
Forstærker bliver lidt for varm ??

Annonce