Kvaliteten af nye LP'er {{forumTopicSubject}}
Hej alle, især vinyl entutiaster
Er det bare mig eller er mange, af de nye/genoptrykte lp'er af ringere kvalitet.
Jeg har for ikke så lang tid siden, købt nogle helt nye plader og jeg er ikke imponeret.
Jeg synes ikke helt kvaliteten svarer til de gamle og at den svinger meget. Nogle plader er ujævne og har en dårlig lydkvalitet.
Jeg er selvfølgelig godt klar over, at kvaliteten heller ikke altid var i top, på de oprindelige udgivelser, men i forhold, til hvor meget man betaler for dem i dag, burde kvaliteten være højere.
F.eks. Back To Black af Amy Winehouse. Lyden var ret flad og manglede dynamik og var i det hele taget lidt kedelig.
Jeg ved godt, at det i forvejen ikke ligefrem er en topproduceret plade, men i forhold til, hvordan jeg har hørt albummet på andre kilder, så er det et skuffende produkt.
Jeg synes det er ærgeligt at det skal være sådan.
Når man i dag, har al den opsamlede viden omkring produktion af lp'er og har rigeligt med teknologi til at fremstille nogle fantastiske plader.
Er der også andre der har oplevet/synes det samme ?
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 10 AV-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 499
Men der findes altså gode nye optryk også, man skal bare ikke tro at alt på LP er godt.....
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 24 AV-enheder: 3 Emner: 123 Svar: 1.042
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Men for at få det hele med, så gå efter plader der er analogt mixet osv. Evt. stockfish, van den hul, og jeg tror også linn records er produceret efter alle kunstens regler.
Men pop musik, det har de nok ikke produceret, med kvalitet som udganspunkt.
jun 2009
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 43
Og ja selvfølgelig har de fleste pop produktioner sine begrænsninger, men igen, så synes jeg det er skuffende mht. lydkvalitet i forhold til hvad jeg har hørt fra de samme numre afspillet igennem en højkvalitets studie dac.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 AV-enheder: 6 Emner: 10 Svar: 129
Hvis man ikke lige udmiddelbart kender til Allan Taylor, så lyt til et nummer der hedder Colour To The Moon.
Kvaliteten af nye LP'er