{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.384 visninger | Oprettet:

Kvaliteten af nye LP'er {{forumTopicSubject}}

Hej alle, især vinyl entutiaster

Er det bare mig eller er mange, af de nye/genoptrykte lp'er af ringere kvalitet.
Jeg har for ikke så lang tid siden, købt nogle helt nye plader og jeg er ikke imponeret.
Jeg synes ikke helt kvaliteten svarer til de gamle og at den svinger meget. Nogle plader er ujævne og har en dårlig lydkvalitet.
Jeg er selvfølgelig godt klar over, at kvaliteten heller ikke altid var i top, på de oprindelige udgivelser, men i forhold, til hvor meget man betaler for dem i dag, burde kvaliteten være højere.

F.eks. Back To Black af Amy Winehouse. Lyden var ret flad og manglede dynamik og var i det hele taget lidt kedelig.
Jeg ved godt, at det i forvejen ikke ligefrem er en topproduceret plade, men i forhold til, hvordan jeg har hørt albummet på andre kilder, så er det et skuffende produkt.

Jeg synes det er ærgeligt at det skal være sådan.
Når man i dag, har al den opsamlede viden omkring produktion af lp'er og har rigeligt med teknologi til at fremstille nogle fantastiske plader.

Er der også andre der har oplevet/synes det samme ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kvaliteten af nye LP'er
  • #1   11. jan 2012 Amy Winehouse er dårlig, det samme gælder for Adel, John Mayer, Alishia Keys og mange andre.
    Men der findes altså gode nye optryk også, man skal bare ikke tro at alt på LP er godt.....

• #2   12. jan 2012 Ja som PR siger så er det ikke alle plader der er godt "trykt", og seæv fra de kunstnere som indspiller fint på cd, kan plade være en skuffelse. Og ja sys jeg oplever det rigtig meget ved mange nyere "trykket" plader, desværre..

• #3   12. jan 2012 der findes masser af gode nye udgivelser!

Men for at få det hele med, så gå efter plader der er analogt mixet osv. Evt. stockfish, van den hul, og jeg tror også linn records er produceret efter alle kunstens regler.
    Men pop musik, det har de nok ikke produceret, med kvalitet som udganspunkt.

• #4   12. jan 2012 Ærgeligt at det skal være sådan, har dog også købt nogle som jeg er rigtig tilfredse med.

Og ja selvfølgelig har de fleste pop produktioner sine begrænsninger, men igen, så synes jeg det er skuffende mht. lydkvalitet i forhold til hvad jeg har hørt fra de samme numre afspillet igennem en højkvalitets studie dac.

• #5   12. jan 2012 Jeg købte lige en ny lp forleden. Allan Taylor - In The Groove. Kæft det lyder sprødt! Hvis man kan li' den slags musik, så er det næsten en must buy på lp.
    Hvis man ikke lige udmiddelbart kender til Allan Taylor, så lyt til et nummer der hedder Colour To The Moon.

Kommentér på:
Kvaliteten af nye LP'er

Annonce