{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  billige DVD brænder skiver?
  • #1   19. mar 2012 Alle steder.....de koster jo ingenting.

• #2   19. mar 2012 Den pris du skal give for 10 herhjemme, kan du vist hurtigt få en spindel på 50 til i udlandet smiley

Danmark - 100 stk - 711 ,-
    http://www.fcomputer.dk/hardware/lagring/medier/dvd/verbatim/dvd-r-x-100-4.7gb-spindle-soelvmatteret-16x.html

Tyskland - 100 stk - 255 ,-
    http://www.billigmedien.de/index.php?page=products&product_id=394

Kig her efter nogen i stedet
    http://www.billigmedien.de/?page=pi&l1=4&l2=14

• #3   19. mar 2012 Kig evt også hos http://www.nierle.com/dk/forside.html. Ellers koster 5 stk med slim covere 39,90 hos aldi

• #4   19. mar 2012 Ellers i Biltema er prisen ok i forhold til det er i Danmark.

• #5   19. mar 2012 tak:)

• #6   20. mar 2012 Hvad bruger man de der DVD'ere til?

smiley

• #7   20. mar 2012 Til at brænde vores .iso og .img film ned på en dvd skive og så i dvd-afspilleren..

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #8   20. mar 2012 Gemme feriebillederne på smiley

• #9   20. mar 2012 Gemme alt det som der ikke plads til på computeren smiley

• #10   21. mar 2012 Et ord... NAS

Eftersom en NAS er en lidt dyrere løsning så kan man gå efter en ekstern harddisk på 1tb (6-800kr.) og så en WD TV Live afspiller til 748kr.

En KLART bedre løsning efter min mening. Tiden er løbet fra skiverne.

• #11   21. mar 2012 Ja det er den... Men for nogen af os er det stadig nødvendigt når man skal hjem til kæresten som ikke har bluray afspiller eller et stort lækkert setup som en selv.. Der er dvd løsningen.. Dvd kommer til at dominere markedet mega længe endnu! Det ville ikke undre mig hvis folk springer bluray over og hopper direkte på efterfølgeren til bluray..
    Bluray er jo allerede ved at blive presset til grænsen for hvad de kan indeholde.

• #12   22. mar 2012 Afløseren til Blu-Ray er netop det jeg nævner - ingen medier.

Se bare på musiksiden. TDC Play, Wimp og nu Spotify's kæmpe succes på det marked. Størstedelen af befolkningen vil på sigt ikke arbejde med medier.

Film og TV er godt på vej. DR NU har en udmærket On-Demand tjeneste. Via-Play er godt på vej til at ligne noget - selvom kvaliteten mildt sagt er svingende. CD-ON.com og flere andre tjenester vi har adgang til udlejer og sælger allerede film over nettet til direkte streaming eller download.
    Itunes her i Danmark er vel også ved at være godt med på den vogn.

I USA har de alt det sjove. Hulu og Netflix er nogle af de største på markedet med tonsvis af film og TV-serier frit til gængeligt til en pris der ligner halvdelen af hvad vi giver for et Spotify abonnement. Playstation Store tilbyder nyeste afsnit af TV-serier for 2-3$ og filmleje og køb til rimelige penge også.
    Flere af disse services er endda tilgængelige i Danmark hvis man er lidt ferm på DNS-fingrene.

Der kommer ingen efterfølger til Blu-Ray. Den var død ved fødslen hvis man ser det i forhold til VHS'ens levetid og popularitet.

Tag en USB-stik med filmen med over til kæresten og forær hende sådan en WD TV Live sammen med en buket roser. Så er den ged barberet.

• #13   22. mar 2012 Tilføjelse:
    Mine børn (2 piger på henholdsvis 2 og snart 5 år) ser stort set kun TV fredag aften kl. 19:00 - 20:00 fordi der bliver serveret chips til Disney Sjov.

Hvis de bruger tid (det hænder nok lidt for ofte) foran skærmen er det med fjernbetjeningen i hånden og Netflix servicen tilgængelig via PS3'en. Derudover er især den store pige velbefaret med min Android Tablet og diverse spil og også Netflix adgangen herpå.

Når de bliver store nok til at få kærester som ikke går i børnehave så vil de sgu ikke spises af med en DVD-skive smiley

• #14   22. mar 2012 On-Demand film vil aldrig kunne erstatte Bluray så længe vi ikke kan få fiber internet i HELE Danmark og ikke kun i udvalgte områder. Fuld skræld over video streamet med et 5.1 DTS spor kræver sin fiber internetforbindelse. Vi er mindst oppe og snakke en 100-200 mbit, MINDST!

• #15   22. mar 2012 Tjaa, Foreløbig bruger jeg min 16.4" Vaio bærbar med indbygget bluray drev hvis der skal ses film ved hende. Men du har selvfølgelig ret.. smiley

• #16   23. mar 2012 Tror det er fem år siden, jeg sidst købte dvd'er.
    Alt bliver gemt ude i skyen, eller som der bliver nævnt.... NAS!!!

• #17   23. mar 2012 Jeg har rigtig nok en fiber men kun en 30/30 og den kan levere mere end nok data til at streame både full hd og dts/ac3 så det er slet ikke nødvendigt med sådan en høj hastighed.

• #18   26. mar 2012 30/30 er ikke hurtigt nok til at streame FULD BLURAY kvalitet.. FULD knald på og ikke det der nedkomprimerede lort de sender i tv'et i dag..
    Du skal op på en solid 100-150 mbit stykker før du får hele møjet med.

• #19   27. mar 2012 Der er vist noget du ikke helt har styr på Kristian

En Bly-ray skive holder 25 eller 50gb hvis den er dual layer og det er langt de færreste film som fylder over 25gb. Filmene er komprimerede "all-to-hell" for at kunne ligge på den magre plads (en ukomprimeret 1080p film vil fylde 1 therabyte så det kommer ALDRIG til at ske).

En 30mbit forbindelse kan trække 3,75 mb/s ned på fuld båndbredde og dvs. noget der minder om 27Gb på 2 timer. Det er ALT nok til at trække film ned i alm. Blu-Ray kvalitet.

• #20   27. mar 2012 Øhh what? Næsten alle mine bluray film som jeg har rippet over på min sony vaio vha. bluray læseren har fyldt omkring 40gb!
    f. eks fyldte avatar 45gb. Batman the dark knight fyldte 42gb. Så jeg vil nu ikke gå og påstå at det er meget få film der fylder over 25. Mange fylder nemlig mere end det, men det er rigtigt at der også er film der kun er BD25.. Men såsandelig også mange film der er BD50.
    Ved udemærket godt at filmene er komprimeret meget, men en film i fuld 1080p kvalitet fylder godt nok ikke 1 TB?? På mit arbejde har vi digital maskine til vores sale (biograf) og der kører vi med 2K/4K opløsning med det nyeste fra Dolby. Da vi kørte Transformers 3 fyldte den 360gb og det var tilmed i 3D og 2K eller 4K opløsning.. Så TVIVLER stærkt på at en 1080p film 100% ukomprimeret kan fylde mere end det.
    En 30/30 kan om muligt godt downloade med 3.75 MB/S (ikke mb/s) men det nytter jo ikke noget at den kan hente 27gb ned på 2 timer hvis filmen varer 1.5 eller 1.9 timer? Kan du se min pointe?

Btw. Det hedder Terabyte(TB) og therabyte.

• #21   29. mar 2012 Check lige det her link - så kan vi nok lige få det afgjort - selvfølgelig er Wiki ikke gud men tror altså denne er god nok.

http://en.wikipedia.org/wiki/Uncompressed_video
    En 100% ukomprimeret 1080p film i højeste kvalitet fylder op til 834GB/time så jo hvis det skal være ukomprimeret så fylder det MEGET. Men lad nu det ligge. Så hvis biografen viser en ukomprimeret film i 3D på 360gb så siger det vel bare at billedkvaliteten i biografen har meget at indhente smiley

Jeg giver delvist med hvor meget en DVD skive fylder, men hvis du tager selve filmen og stripper alle unødvendige lydformater, undertekster, metadata og hvad der ellers fylder så kommer du jo også noget ned af datastigen.

Hvis filmen varer 1,5 time så fylder den jo også mindre - eller er der noget jeg ikke forstår?

Under alle omstændigheder så bliver film komprimerede - det er fuldstændig uholdbart at de skal fylde så meget - allerede nu er komprimeringsteknikker så godt at den 2,5 times film i 1080p sagtens kan komprimeres ned til 10-15gb inkl DTSlyd og det vil være umuligt at skelne den fra en blu-ray på ex. en 50" fladskærm.

Derudover har digital filmudlejning i USA allerede overhalet alm. DVD/Blu-Ray. Det minder mig om VHS/Laserdisk/DVD diskussionen - verden ændrer sig og ligemeget hvor fed man synes en gammel vinylplade lyder så er det iTunes og Spotify/TDC Play/Wimp der regerer markedet i dag.

BETA videomaskinen var jo også teknisk enorm overlegen i forhold til VHS maskinen tilbage i 80'erne, men det ændrer jo ikke historiens udfald.

BTW: Er det mere rigtigt at skrive MB/S end mb/s?

Iøvrigt angående din kommentar med fibernettet skal ud til alle i landet - det er jo lige om hjørnet. 4G LTE teknologien har jo potentiale til at levere data i hastigheder som langt overstiger fibernettet eller som minimum står mål med.

• #22   29. mar 2012 Okay så bliver man da klogere.. smiley
    Men synes bare det er underligt at når jeg ripper selv filmen avatar fra en BD50 .iso så fylder den 45gb smiley
    Men enig angående de ting du skriver om!

MB/s er den korrekte måde at skrive det på for mb/s kan misforståes som megabit ift. megabyte

Det kan godt være at 4G er lige om hjørnet.. Men det kan jo være fuldstændig ligemget når DK ikke engang er 3G dækket? I min landsdel (sønderjylland) er der MANGE mennesker som ikke kan få højere end 0.5mbit i DL/UL hvis det skal være over kobber kablet.. Selv får vi det gennem luften fra skyline og må leve med at vejret har en effekt på hvor godt/dårligt mit net er.. Det sucks smiley Når der er er lagt fiber ud til 100% af DK befolkning kan man begynde at snakke om at DK er klar til digital filmudlejning.. Før da er de optiske medier suverænt de bedste..

Kommentér på:
billige DVD brænder skiver?

Annonce