cerwin vega clsc 15s {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg har en Cerwin vega clsc 15s subwoofer, som jeg ikke syntes spiller som sådan en bør gøre, både ved musik og ved film.
den spiller meget lavt, har prøvet at bruge det almindelig højtaler indgange min receiver. det giver lidt, men så brummer den hvis den spiller lavt dog stadig ikke på det niveau sådan en burde spille
lige nu kører jeg den på LFE indgangen med et alm subwoofer kabel. der er der heller ikke meget at komme efter, selvom volumen knappen er skruet fuldt op.
jeg har en jbl arena subwoofer som giver mere en den, og det giver ikke meget mening i mit hoved.
er der nogen der har nogle forslag til hvad der kunne være galt, eller hvad jeg gør galt?
jul 2019
Følger: 14 Følgere: 57 Emner: 29 Svar: 1.822
Så kunne jeg tænke mig det er forstærkeren i CV subwooferen der har fejl.
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 6
min receiver er en Onkyo TS-SR606 hvis det skulle have noget at skulle sige
vedhæftet er et billede med bagsiden er af min subwoofer
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 152 Annoncer: 1 Emner: 92 Svar: 1.019
jul 2019
nov 2009
har fundet denne manual https://www.cerwinvega.com/manuals/home/Classic-Sub_manual.pdf
der i på side 4 er det vist at tilslutte med både LFE og line level output, kan man gøre det sådan?
jul 2019
Line ind & Speaker ind her er det subbens du stiller skærings frekvensen på og toner over skærings frekvensen sendes vider til sidehøjtalerne (speaker out)
Du kan prøve at sætte subben til line out og se om det ændre noget på subbens performance.
nov 2009
det prøver jeg når jeg kommer hjem fra arbejde
jul 2019
Det er en god regel at placer subwooferen i lytteposition (stil subben der hvor du sidder og lytter på en skammel) så gå rundt i rummet og lyt nu til hvor din sub giver bedst lyd, der stiller du så din subwoofer og du har nu den bedste bas der hvor du sidder og lytter.
Når du lytter efter hvor den lyder bedst så husk det er i den højde som subwooferen skal stå i altså på gulvet og ikke i ståhøjde
nov 2009
nov 2009
cerwin vega clsc 15s