{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

bytte handel hvad er fair {{forumTopicSubject}}

jeg byttede for 2 dage siden et beocenter 2300 og en 32" sony lcd tv med en anden på nettet.

jeg afleverede tingende på hans adr og vi afprøvede både det tv jeg skulle have i byt samt det han skulle have i byt.

nu idag skriver han så at cdafspilleren i beocenter 2300 ikke kan køre rundt (det testede vi for 2 dage siden og der fungerede den)

nu vil han have at handlen skal gå tilbage da den ikke virker og jeg havde sagt at det hele fungerede.

Hvad skal jeg lige stille op med sådan en fyr???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bytte handel hvad er fair
  • #3   19. jun 2012 jamen igen nico så virkede den jo altså da han fik den og vi testede den.

hvis vi 2 nu byttede med noget og du fik et tv af mig og jeg fik et tv af dig. og jeg så kom 2 dage senere og ville have mit tv retur da dit ikke virkede mere så ville du da heller ikke bare sige at så bytter vi bare tilbage og så står du der med en defekt vare som virkede da du afleverede den..??

• #5   19. jun 2012 nej og det vil jeg sådan set heller ikke men manden er godt og grundig sur.

men jeg vil ikke tage en defekt vare retur, jeg lovede ham jo at det hele virkede og han bare kunne ringe hvis der var noget med det, men det var jo så fordi han ikke havde nogen effekt blok eller aktive højtalere så han kunne ikke høre lyd fra den.

så lovede ham at hvis den ikke virkede kunne han bare skrive, men så skriver han 2 dage efter at jeg havde lovet at han bare kunne sige hvis der var noget, men det var jo altså selve lyddelen jeg snakkede om og ikke cdafspilleren da vi jo havde testet den.

• Thomas W
    Thomas W Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #6   19. jun 2012 Hvis HAN har set den virke, så ville JEG ikke lade den gå tilbage. Det er HANS problem hvis den er istykker EFTER han har fået den OG set den virke. Det kan du ikke gøre for.

• #8   19. jun 2012 Det kan jo ikke være din skyld at cdafspilleren af en eller anden grund stopper med at virke, i hvert fald ikke når det ikke er dig som bruger den. Og der er jo ikke nogen garanti på privathandel med brugte ting.

• #9   19. jun 2012 i henhold til købe loven. Så har manden ikke ret til at lade handlen gå tilbage når der handles privet. Det er den chance man tager, så behold du dit tv.

• #10   19. jun 2012 tak for de mange svar jo jo forholder sig ens. jeg har aftalt med ham da jeg har en svoger jo er radio tv mekaniker uddannet at han lige ser om det er noget han hurtig kan fikse, og derefter får han den tilbage om den virker eller ej, så har jeg da hjulpet ham lidt smiley

• #11   21. jun 2012 det sagde jeg netop fordi han ikke havde mulighed for at høre lyd delen i anlægget da han ikke havde nogen effekt eller aktive højtalere...så det var kun myndet på den del og ikke alt andet som vi havde testet.

Så kan man jo altid komme tilbage og sige at det man har købt er gået i stykker.

• #12   22. jun 2012 Købt som beset.. ikke dit problem mere

• #13   22. jun 2012 Det er jo ikke noget med hvem der holder med hvem, det er ganske simpelt de regler som høre under privat handel, og det er skam den chance man må tage.

Kan da sagtens følge køberen i at det må være pisse ærgeligt men så igen hvis du havde bytte dig til noget og ham du byttede med ville lade handlen gå tilbage fordi hans del ikke virkede mere. Ville du så lade handlen gå tilbage for så at få noget igen som ikke virker uden at kunne vide sig sikker på hvordan defekten er opstået selvforskyldt eller ej?? Ret mig hvis jeg er forkert på den, men det tror jeg ikke.

Og det har skam intet med dette forum at gøre, sådan er det overalt. hvem gider lade handlen gå tilbage for så at stå med en klump uduligt bras???.

Ikke mig ihvertfald. smiley

• #14   28. jun 2012 på det brugte marked er der ikke noget der hedder returet, når man efter handelen er gået hver til sit, jeg har forsøgt mig af rettens vej een gang med en bilhandel (jeg var køber) og det ville aldrig holde.
    Du har retten på din side med at alt var som det skulle da du afleverede varen. At den så er død nu er kun HANS problem smiley

Jeg har en advokat i familien og lige netop sådan et emne, har tit været oppe at vende. Og når en privat handel er afsluttet, er den afsluttet !

INGEN RETURRET !!!! !!!! !!!!

Håber det er hjælp nok til dig smiley

• #15   28. jun 2012 Jeg giver Johnny J ret i at man ikke kan vide om modparten selv har "slidt den meget hurtigt op", og Nicky J, jeg tror nu bare du er lidt for god af dig smiley Det kunne være rart hvis alle var som dig, at en vare bliver for hurtigt defekt, og man så kan lade det gå tilbage, det ville jeg ønske flere gjorde, men loven siger at ingen er tvunget til at gøre så meget som at løfte en finger efter endt, handel smiley

• #16   30. jun 2012 Hehe smiley Jeg er glad for der er nogen der gider tænke lidt på andre end sig selv smiley
    Men lige når det kommer til noget økonomisk, eller anden form for handel, der er jeg så en smugle mere kold smiley

Kommentér på:
bytte handel hvad er fair

Annonce