{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bass
  • #1   17. aug 2006 hey.

jeg mener at du enten kan sprænge dine højtaler eller din udgange på din amp.

• #2   17. aug 2006 Du sprænger ikke noget, eller brander noget af ved det, men du ændrer jo på den impedans som dit delefilter er lavet til, det kan give en lidt mærkelig lyd til følge .. Og det er heller ikke sikkert at det ville kunne spille samme niveau som før, uden at forvrænge ..
    Så, du kan godt gøre det, men det kan ikke anbefales ..

I øvrigt så kan du ikke sige at din "forstærker sender 8 ohm ud", din forstærker tilpasser sig til impedansen på din højtaler

• #3   17. aug 2006 Der stå at min delefilter er 4-8 ohm vil det sige at jeg kan sætte en 4 ohm bass i også en 8 ohm diskant i uden jeg kan høre forskel..

• #4   17. aug 2006 Nej, det er ikke det det betyder .. Der står vel at højtaleren har en impedans på 4-8 ohm (afhængig af frekvens). Ved at montere en 4 ohm bas istedet for den gamle (går ud fra det er 8 ohm?) ændrer du den impedans til noget lavere, hvor meget lavere afhænger af måden dit filter er sat sammen på. Men husk at kommer du for lavt, får din forstærker muligvis lidt problemer. Hvorfor vil du udskifte dine basser i det hele taget ?? Hvis det er fordi de er smadret eller mørnet væk, så ville jeg støve en orignal enhed op eller købe nogen helt andre højtalere, det er bedst i længden ..

• #5   17. aug 2006 Kiggede lige din profil, er det dine front højtalere det drejer sig om ?

• #6   17. aug 2006 okay.. det er ikke idem der.. jeg har nogle andre hvor der sidder nogle rigtige lorte basser i. hvor jeg så vil købe JBL basser og sætte i..

• #7   17. aug 2006 Okay .. JBL basser ligger jo ikke normalt i den lave ende, det ville da være synd at smide et par fine basser i en kasser med skod diskanter smiley .. Desuden vil dit kabinet heller ikke være lavet til JBL'erne, og igen, med så "fine" enheder (ved ikke hvor dyre du kigger på), så er det synd at misbruge dem sådan smiley

• #8   17. aug 2006 Såå ... René H!! ... jeg er igang med at bygge to reol/stativ højtalere ... min bass/mellemtone er i 4Ohm og diskant i 8Ohm ... Det bliver bare til 6Ohm ... men diskanten skal nok dæmpes lidt, med en karamisk modstand. Ellers vil diskanten somrelt komme til at spille højere end bassen og mellemtonen... smiley

• #9   18. aug 2006 Der kan også smides impedans korrektion i filteret. Impedansen er ikke udelukkende skyld i højere eller lavere niveau i enheden, det er følsomheden der forårsager det.

Kommentér på:
Bass

Annonce